NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Vyhľadávanie na webe

Posilnite svoju značku pomocou vysokovýkonného vyhľadávania na webe

Pridanie interného vyhľadávania na web pomôže návštevníkom nájsť to, čo hľadajú, a zároveň ovplyvní vaše výnosy. Pre e-shopy je to kľúčové, ale môže to byť neuveriteľne užitočné aj pre weby založené na obsahu.

Čo je vyhľadávanie na webe?

Funkcia vyhľadávania na webe umožňuje používateľom rýchlo a efektívne prehľadávať obsah daného webu alebo katalógy produktov. Dobre nastavené vyhľadávanie na webe je prispôsobené konkrétnej stránke a neustále indexuje web s cieľom zabezpečiť prístup ku vždy aktuálnemu obsahu.

Väčšina e-shopov iba nainštaluje vyhľadávacie pole na web a viac sa mu nevenuje, no ak chcete byť svojim zákazníkom skutočne nápomocní, o vyhľadávanie je potrebné sa starať.

Kto používa vyhľadávanie na webe?

Pozrime sa na niektoré odvetvia, v ktorých sa aktívne využíva vyhľadávanie na webe:

E-shopy a maloobchod

Vďaka efektívnemu vyhľadávaniu môžu e-shopy potešiť svojich zákazníkov tým, že im umožnia rýchlo nájsť potrebné produkty, a zároveň pri tom zistia, ktorý obsah a produkty návštevníkov najviac zaujímajú.

Vzdelávanie a e-learning

Na online vzdelávacích platformách sú tisícky kurzov a milióny používateľov. Vyhľadávanie na webe umožňuje rýchlo vyhľadať relevantné kurzy, ktoré zodpovedajú záujmu používateľov. Zvyšujú aj počet zobrazení stránok a registrácii.

Knižnice a spravodajské weby

Používatelia môžu prechádzať rozsiahle databázy spravodajských článkov pomocou filtrov a faziet. V prípade knižníc môžu čitatelia za niekoľko sekúnd nájsť svojho obľúbeného autora alebo konkrétnu knihu aj keď nepoznajú jej celý názov.

Média a zábava

Webové stránky ako Netflix, Spotify a YouTube ponúkajú prepracované možnosti vyhľadávania, aby svojim používateľom vždy zobrazovali relevantný obsah. Tieto platformy využívajú rôzne algoritmy strojového učenia a odporúčaní na podporu prispôsobeného vyhľadávania.

Prečo je vyhľadávanie na webe dôležité pre e-shopy?

Pohodlie
Pohodlie

Stránky ako Google, Amazon alebo YouTube sú neoddeliteľnou súčasťou online prostredia. Preto používatelia pri vyhľadávaní obsahu, produktov alebo informácií na webových stránkach očakávajú rovnakú úroveň pohodlia a rýchlosti, akú ponúkajú tieto weby.

Využitie
Využitie

Zo štúdií vyplýva, že pri návštevníkoch, ktorí používajú vyhľadávanie je 1,8-krát vyššia pravdepodobnosť, že nájdu to, čo hľadajú a napokon uskutočnia nákup. Preto nástroje na interné vyhľadávanie môžu mať výrazný vplyv na výkonnosť vášho e-shopu.

Lepší dojem používateľov
Lepší dojem používateľov

Efektívne vyhľadávanie kombinuje rýchle a relevantné výsledky vyhľadávania so skvelým digitálnym prostredím, ktoré používateľom umožní filtrovať výsledky a prehliadať rôzne kategórie produktov. Ak sa dajú produkty jednoducho nájsť, vedie to k interakcii s obsahom a zvyšuje sa pravdepodobnosť nákupu.

Nižšia miera okamžitých odchodov
Nižšia miera okamžitých odchodov

Približne 30 % návštevníkov e-shopov z nich odíde, ak pomocou vyhľadávania nenájdu to, čo hľadali. Ak svojim zákazníkom ponúknete výborné vyhľadávanie, práve na váš web sa obrátia zakaždým, keď odídu od konkurencie s prázdnymi rukami.

Lepšie konverzie
Lepšie konverzie

Ak návštevníkom pomôžete nájsť to, čo hľadajú, hneď na prvýkrát, môže to výrazne zvýšiť predaje a interakcie zákazníkov. Podľa prieskumu spoločnosti Forrester až 43 % návštevníkov pri návšteve e-shopu okamžite prejde do vyhľadávacieho poľa.

Vylepšená optimalizácia vyhľadávania
Vylepšená optimalizácia vyhľadávania

Efektívne vyhľadávanie na webe zlepšuje celkový dojem používateľov z vášho webu, čo ocení Google pri zoraďovaní webov. Vyhľadávanie si takisto vyžaduje logické usporiadanie obsahu, čo zasa pomáha Vyhľadávaniu Google porozumieť vašim kľúčovým produktom a témam.

Lepšie pochopenie zákazníkov
Lepšie pochopenie zákazníkov

Vyhľadávanie na webe vám prezradí, čo ľudia hľadajú, aj keby ste to možno nečakali. Získate tak nápady na nové produkty, odporúčané produkty či príspevky do blogu pre inbound marketing. Zlepšíte si predstavu o tom, aké vyhľadávacie výrazy zákazníci používajú na vaše produkty a o objeme vyhľadávania.

Aké funkcie by malo mať moderné vyhľadávanie na webe

Riešenie vyhľadávania, ktoré si vyberiete, by malo obsahovať tieto kľúčové funkcie:

Našepkávač

Našepkávač

Našepkávač zobrazuje návrhy kľúčových slov a produktov v reálnom čase na základe toho, aký hľadaný výraz používateľ zadáva. Rozpozná, aké slovo chce používateľ zadať a porovná dopyt s údajmi vo vyhľadávacom indexe. Potom navrhne kľúčové slová alebo výrazy uložené v indexe, ktoré sa zhodujú so zadanými písmenami.

Dynamické filtre

Dynamické filtre

Dynamické filtre upravujú výsledky vyhľadávania podľa vstavaných filtrov, pričom každému návštevníkovi zobrazujú len tie najrelevantnejšie filtre na základe kategórie produktov, v ktorej vyhľadávajú. Napríklad zákazníkovi, ktorý hľadá notebooky, sa zobrazia iba filtre súvisiace s notebookmi, ako je veľkosť obrazovky, rozlíšenie, vstupné porty a ďalšie vlastnosti.

Umelá inteligencia

Umelá inteligencia

Umelá inteligencia pomáha vyhľadávacím nástrojom zoradiť výsledky pre konkrétny vyhľadávací dopyt tým, že berie do úvahy údaje o správaní a výkonnosti produktov. Učí sa a rozumie správaniu zákazníkov, aby im pomohla získať lepšie výsledky vyhľadávania. Môžete zvýšiť mieru konverzie, zvýšiť svoje zárobky a získať viac vracajúcich sa zákazníkov.

Kontextové vyhľadávanie

Kontextové vyhľadávanie

Táto funkcia vyberá najpresnejšie výsledky vyhľadávania v závislosti od kategórie, v ktorej bolo vyhľadávanie vykonané. Keď návštevník webu klikne na vyhľadávací panel so zámerom spustiť vyhľadávanie produktov, odporučí mu výsledky iba z kategórie, ktorú si návštevník vyberie.

Geo vyhľadávanie

Geo vyhľadávanie

Geo vyhľadávanie je vyhľadávanie založené na polohe, ktoré poskytuje vhodné výsledky podľa geografickej polohy používateľa, čím zvyšuje šancu na lepšie predaje. Môžete určiť, ktoré produkty sú dostupné online a ktoré sú dostupné iba v konkrétnych lokalitách.

Sémantické vyhľadávanie

Sémantické vyhľadávanie

Na rozdiel od lexikálneho vyhľadávania, ktoré hľadá iba doslovné zhody pre dopytované slová, sémantické vyhľadávanie chápe celkový význam dopytu a zámer jednotlivých slov. Riešenie, ktoré si vyberiete, by malo byť schopné porozumieť významu dopytov používateľov bez ohľadu na slang, žargón či pravopis.

Luigi’s Box Search vám pomôže zoraďovať výsledky vyhľadávania podľa preferencií jednotlivých zákazníkov a poradí si aj s gramatickými chybami, preklepmi a synonymami. Požiadajte o prezentáciu produktov od jedného z našich odborníkov a dozviete sa, ako môže vyhľadávanie na webe pomôcť vášmu online ponikaniu.

Oplatí s ainvestovať do vyhľadávania na webe?

Vyhľadávač na webových stránkach nielen poskytuje presné návrhy pri vyhľadávaní, ale aj naviguje používateľov pri prehliadaní obsahu na webe. Pomáha im aj objavovať obsah, o ktorom ani nemuseli vedieť, že ich zaujíma.

Konverzný pomer z vyhľadávania na webe môže byť až o 50 % vyšší než je priemer. Kvalitné riešenie vyhľadávania tak prináša vyššiu návratnosť investície a e-shopy, ktoré ho nemajú, zbytočne prichádzajú o príjmy.

Kto sú lídri v tomto odvetví?

Tu je niekoľko popredných softvérov na vyhľadávanie podľa hodnotenia portálu G2:

Luigi's Box

Luigi’s Box je komplexné riešenie vyhľadávania a objavovania produktov navrhnuté najmä pre e-shopy.

Využíva umelú inteligenciu, aby zákazníci mohli objavovať vaše produkty čo najefektívnejšie.

Algolia

Nástroj Algolia Search ponúka rad funkcií pre e-commerce firmy, ako je vyhľadávanie s našepkávačom, tolerancia preklepov, správa synoným, filtry a fazety, aby mohli zákazníci na vašom webe rýchlejšie a efektívnejšie objavovať produkty.

AddSearch vyhľadávanie na webe

AddSearch umožňuje rýchlo zobrazovať výsledky vyhľadávania s možnosťou prispôsobiť ich zobrazenie a zvýšiť tak dostupnosť vyhľadávania. Používateľský panel umožňuje mať pod kontrolou všetky vyhľadávania v skladových zásobách. Môžete vytvárať aj inteligentné vyhľadávania.

Index vzťahov

Index portálu G2 vzťahu vo vyhľadávaní v e-shope

Zistite, ktoré faktory ovplyvňujú vzťahy medzi produktmi. V nižšie uvedenom grafe nájdete informácie o použiteľnosti, kvalite podpory a odporúčaniach našich zákazníkov.

Spoločnosť
  • Vyhľadávanie na webe
  • Vyhľadávanie na webe
  • Kvalita podpory
  • Iné faktory
Skóre
Luigi’s Box
  • Vyhľadávanie na webe: 3.29
  • Vyhľadávanie na webe: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.34
  • Iné faktory: 1.71
Vyhľadávanie na webe: 3.29
Vyhľadávanie na webe: 1.43
Kvalita podpory: 3.34
Iné faktory: 1.71
Skóre:
9.77
Constructor
  • Vyhľadávanie na webe: 3.43
  • Vyhľadávanie na webe: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.4
  • Iné faktory: 1.25
Vyhľadávanie na webe: 3.43
Vyhľadávanie na webe: 1.43
Kvalita podpory: 3.4
Iné faktory: 1.25
Skóre:
9.51
Searchspring
  • Vyhľadávanie na webe: 3.29
  • Vyhľadávanie na webe: 1.36
  • Kvalita podpory: 3.27
  • Iné faktory: 1.45
Vyhľadávanie na webe: 3.29
Vyhľadávanie na webe: 1.36
Kvalita podpory: 3.27
Iné faktory: 1.45
Skóre:
9.37
Algolia
  • Vyhľadávanie na webe: 3.22
  • Vyhľadávanie na webe: 1.29
  • Kvalita podpory: 3.1
  • Iné faktory: 1.67
Vyhľadávanie na webe: 3.22
Vyhľadávanie na webe: 1.29
Kvalita podpory: 3.1
Iné faktory: 1.67
Skóre:
9.28
Syte
  • Vyhľadávanie na webe: 3.39
  • Vyhľadávanie na webe: 1.41
  • Kvalita podpory: 3.47
  • Iné faktory: 0.75
Vyhľadávanie na webe: 3.39
Vyhľadávanie na webe: 1.41
Kvalita podpory: 3.47
Iné faktory: 0.75
Skóre:
9.02
Reporty z G2

Šliapnite s nami na plyn!

Skóre Momentum pre vyhľadávanie v e-shope zobrazuje podľa algoritmov portálu G2 skóre každého produktu na vertikálnej osi a Skóre spokojnosti na horizontálnej osi. Služby v zafarbenej oblasti dosahujú 25 % najvyššie skóre v hodnotení Momentum Grid®.

Prípadové štúdie

Pozrite sa, aké výsledky dosahujú naši klienti

Logo Dr.Max
+230%

konverzný pomer vybraného segmentu produktov

Prečítajte si prípadovú štúdiu
+600%

konverzná miera z vyhľadávania

Prečítajte si prípadovú štúdiu
+320%

konverzná miera

Prečítajte si prípadovú štúdiu
+100,000 €

nad rámec bežného obratu

Prečítajte si prípadovú štúdiu
+10,5%

konverzná miera z vyhľadávania

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Porozprávajte sa s odborníkom

Dohodnite si prezentáciu produktu a dozviete sa, ako naše riešenie môže pomôcť vášmu e-shopu.

Prezentácia produktu

Začnite s nástrojom Luigi's Box Analytics a identifikujte nedostatky vo vašom vyhľadávaní

Nástroj Luigi’s Box Analytics vám poskytuje panel, ktorý ponúka veľmi rýchlu vizuálnu spätnú väzbu o stave vášho vyhľadávania a pomôže vám zistiť:

  • či vyše vyhľadávanie vedie ku konverziám,
  • ako často sa vašim zákazníkom nezobrazujú žiadne výsledky,
  • ako často sa vo výsledkoch zobrazuje nerelevantný obsah,
  • a omnoho viac!

Môžete si vyskúšať demo verziu so vzorovými údajmi, aby ste získali lepšiu predstavu o tom, ako to všetko funguje.

Luigi's Box je kompatibilný so všetkými webmi

Údaje o produktoch môžete do Luigi’s Boxu preniesť troma spôsobmi.

Synchronizácia prostredníctvom rozhrana API

Údaje sa odošlú na naše servery. Aktualizácie produktov teda posielate len vtedy, keď sa zmenia. Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory.

Vďaka tomu nemáte žiadne náklady na vývoj. Všetky údaje, ktoré potrebujeme, si vieme stiahnuť. Luigi’s Box je kompatibilný s akoukoľvek platformou e-shopov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Konektory platforiem

Ak máte e-shop na podporovanej platforme, môžeme nastaviť dátové konektory, a tak na vašej strane nevzniknú žiadne náklady na vývoj.

Všetky potrebné údaje si stiahneme a vy môžete pokračovať na štvrtý krok. V prípade, že nemáte web na podporovanej platforme, môžete si zvoliť synchronizáciu prostredníctvom rozhrania API alebo feedov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Synchronizácia prostredníctvom feedov

Údaje sa stiahnu z vašich serverov. Ak sa údaje o produktoch zmenia, dozvieme sa to až pri ďalšom spracovaní feedu. Aktualizácia údajov sa zvyčajne vykonáva šesťkrát denne.

Na synchronizáciu údajov môžete použiť rozhranie API alebo feedy. Na to sú potrebné aktuálne údaje o produktoch, kategóriách, značkách a (voliteľne) o článkoch.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Vyskúšajte naše nástroje zadarmo

Chcete odmerať výkonnosť svojho e-shopu a vyskúšať funkcie pokročilého vyhľadávania a odporúčaní? Máme pre vás 30-dňovú skúšobnú verziu.

FAQ

Často kladené otázky

Čo je vyhľadávanie na webe a s čím vám pomôže?

Vyhľadávanie na webe je interná funkcia vyhľadávania na webových stránkach, ktoré umožňuje používateľom rýchlo a efektívne prehľadávať obsah daného webu alebo produktové katalógy. Keď používateľ sformuluje požiadavku ako dopyt alebo hľadaný výraz, vyhľadávanie na webe mu ponúkne odpoveď v podobe súboru výsledkov. Vyhľadávanie končí len čo používateľ nájde to, čo hľadá.

Prečo je vyhľadávanie na webe také dôležité pre e-shopy?

Nástroj na vyhľadávanie na webe umožňuje používateľom rýchlo a jednoducho nájsť relevantné produkty v e-shopoch. E-shopom tak pomáha zlepšovať konverzie, tržby a spokojnosť používateľov. Pomôže vám zistiť, čo vaši zákazníci hľadajú a podľa toho prispôsobiť svoj web, aby zodpovedal ich konkrétnym požiadavkám.

Ako si vybrať najlepšieho poskytovateľa vyhľadávania na webe?

Týchto pár kľúčových funkcií musí mať každé dobré vyhľadávanie:

  • Našepkávač
  • Dynamické filtre
  • Umelá inteligencia
  • Kontextové vyhľadávanie
  • Geo vyhľadávanie
  • Sémantické vyhľadávanie

Ako implementovať vyhľadávanie do e-shopu?

Vyhľadávač pre svoje stránky môžete, samozrejme, aj vytvoriť. Je to však najdrahšie a časovo najviac náročné riešenie. Vytvorenie vlastného vyhľadávača na webe vám poskytne plnú kontrolu nad jeho technológiou a funkčnosťou. Vyžaduje však značné know-how a vlastnú údržbu.

Omnoho lepšou možnosťou je spolupráca s dodávateľom softvéru tretej strany, ktorý vám poskytne hotové prostredie. Môžete sa tešiť na jednoduchú implementáciu, dostatok funkcií a kvalitnú podporu. Zakúpené riešenie vyhľadávania na webe, ako je Luigi’s Box Search, je šikovnou voľbou, ktorá vám zabezpečí, že získate nástroj optimalizovaný pre svoje potreby a že vaši zákazníci nebudú opúšťať váš e-shop frustrovaní.