Čo je vyhľadávanie na webe?
Funkcia vyhľadávania na webe umožňuje používateľom rýchlo a efektívne prehľadávať obsah daného webu alebo katalógy produktov. Dobre nastavené vyhľadávanie na webe je prispôsobené konkrétnej stránke a neustále indexuje web s cieľom zabezpečiť prístup ku vždy aktuálnemu obsahu.
Väčšina e-shopov iba nainštaluje vyhľadávacie pole na web a viac sa mu nevenuje, no ak chcete byť svojim zákazníkom skutočne nápomocní, o vyhľadávanie je potrebné sa starať.
Kto používa vyhľadávanie na webe?
Pozrime sa na niektoré odvetvia, v ktorých sa aktívne využíva vyhľadávanie na webe:
E-shopy a maloobchod
Vďaka efektívnemu vyhľadávaniu môžu e-shopy potešiť svojich zákazníkov tým, že im umožnia rýchlo nájsť potrebné produkty, a zároveň pri tom zistia, ktorý obsah a produkty návštevníkov najviac zaujímajú.
Vzdelávanie a e-learning
Na online vzdelávacích platformách sú tisícky kurzov a milióny používateľov. Vyhľadávanie na webe umožňuje rýchlo vyhľadať relevantné kurzy, ktoré zodpovedajú záujmu používateľov. Zvyšujú aj počet zobrazení stránok a registrácii.
Knižnice a spravodajské weby
Používatelia môžu prechádzať rozsiahle databázy spravodajských článkov pomocou filtrov a faziet. V prípade knižníc môžu čitatelia za niekoľko sekúnd nájsť svojho obľúbeného autora alebo konkrétnu knihu aj keď nepoznajú jej celý názov.
Média a zábava
Webové stránky ako Netflix, Spotify a YouTube ponúkajú prepracované možnosti vyhľadávania, aby svojim používateľom vždy zobrazovali relevantný obsah. Tieto platformy využívajú rôzne algoritmy strojového učenia a odporúčaní na podporu prispôsobeného vyhľadávania.
Prečo je vyhľadávanie na webe dôležité pre e-shopy?
Pohodlie
Stránky ako Google, Amazon alebo YouTube sú neoddeliteľnou súčasťou online prostredia. Preto používatelia pri vyhľadávaní obsahu, produktov alebo informácií na webových stránkach očakávajú rovnakú úroveň pohodlia a rýchlosti, akú ponúkajú tieto weby.
Využitie
Zo štúdií vyplýva, že pri návštevníkoch, ktorí používajú vyhľadávanie je 1,8-krát vyššia pravdepodobnosť, že nájdu to, čo hľadajú a napokon uskutočnia nákup. Preto nástroje na interné vyhľadávanie môžu mať výrazný vplyv na výkonnosť vášho e-shopu.
Lepší dojem používateľov
Efektívne vyhľadávanie kombinuje rýchle a relevantné výsledky vyhľadávania so skvelým digitálnym prostredím, ktoré používateľom umožní filtrovať výsledky a prehliadať rôzne kategórie produktov. Ak sa dajú produkty jednoducho nájsť, vedie to k interakcii s obsahom a zvyšuje sa pravdepodobnosť nákupu.
Nižšia miera okamžitých odchodov
Približne 30 % návštevníkov e-shopov z nich odíde, ak pomocou vyhľadávania nenájdu to, čo hľadali. Ak svojim zákazníkom ponúknete výborné vyhľadávanie, práve na váš web sa obrátia zakaždým, keď odídu od konkurencie s prázdnymi rukami.
Lepšie konverzie
Ak návštevníkom pomôžete nájsť to, čo hľadajú, hneď na prvýkrát, môže to výrazne zvýšiť predaje a interakcie zákazníkov. Podľa prieskumu spoločnosti Forrester až 43 % návštevníkov pri návšteve e-shopu okamžite prejde do vyhľadávacieho poľa.
Vylepšená optimalizácia vyhľadávania
Efektívne vyhľadávanie na webe zlepšuje celkový dojem používateľov z vášho webu, čo ocení Google pri zoraďovaní webov. Vyhľadávanie si takisto vyžaduje logické usporiadanie obsahu, čo zasa pomáha Vyhľadávaniu Google porozumieť vašim kľúčovým produktom a témam.
Lepšie pochopenie zákazníkov
Vyhľadávanie na webe vám prezradí, čo ľudia hľadajú, aj keby ste to možno nečakali. Získate tak nápady na nové produkty, odporúčané produkty či príspevky do blogu pre inbound marketing. Zlepšíte si predstavu o tom, aké vyhľadávacie výrazy zákazníci používajú na vaše produkty a o objeme vyhľadávania.
Začnite s nástrojom Luigi’s Box Search
Luigi’s Box Search vám pomôže zoraďovať výsledky vyhľadávania podľa preferencií jednotlivých zákazníkov a poradí si aj s gramatickými chybami, preklepmi a synonymami. Požiadajte o prezentáciu produktov od jedného z našich odborníkov a dozviete sa, ako môže vyhľadávanie na webe pomôcť vášmu online ponikaniu.
Oplatí s ainvestovať do vyhľadávania na webe?
Vyhľadávač na webových stránkach nielen poskytuje presné návrhy pri vyhľadávaní, ale aj naviguje používateľov pri prehliadaní obsahu na webe. Pomáha im aj objavovať obsah, o ktorom ani nemuseli vedieť, že ich zaujíma.
Konverzný pomer z vyhľadávania na webe môže byť až o 50 % vyšší než je priemer. Kvalitné riešenie vyhľadávania tak prináša vyššiu návratnosť investície a e-shopy, ktoré ho nemajú, zbytočne prichádzajú o príjmy.
Kto sú lídri v tomto odvetví?
Tu je niekoľko popredných softvérov na vyhľadávanie podľa hodnotenia portálu G2:
Luigi's Box
Luigi’s Box je komplexné riešenie vyhľadávania a objavovania produktov navrhnuté najmä pre e-shopy.
Využíva umelú inteligenciu, aby zákazníci mohli objavovať vaše produkty čo najefektívnejšie.
Algolia
Nástroj Algolia Search ponúka rad funkcií pre e-commerce firmy, ako je vyhľadávanie s našepkávačom, tolerancia preklepov, správa synoným, filtry a fazety, aby mohli zákazníci na vašom webe rýchlejšie a efektívnejšie objavovať produkty.
AddSearch vyhľadávanie na webe
AddSearch umožňuje rýchlo zobrazovať výsledky vyhľadávania s možnosťou prispôsobiť ich zobrazenie a zvýšiť tak dostupnosť vyhľadávania. Používateľský panel umožňuje mať pod kontrolou všetky vyhľadávania v skladových zásobách. Môžete vytvárať aj inteligentné vyhľadávania.
Index portálu G2 vzťahu vo vyhľadávaní v e-shope
Zistite, ktoré faktory ovplyvňujú vzťahy medzi produktmi. V nižšie uvedenom grafe nájdete informácie o použiteľnosti, kvalite podpory a odporúčaniach našich zákazníkov.
- Vyhľadávanie na webe
- Vyhľadávanie na webe
- Kvalita podpory
- Iné faktory
-
Vyhľadávanie na webe: 3.29
-
Vyhľadávanie na webe: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.34
-
Iné faktory: 1.71
-
Vyhľadávanie na webe: 3.43
-
Vyhľadávanie na webe: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.4
-
Iné faktory: 1.25
-
Vyhľadávanie na webe: 3.29
-
Vyhľadávanie na webe: 1.36
-
Kvalita podpory: 3.27
-
Iné faktory: 1.45
-
Vyhľadávanie na webe: 3.22
-
Vyhľadávanie na webe: 1.29
-
Kvalita podpory: 3.1
-
Iné faktory: 1.67
-
Vyhľadávanie na webe: 3.39
-
Vyhľadávanie na webe: 1.41
-
Kvalita podpory: 3.47
-
Iné faktory: 0.75
Šliapnite s nami na plyn!
Skóre Momentum pre vyhľadávanie v e-shope zobrazuje podľa algoritmov portálu G2 skóre každého produktu na vertikálnej osi a Skóre spokojnosti na horizontálnej osi. Služby v zafarbenej oblasti dosahujú 25 % najvyššie skóre v hodnotení Momentum Grid®.
Pozrite sa, aké výsledky dosahujú naši klienti
konverzný pomer vybraného segmentu produktov
konverzná miera z vyhľadávania
konverzná miera
nad rámec bežného obratu
konverzná miera z vyhľadávania
Porozprávajte sa s odborníkom
Dohodnite si prezentáciu produktu a dozviete sa, ako naše riešenie môže pomôcť vášmu e-shopu.
Prezentácia produktuZačnite s nástrojom Luigi's Box Analytics a identifikujte nedostatky vo vašom vyhľadávaní
Nástroj Luigi’s Box Analytics vám poskytuje panel, ktorý ponúka veľmi rýchlu vizuálnu spätnú väzbu o stave vášho vyhľadávania a pomôže vám zistiť:
- či vyše vyhľadávanie vedie ku konverziám,
- ako často sa vašim zákazníkom nezobrazujú žiadne výsledky,
- ako často sa vo výsledkoch zobrazuje nerelevantný obsah,
- a omnoho viac!
Môžete si vyskúšať demo verziu so vzorovými údajmi, aby ste získali lepšiu predstavu o tom, ako to všetko funguje.
Luigi's Box je kompatibilný so všetkými webmi
Údaje o produktoch môžete do Luigi’s Boxu preniesť troma spôsobmi.
Vyskúšajte naše nástroje zadarmo
Chcete odmerať výkonnosť svojho e-shopu a vyskúšať funkcie pokročilého vyhľadávania a odporúčaní? Máme pre vás 30-dňovú skúšobnú verziu.
Často kladené otázky
Čo je vyhľadávanie na webe a s čím vám pomôže?
Vyhľadávanie na webe je interná funkcia vyhľadávania na webových stránkach, ktoré umožňuje používateľom rýchlo a efektívne prehľadávať obsah daného webu alebo produktové katalógy. Keď používateľ sformuluje požiadavku ako dopyt alebo hľadaný výraz, vyhľadávanie na webe mu ponúkne odpoveď v podobe súboru výsledkov. Vyhľadávanie končí len čo používateľ nájde to, čo hľadá.
Prečo je vyhľadávanie na webe také dôležité pre e-shopy?
Nástroj na vyhľadávanie na webe umožňuje používateľom rýchlo a jednoducho nájsť relevantné produkty v e-shopoch. E-shopom tak pomáha zlepšovať konverzie, tržby a spokojnosť používateľov. Pomôže vám zistiť, čo vaši zákazníci hľadajú a podľa toho prispôsobiť svoj web, aby zodpovedal ich konkrétnym požiadavkám.
Ako si vybrať najlepšieho poskytovateľa vyhľadávania na webe?
Týchto pár kľúčových funkcií musí mať každé dobré vyhľadávanie:
- Našepkávač
- Dynamické filtre
- Umelá inteligencia
- Kontextové vyhľadávanie
- Geo vyhľadávanie
- Sémantické vyhľadávanie
Ako implementovať vyhľadávanie do e-shopu?
Vyhľadávač pre svoje stránky môžete, samozrejme, aj vytvoriť. Je to však najdrahšie a časovo najviac náročné riešenie. Vytvorenie vlastného vyhľadávača na webe vám poskytne plnú kontrolu nad jeho technológiou a funkčnosťou. Vyžaduje však značné know-how a vlastnú údržbu.
Omnoho lepšou možnosťou je spolupráca s dodávateľom softvéru tretej strany, ktorý vám poskytne hotové prostredie. Môžete sa tešiť na jednoduchú implementáciu, dostatok funkcií a kvalitnú podporu. Zakúpené riešenie vyhľadávania na webe, ako je Luigi’s Box Search, je šikovnou voľbou, ktorá vám zabezpečí, že získate nástroj optimalizovaný pre svoje potreby a že vaši zákazníci nebudú opúšťať váš e-shop frustrovaní.