NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Prispôsobené vyhľadávanie

Predávajte viac pomocou prispôsobeného vyhľadávania

Prispôsobené vyhľadávanie vytvára lepšie prostredie a zlepšuje dojem zákazníkov z vášho webu. Nadobúdajú vďaka nemu pocit, že e-shop presne vie, čo sa im páči.

Čo je prispôsobené vyhľadávanie?

Prispôsobené vyhľadávanie znamená, že výsledky vyhľadávanie na stránke sa zobrazujú na základe geografickej polohy používateľa, predchádzajúcich vyhľadávaní, zámeru a známych preferencií.

Ide o vyhľadávacie prostredie na mieru prispôsobené zákazníkovi aj nad rámec konkrétneho vyhľadávacieho dopytu, ktorý zadá.

Dôveruje nám viac ako 3 000 e-shopov

Úprava vyhľadávacieho dopytu tak, aby sa zobrazili relevantnejšie výsledky

Povedzme, že si zákazník vo vašom e-shope kúpi smartfón. Keď hľadá príslušenstvo pre mobil. Vyhľadávací algoritmus mu automaticky ponúkne produkty vhodné pre kúpený model telefónu.

Tak zákazník nielenže nájde hľadaný produkt rýchlejšie, ale aj uvidí relevantné výsledky súvisiace s vybraným modelom.

Zmena poradia výsledkov vyhľadávania tak, aby sa relevantnejšie výsledky umiestnili vyššie

Všetky najväčšie vyhľadávače už dnes používajú prispôsobenie vyhľadávania. Ako prvý s ním však prišiel Google v roku 2004 v rámci zlepšovania používateľského prostredia.

Prispôsobené vyhľadávanie vychádza z histórie prehliadania, záložiek a služieb Google, ktoré používateľ má (ako sú Gmail, Mapy Google, Google+, atď.), a zobrazuje výsledky vyhľadávania na mieru.

Hodnotenia zákazníkov

Zistite, ako sme pomohli nespočetnému množstvu firiem po celom svete

Luigi’s Box je jedným z najlepších riešení na vyhľadávanie a objavovanie produktov z dobrého dôvodu. Pozrite si recenzie našich klientov a zistite, ako sme im pomohli vylepšiť ich podnikanie.

"Ukázalo sa, že je to neoceniteľný nástroj!"

Je mimoriadne jednoduchý na používanie s robustnými funkciami na podporu vášho e-commerce projektu. Zvlášť sa mi páči vyhľadávanie založené na AI a prispôsobené odporúčania pre našich zákazníkov. Vďaka Luigi's Boxu sa nám podarilo...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Celá recenzia na G2

"Skvelý vyhľadávač a recommender."

Dobrý vyhľadávač a recommender, dá sa individuálne vyladiť nastaveniami v back office, čo je veľmi užitočná funkcia najmä pri širokej ponuke produktov.

Petr M.
Overený užívateľ G2
Celá recenzia na G2

"Skvelý produkt pre zákazníkov. Užitočný pre rast výnosov."

Systém manažovania s množstvom funkcií, dashboardmi a mesačným zhrnutím v e-maili, skvelá podpora (rýchlosť, dobré odporúčania, komunikácia atď.), stabilný systém.

Jozef F.
Overený užívateľ G2
Celá recenzia na G2

Shopping cart value increased dramatically

Recommender je užitočný a inšpiratívny zdroj pre zákazníkov, ktorý im pomáha nezabudnúť dokúpiť alebo objaviť ďalšie chutné a funkčné potraviny od Powerlogy. Ako to vieme? Priemerná hodnota košíka od nasadenia rastie.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Conversion rate increased by 600%

Luigi’s Box používame už od roku 2017. Okrem zvýšenia konverzií z vyhľadávania o 600 % nám priniesol aj zrýchlenie obsluhy zákazníkov v kamenných predajniach.

Martin Derňar
Chief Omnichannel Officer, Nay

Vynakladajú extra úsilie na zlepšenie výsledkov podnikania

Luigi’s Box našim zákazníkom zásadným spôsobom uľahčuje nákupný proces. Navyše pre nás vyvíjali viacero funkcií, ktoré nám zjednodušujú manažment produktov v našom e-shope.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi’s Box zlepšil skúsenosti zákazníkov

Najvyšší prínos Luigi’s Boxu vidieť v zlepšení UX nášho webu. Keď predávate vybavenie k toľkým športom, relevatné výsledky vyhľadávania sú mimoriadne dôležité. Čím rýchlejšie zákazníci nájdu, čo hľadali a čím relevantnejšie výsledky dostanú,...

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Lepší pomer konverzií a vyššia spokojnosť zákazníkov

Luigi’s Box je skvelý nástroj, ktorý dopĺňa naše vlastné analytické dáta. Jeho implementácia napomohla nielen vyššiemu konverznému pomeru nášho e-shopu, ale aj zvýšeniu zákazníckej spokojnosti.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi’s Box was a real eye-opener for us

Luigi’s Box nám otvoril oči a ukázal nám skrytý potenciál vyhľadávania. E-shopári často investujú najmä do reklamy, ale nevenujú dostatočnú pozornosť nakupnému procesu. Luigi’s Box nám ukázal, čo môžeme získať, ak sa vyhľadávaniu...

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Team of professional specialists

Luigi’s Box nám dáva záruku profesionality. Keďže sú to špecialisti na vyhľadávanie, dokážu nás posunúť k našim cieľom oveľa rýchlejšie.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Viac než 100 000 EUR ročne vďaka Luigi's Boxu

Vďaka implementácii našepkávača sa náš obrat zo dňa na deň zvýšil o 2 %. Pri našej veľkosti to znamená plus 100 000 eur ročne prakticky bez práce. Pri cene, ktorú za nástroj platíme,...

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star

Príklad prispôsobeného vyhľadávania

Kto používa prispôsobené vyhľadávanie?

V súčasnosti mnoho firiem používa prispôsobenie vyhľadávania na uľahčenie nakupovania zákazníkov zobrazovaním relevantných produktov. Tu je niekoľko špičkových odvetví, ktoré sa nadmerne spoliehajú na stratégie prispôsobeného vyhľadávania:

Online trhoviská
Online trhoviská

E-shopy a online trhoviská vrátane eBay, Etsy či Amazonu používajú prispôsobené vyhľadávanie a zákazníkom zobrazujú relevantné výsledky hneď po tom, čo do vyhľadávacieho poľa zadajú prvé písmená dopytu. Niektoré stránky zohľadňujú aj frekvenciu návštev zákazníka a preferenciu konkrétnych značiek či vlastností produktov.

Médiá a zábava
Médiá a zábava

Streamovacie služby ako Netflix či Spotify využívajú prispôsobené vyhľadávanie, aby používateľom zobrazovali rozdielny obsah na základe ich záujmov. Netlix požíva údaje o tom, aký obsah používateľ sledoval, históriu vyhľadávania, údaje o hodnotení, ale aj čas, dátum a zariadenie používateľa, a podľa toho zobrazuje vhodný obsah.

Jedlá a nápoje
Jedlá a nápoje

Popredné reťazce s rýchlym občerstvením, ako sú McDonald‘s, KFC či Starbucks prispôsobujú vyhľadávanie aj podľa času dňa, aktuálnej polohy, predpovede počasia alebo najklikanejších položiek v menu. Napríklad, keď prší, ponuka McDonald‘s zvýrazní teplý čaj, a počas slnečných dní zasa zmrzlinu.

Sociálne siete
Sociálne siete

Najväčšie sociálne siete, ako sú Facebook či Instagram, zobrazujú rôznym ľuďom odlišný obsah na základe ich preferencií, záujmov a správania, ale aj obsahu, ktorý zdieľajú online. Instagram sa spolieha na strojové učenie a spoznávanie minulého správania používateľov a vytvára jedinečný informačný kanál pre každého používateľa.

Technologické a SaaS spoločnosti
Technologické a SaaS spoločnosti

Mnohé technologické spoločnosti a SaaS firmy používajú personalizované vyhľadávanie, aby svojim zákazníkom umožnili rýchly prístup k relevantným materiálom a aby mohli riešiť svoje vlastné problémy. HubSpot na svojej stránke napríklad takisto používa prispôsobené vyhľadávanie.

Prispôsobené vyhľadávanie upúta pozornosť zákazníkov a zníži množstvo času a energie, ktorú zákazník vynakladá pri prehliadaní vášho e-shopu.

Poskytnite zákazníkovi rýchle návrhy vyhľadávania, ktoré ich zaujmú, a výrazne zvýšite šancu na skutočný rast konverzií. Platí, že firmy, ktoré vynikajú v prispôsobení, generujú o 40 % vyšší príjem, ako je priemer.

Ako funguje prispôsobenie vyhľadávania?

Prispôsobené výsledky vyhľadávania však nevychádzajú z klasických faktorov zoradenia (ako je napríklad relevantnosť). Zvažuj aj iné údaje o jednotlivých používateľoch, ako sú jazyk, aktuálna poloha, používateľský profil, zámer vyhľadávania alebo predchádzajúce vyhľadávania.

Povedzme, že v e-shope s oblečením do vyhľadávania zadáte dopyt „biela košeľa“ a zaplavia vás výsledky dámskych bielych košieľ. Potom kliknete na kategóriu pánske oblečenie a prezriete si pár produktov. Ak potom znova vyhľadáte rovnaký dopyt „biela košeľa“, automaticky sa vám zobrazia výsledky z kategórie pánske oblečenie, a to bez toho, aby ste museli vybrať kategóriu Pánske.

Keď sa vypredajú najžiadanejšie veľkosti produktu, vyhľadávací algoritmus môže automaticky posunúť daný produkt na nižšie miesto v poradí a zobraziť produkty dostupné vo viacerých veľkostiach.

Výhody prispôsobeného vyhľadávania

Vyššia priemerná hodnota košíka
Vyššia priemerná hodnota košíka

Vyhľadávací algoritmus môže zákazníkom zobrazovať zaujímavé produkty, o ktorých ani netušili. Tým sa zvýši pravdepodobnosť, že u vás nakúpia a takisto sa zvyšuje priemerná hodnota objednávky.

Lepší dojem používateľov
Lepší dojem používateľov

Prispôsobené vyhľadávanie každému zákazníkovi zobrazuje presnejšie a relevantnejšie výsledky, čo pomáha rýchlo nájsť požadovaný obsah a celkový dojem používateľa z nákupu sa neporovnateľne zlepšuje.

Lepšie metriky
Lepšie metriky

Čím relevantnejšie výsledky, tým lepšia miera prekliknutia (CTR) či miera konverzie (CVR) vo vašom e-shpoe. Prispôsobené vyhľadávanie takisto predlžuje čas strávený na stránke, znižuje mieru odchodov a zlepšuje povedomie o značke.

Vyššie výnosy
Vyššie výnosy

Lepší vzťah so zákazníkmi
Lepší vzťah so zákazníkmi

Index vzťahov

Index portálu G2 vzťahu vo vyhľadávaní v e-shope

Zistite, ktoré faktory ovplyvňujú vzťahy medzi produktmi. V nižšie uvedenom grafe nájdete informácie o použiteľnosti, kvalite podpory a odporúčaniach našich zákazníkov.

Spoločnosť
  • Prispôsobené vyhľadávanie
  • Prispôsobené vyhľadávanie
  • Kvalita podpory
  • Iné faktory
Skóre
Luigi’s Box
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 3.29
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.34
  • Iné faktory: 1.71
Prispôsobené vyhľadávanie: 3.29
Prispôsobené vyhľadávanie: 1.43
Kvalita podpory: 3.34
Iné faktory: 1.71
Skóre:
9.77
Constructor
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 3.43
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.4
  • Iné faktory: 1.25
Prispôsobené vyhľadávanie: 3.43
Prispôsobené vyhľadávanie: 1.43
Kvalita podpory: 3.4
Iné faktory: 1.25
Skóre:
9.51
Searchspring
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 3.29
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 1.36
  • Kvalita podpory: 3.27
  • Iné faktory: 1.45
Prispôsobené vyhľadávanie: 3.29
Prispôsobené vyhľadávanie: 1.36
Kvalita podpory: 3.27
Iné faktory: 1.45
Skóre:
9.37
Algolia
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 3.22
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 1.29
  • Kvalita podpory: 3.1
  • Iné faktory: 1.67
Prispôsobené vyhľadávanie: 3.22
Prispôsobené vyhľadávanie: 1.29
Kvalita podpory: 3.1
Iné faktory: 1.67
Skóre:
9.28
Syte
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 3.39
  • Prispôsobené vyhľadávanie: 1.41
  • Kvalita podpory: 3.47
  • Iné faktory: 0.75
Prispôsobené vyhľadávanie: 3.39
Prispôsobené vyhľadávanie: 1.41
Kvalita podpory: 3.47
Iné faktory: 0.75
Skóre:
9.02

Ako implementovať prispôsobené vyhľadávanie

Možno to na prvý pohľad znie náročne, ale nie s Luigi‘s Boxom. S nami prispôsobené vyhľadávanie spustíte v niekoľkých jednoduchých krokoch:

  • Synchronizujte svoju databázu produktov s naším vyhľadávacím indexom.
  • Integrujte službu Luigi's Box Search Analytics, aby sa naše nástroje mohli učiť z vašich stránok.
  • Pohodlne sa usaďte a počkajte, kým náš integračný tím spustí vyhľadávanie.

Luigi's Box je kompatibilný so všetkými webmi

Údaje o produktoch môžete do Luigi’s Boxu preniesť troma spôsobmi.

Synchronizácia prostredníctvom rozhrana API

Údaje sa odošlú na naše servery. Aktualizácie produktov teda posielate len vtedy, keď sa zmenia. Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory.

Vďaka tomu nemáte žiadne náklady na vývoj. Všetky údaje, ktoré potrebujeme, si vieme stiahnuť. Luigi’s Box je kompatibilný s akoukoľvek platformou e-shopov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Konektory platforiem

Ak máte e-shop na podporovanej platforme, môžeme nastaviť dátové konektory, a tak na vašej strane nevzniknú žiadne náklady na vývoj.

Všetky potrebné údaje si stiahneme a vy môžete pokračovať na štvrtý krok. V prípade, že nemáte web na podporovanej platforme, môžete si zvoliť synchronizáciu prostredníctvom rozhrania API alebo feedov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Synchronizácia prostredníctvom feedov

Údaje sa stiahnu z vašich serverov. Ak sa údaje o produktoch zmenia, dozvieme sa to až pri ďalšom spracovaní feedu. Aktualizácia údajov sa zvyčajne vykonáva šesťkrát denne.

Na synchronizáciu údajov môžete použiť rozhranie API alebo feedy. Na to sú potrebné aktuálne údaje o produktoch, kategóriách, značkách a (voliteľne) o článkoch.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Prispôsobte svoje interné vyhľadávanie pomocou Luigi's Boxu

S vyhľadávaním od Luigi‘s Boxu dáte svojim zákazníkom voľnú ruku objavovať obsah vo vašom e-shope pomocou efektívneho vyhľadávania, ktoré:

si poradí s preklepmi a pozná aj synonymá názvov vašich produktov.

vylepšuje používateľské prostredie pomocou prispôsobenia a hlasového vyhľadávania

pomocou umelej inteligencie zobrazuje len vhodné filtre pre jednotlivé kategórie.

zobrazuje správnu kategóriu produktov už od prvého zadného písmena dopytu.

Často kladené otázky

Čo je prispôsobené vyhľadávanie?

Prispôsobené vyhľadávanie zobrazuje výsledky nielen podľa klasických faktorov (ako sú relevantnosť obsahu ku kľúčovým slovám), ale aj podľa údajov o zákazníkovi, ktoré má vyhľadávanie v danom čase k dispozícii, ako sú geografická poloha, predošlé vyhľadávania alebo zámer návštevy.

Prečo je prispôsobené vyhľadávanie dôležité pre e-shopy?

Aký je rozdiel medzi klasickým a prispôsobeným vyhľadávaním?

Klasické vyhľadávania sa zvyčajne spoliehajú na sémantické vyhľadávania, teda hľadajú doslovné zhody s kľúčovými slovami z dopytu, prípadne ich varianty, ale nerozumejú celkovému významu dopytu. Obyčajné vyhľadávanie zobrazí rovnaké výsledky všetkým používateľom bez ohľadu na ich záujmy či potreby.

Na druhej strane, prispôsobené vyhľadávanie zobrazuje výsledky prispôsobené konkrétnym záujmom jednotlivca tým, že berie do úvahy ďalšie informácie. Prispôsobené vyhľadávanie môže rôznym jednotlivcom pre každý dopyt zobraziť iné výsledky. Prípadne ich môže na základe preferencií inak zoradiť.

Ako sa dá vyhľadávanie prispôsobiť?

Prispôsobené vyhľadávanie spracúva niekoľko rôznych faktorov. Napríklad prispôsobené vyhľadávanie Google používa históriu prehliadača používateľa, záložky, polohu a údaje v ostatných službách Google. Ak používateľ niektoré stránky zobrazuje častejšie, budú sa zobrazovať na vyšších priečkach vo výsledkoch vyhľadávania.

Ako dlho trvá, kým sa prejaví efekt prispôsobeného vyhľadávania na e-shop?

Prispôsobené vyhľadávanie sa s nástrojom Luigi‘s Box Search prejaví okamžite, pretože zámer zákazníka vieme rozpoznať v reálnom čase. No kvalita prispôsobenia sa časom postupne zlepšuje. Čím viac údajov o zákazníkovi, tým lepšie.