NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Searchandising: Zlatá baňa pre e‑commerce biznisy

S prudkým rozvojom e-commerce môžeme vidieť, že online podniky investujú obrovskú časť svojho kapitálu do návštevnosti.

Vaši návštevníci však môžu z dôvodu neuspokojivého vyhľadávania ľahko odísť z vašej stránky na stránku konkurencie. Ak chcete zabezpečiť správny zážitok z vyhľadávania a splniť svoje obchodné ciele, je potrebné zvážiť nástroj searchandising s podporou umelej inteligencie.

Definícia Searchandisingu

O čom je searchandising

Searchandising je kombináciou pojmov Search a Merchandising.

Je to proces, v ktorom sa vyhľadávanie a merchandising stretávajú na jednom mieste, čo umožňuje e-commerce firmám propagovať vybrané produkty priamo v poli vyhľadávania a ľahko tak upútať pozornosť návštevníkov e-shopu.

Searchandising prináša mnoho výhod, pretože funguje ruka v ruke s tradičným vyhľadávaním v e-shope. Napríklad neodvádza pozornosť na iné časti webovej stránky a ponúka produkty priamo tam, kde ich zákazníci hľadajú. Zachováva prirodzený zážitok z nakupovania, pretože tieto searchandisingové zobrazovacie reklamy sú stále relevantné pre vyhľadávacie dotazy, ktoré zákazníci používajú, takže sa nezobrazujú žiadne nepodstatné produkty.

Jednoducho povedané, searchandising vám umožňuje vyzdvihnúť váš tovar z vášho e-shopu prostredníctvom funkcie Search, pričom zachováva relevantnosť vyhľadávania a zodpovedá jeho zámeru.

Úloha searchandisingu

Prečo by ste mali venovať pozornosť searchandisingu

Hlavným dôvodom, prečo je potrebné venovať pozornosť searchandisingu, je to, že určite prináša výsledky. Všetky výsledky sú spojené s tým, že vo svojom e-shope máte k dispozícii efektívny vyhľadávač, na ktorom koncept searchandisingu stojí a ktorý ovplyvňuje správanie zákazníkov a prináša vyšší predaj.

Podľa našich vlastných údajov je pravdepodobnosť nákupu u návštevníkov, ktorí používajú vyhľadávanie, dvakrát vyššia. Ďalším zaujímavým faktom je, že poskytovanie kvalitnej možnosti vyhľadávania môže byť zodpovedné až za 50 % príjmov webovej stránky. V neposlednom rade 73 % e-shopov, ktoré sa zameriavajú na poskytovanie optimalizovaných možností vyhľadávania, uvádza viditeľné zvýšenie príjmov z vyhľadávania vďaka lepšej spokojnosti zákazníkov.

Teraz, keď sú vám tieto údaje predložené, ľahko pochopíte, prečo by sa searchandising mal stať bodom záujmu vášho podnikania. Jeho schopnosť propagovať produkty pri zachovaní prirodzených nákupných skúseností, ktoré zodpovedajú zámerom nakupujúcich, je v porovnaní s tradičnými metódami merchandisingu niečím jedinečným.

Výhody Searchandisingu

Štyri spôsoby, ako môže searchandising zvýšiť výkon vášho e-shopu

Tu je niekoľko vecí, ktoré môže searchandising urobiť pre váš e-shop:

Pomáha zákazníkom objavovať nové produkty

Pomáha zákazníkom objavovať nové produkty

Vaši zákazníci sa príliš často musia naučiť pomenovať to,čo chcú. Mnohí z nich by upustili od vyhľadávania, keby vedeli o lepšej ponuke. Ak by však boli spokojní s vaším návrhom vyhľadávania, boli by vám vďační, nakúpili by a pravdepodobne by sa vrátili.

Searchandising vám pomáha informovať zákazníkov o nových zaujímavých produktoch, zlepšuje ich nákupnú skúsenosť, celkovú spokojnosť a zapojenie.

Možnosť 1
Zvýšenie priemernej hodnoty v nákupnom košíku zákazníkov

Zvýšenie priemernej hodnoty v nákupnom košíku zákazníkov

Pohodlie online nakupovania zvyšuje mieru odchodov – keďže návštevníci majú k dispozícii množstvo alternatív, je ľahké po niekoľkých neuspokojivých vyhľadávaniach kliknúť preč a navštíviť iných online predajcov.

Vďaka zaujímavým ponukám, relevantnému obsahu a bezproblémovej navigácii searchandising znižuje pokušenie používateľov odísť z vášho webu a zvyšuje tendenciu kupujúcich pridávať do nákupných košíkov ďalšie položky.

Možnosť 2
Zvyšuje predaj vášho e-shopu

Zvyšuje predaj vášho e-shopu

Na základe obchodných cieľov, správania používateľov a dostupnosti zásob môžete upraviť stránky vyhľadávania tak, aby propagovali konkrétne produkty, ovplyvňovali rozhodnutia kupujúcich a zvyšovali mieru konverzie, ako aj zisky z jednotlivých predajov.

Saerch merchandising vylepšuje zážitok z vyhľadávania vo vašich obchodoch, čím sa produkty stávajú atraktívnejšími a zaujímavejšími pre návštevníkov bez ohľadu na ich osobný vkus. Čím viac používateľov váš produkt pri vyhľadávaní zaujme, tým väčšie je pokušenie preskúmať ďalšie možnosti. To samozrejme môže znamenať vyšší predaj.

Možnosť 3
Návštevníci sa k vám budú radi vracať

Návštevníci sa k vám budú radi vracať

Vždy majte na pamäti, že mnohí konkurenti sa snažia získať pozornosť vašich zákazníkov. Preto sa snažte vytvoriť dobrý dojem hneď pri prvej návšteve.

Luigi’s Box sa môže pochváliť pôsobivými funkciami, ako je automatické onávrhy, odporúčanie produktov, bannerové obrázky a žiadne stránky bez výsledkov. Tieto funkcie pracujú ruka v ruke s hodnotením produktov a zaručujú personalizovaný nákupný zážitok pre návštevníkov, čím zvyšujú pravdepodobnosť ich opätovnej návštevy.

Nezabudnite, že viac ako 30 percent návštevníkov vášho e-shopu uprednostňuje vyhľadávacie pole – to je ďalší dôvod, prečo využiť stratégiu searchandisingu pre lepší používateľský zážitok.

Možnosť 4
Searchandising v praxi

Ako funguje searchandising?

Searchandising vám umožňuje uprednostniť špecifické obchodné potreby pred bežnými pravidlami vyhľadávania vo vyhľadávači vášho e-shopu.

Tento výkonný nástroj vám umožňuje prispôsobiť vaše obchodné ciele a zámery tým, že prostredníctvom funkcie Search uprednostníte určité produkty pred inými.

Aby vám toto riešenie vyhľadávania pomohlo poskytovať dokonalejšie výsledky, využíva umelú inteligenciu na sledovanie interakcií používateľov a hlásenie najvýkonnejších a menej výkonných produktov. Tieto údaje pomáhajú obchodníkom a manažérom produktov zlepšovať stratégiu merchandisingu, pracovať s vyhľadávanými výrazmi a propagovať najzaujímavejšie produkty pre svojich návštevníkov s cieľom zvýšiť online predaj.

Funkcie searchandisingu

Ako searchandising dosahuje výsledky?

Úsilie searchandisingu je poháňané kľúčovými funkciami vyhľadávania, ktoré sú často podporované umelou inteligenciou:

Synonymá
Synonymá

Niektorí online nakupujúci používajú iné vyhľadávacie výrazy ako presné názvy vo vašom katalógu produktov. Vyhľadávajú produkty pomocou slangu, nesprávne napísaných slov a synoným, čo môže zastaviť vaše úsilie bez ohľadu na to, aký je váš prístup k searchandisingu.

Dobré riešenia searchandisingu rozpoznávajú zámery používateľov a porovnávajú kľúčové slová zadané do vyhľadávacieho poľa s alternatívnymi vyhľadávacími výrazmi, aby poskytli súvisiace produkty namiesto stránok bez výsledkov.

Odporúčania pre synonymá
Odporúčania pre synonymá

Luigi’s Box AI má strojové učenie, ktoré zhromažďuje často súvisiace hľadané výrazy a pomáha vám vytvoriť zoznam synoným. Môžete ho použiť na zlepšenie stratégie vo vyhľadávaní a poskytnúť vyššiu relevanciu vo výsledkoch vyhľadávania v akejkoľvek fáze nákupu.

Ak vyhľadávač zadá slovo “triko”, ale nedostane užitočné výsledky, a potom ho upraví na “tričko”, funkcia odporúčania synoným navrhne podobné kľúčové slová, ktoré pomôžu informovať váš zoznam synoným.

Vlastné kľúčové slová
Vlastné kľúčové slová

Vlastné zoznamy kľúčových slov môžu byť účinné počas sviatkov, sezónnych udalostí a festivalov. To vám pomôže vytvoriť pokročilé techniky a taktiky searchandisingu, ktoré môžete použiť v správnych obdobiach roka, aby ste zákazníkom priniesli lepší zážitok a tiež väčšie zisky.

Môžete si vytvoriť prispôsobený zoznam produktov pre zákazníkov na letné dovolenky, ktorý napríklad bude obsahovať opaľovacie krémy, klobúky, plavky a slnečné okuliare. Produkty ako hrnčeky, tričká a darčekové koše s vianočnou tematikou sú atraktívne počas vianočného obdobia.

Stop words
Stop words

Ďalším veľmi dôležitým riešením inteligentného vyhľadávania a marketingu sú stop words. Nástroj stop words obmedzuje výsledky vyhľadávania návštevníkov na presné položky namiesto náhodných súvisiacich kľúčových slov. To môže zvýšiť spokojnosť zákazníkov a znížiť pocit nespokojnosti počas nakupovania.

Namiesto toho, aby sa vám po zadaní výrazu “čokoláda” zobrazovali nápoje s čokoládovou príchuťou, stop words vyfiltrujú výsledky vyhľadávania na čokoládové tyčinky a vypíšu relevantné výsledky. Stop words vám môžu pomôcť vytvoriť jedinečný používateľský zážitok vo vašom e-shope.

Boostovanie produktov
Boostovanie produktov

Môžete podporiť určité produkty vo výsledkoch vyhľadávania na svojom e-shope alebo prispôsobiť, kde sa zobrazujú pre vybrané kľúčové slovo. Môžete tak uspokojiť požiadavky zákazníkov relevantnými produktmi, o ktorých nikdy nevedeli, čo vedie k zvýšeniu návratnosti investícií do internetového obchodu.

Boostovanie produktov je vhodné pre novinky, modernizované verzie produktov, výpredajové položky alebo sezónne položky, na ktoré počas nákupov pravdepodobne nikdy nepomysleli.

Reklamné bannery
Reklamné bannery

Máte konkrétne produkty, ktoré chcete propagovať v určitom ročnom období? Využite digitálny marketing pomocou reklamných bannerov. Sú skvelé na propagáciu položiek z akejkoľvek kategórie produktov podľa vášho výberu.

Ponuku môžete propagovať zobrazením vybraných produktov na domovskej stránke vášho obchodu v blízkosti panela vyhľadávania. Táto stratégia upriami pozornosť kupujúcich na produkt, ktorý chcete, aby si prezreli.

Recommender placed in shopping cart

Automatické dokončovanie návrhov
Automatické dokončovanie návrhov

Tento nástroj poskytuje automaticky generované návrhy produktov, zatiaľ čo zákazníci zadávajú názvy produktov do vyhľadávacieho poľa. Môžete tak kontrolovať, ktoré produkty, značky alebo kategórie sa zobrazia pri vyhľadávaní zákazníkov.

Odporúčanie produktov, ktoré vaši návštevníci považujú za zaujímavé, môže pomôcť zvýšiť konverziu určitých ponúk. Vďaka tomu môžu získať aj nové nápady na produkty, ktoré si chcú kúpiť, alebo si pripomenúť produkty, ktoré si možno predtým zabudli kúpiť.

Learn-to-rank
Learn-to-rank

Prehľadávanie množstva produktov v obchode môže zákazníkov e-shopu zaťažiť.

Sledujte, ako návštevníci interagujú s vaším e-shopom, a využite tieto informácie pri rozhodovaní o tom, ktoré produkty sa majú vo výsledkoch vyhľadávania umiestniť vyššie. Aby ste usmernili vyhľadávače, môžete na najvyššie miesta zaradiť produkty s najvyšším počtom kliknutí a zobrazení alebo tie, ktoré chcete rýchlo vypredať.

Personalizované výsledky
Personalizované výsledky

Vďaka možnosti personalizácie sa môžete postarať o každého návštevníka. Luigi’s Box využije správanie návštevníkov na internete, aby zistil, čo každý zákazník hľadá. Vo výsledkoch vyhľadávania bude propagovať iba súvisiace produkty.

Relevantné možnosti vyhľadávania sú kľúčom k zlepšeniu zážitku z nakupovania, ako aj výsledkov searchandisingu. Takáto personalizovaná skúsenosť môže premeniť približne 60 percent návštevníkov na stálych zákazníkov.

Optimalizované stránky bez výsledkov
Optimalizované stránky bez výsledkov

Nedostupnosť produktu je často ignorovanou príležitosťou na propagáciu iných produktov a následne na zlepšenie skúseností zákazníkov.

Namiesto toho, aby ste stratili zákazníkov v prospech konkurencie, naša technológia vám pomôže premeniť nedostupnú stránku na zoznam odporúčaných alternatívnych produktov, ktoré by mohli zákazníkom predstaviť správne ponuky aj napriek tomu, že ich vybraný produkt nie je k dispozícii.

Hodnotenia zákazníkov

Zistite, ako sme pomohli nespočetnému množstvu firiem po celom svete

Luigi’s Box je jedným z najlepších riešení na vyhľadávanie a objavovanie produktov z dobrého dôvodu. Pozrite si recenzie našich klientov a zistite, ako sme im pomohli vylepšiť ich podnikanie.

"Ukázalo sa, že je to neoceniteľný nástroj!"

Je mimoriadne jednoduchý na používanie s robustnými funkciami na podporu vášho e-commerce projektu. Zvlášť sa mi páči vyhľadávanie založené na AI a prispôsobené odporúčania pre našich zákazníkov. Vďaka Luigi's Boxu sa nám podarilo...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Celá recenzia na G2

"Skvelý vyhľadávač a recommender."

Dobrý vyhľadávač a recommender, dá sa individuálne vyladiť nastaveniami v back office, čo je veľmi užitočná funkcia najmä pri širokej ponuke produktov.

Petr M.
Overený užívateľ G2
Celá recenzia na G2

"Skvelý produkt pre zákazníkov. Užitočný pre rast výnosov."

Systém manažovania s množstvom funkcií, dashboardmi a mesačným zhrnutím v e-maili, skvelá podpora (rýchlosť, dobré odporúčania, komunikácia atď.), stabilný systém.

Jozef F.
Overený užívateľ G2
Celá recenzia na G2

Shopping cart value increased dramatically

Recommender je užitočný a inšpiratívny zdroj pre zákazníkov, ktorý im pomáha nezabudnúť dokúpiť alebo objaviť ďalšie chutné a funkčné potraviny od Powerlogy. Ako to vieme? Priemerná hodnota košíka od nasadenia rastie.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Conversion rate increased by 600%

Luigi’s Box používame už od roku 2017. Okrem zvýšenia konverzií z vyhľadávania o 600 % nám priniesol aj zrýchlenie obsluhy zákazníkov v kamenných predajniach.

Martin Derňar
Chief Omnichannel Officer, Nay

Vynakladajú extra úsilie na zlepšenie výsledkov podnikania

Luigi’s Box našim zákazníkom zásadným spôsobom uľahčuje nákupný proces. Navyše pre nás vyvíjali viacero funkcií, ktoré nám zjednodušujú manažment produktov v našom e-shope.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi’s Box zlepšil skúsenosti zákazníkov

Najvyšší prínos Luigi’s Boxu vidieť v zlepšení UX nášho webu. Keď predávate vybavenie k toľkým športom, relevatné výsledky vyhľadávania sú mimoriadne dôležité. Čím rýchlejšie zákazníci nájdu, čo hľadali a čím relevantnejšie výsledky dostanú,...

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Lepší pomer konverzií a vyššia spokojnosť zákazníkov

Luigi’s Box je skvelý nástroj, ktorý dopĺňa naše vlastné analytické dáta. Jeho implementácia napomohla nielen vyššiemu konverznému pomeru nášho e-shopu, ale aj zvýšeniu zákazníckej spokojnosti.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi’s Box was a real eye-opener for us

Luigi’s Box nám otvoril oči a ukázal nám skrytý potenciál vyhľadávania. E-shopári často investujú najmä do reklamy, ale nevenujú dostatočnú pozornosť nakupnému procesu. Luigi’s Box nám ukázal, čo môžeme získať, ak sa vyhľadávaniu...

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Team of professional specialists

Luigi’s Box nám dáva záruku profesionality. Keďže sú to špecialisti na vyhľadávanie, dokážu nás posunúť k našim cieľom oveľa rýchlejšie.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Viac než 100 000 EUR ročne vďaka Luigi's Boxu

Vďaka implementácii našepkávača sa náš obrat zo dňa na deň zvýšil o 2 %. Pri našej veľkosti to znamená plus 100 000 eur ročne prakticky bez práce. Pri cene, ktorú za nástroj platíme,...

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star
Náklady na searchandising

Koľko ma bude stáť searchandising?

Searchandising nemusí stáť veľa, a ak sa používa rozumne, môže vám priniesť výraznú návratnosť. Searchandising je jedným z komplexných riešení e-commerce vyhľadávania Luigi’s Boxu.

Túto funkciu a všetky ostatné nástroje na zvýšenie výkonnosti e-commerce podnikania môžete využívať v rámci Luigi’s Boxu bez dodatočných nákladov z vlastného vrecka. Stačí si predplatiť službu Luigi’s Box Search a zažiť kúzlo searchandisingu.

ROI kalkulačka

Začnite zarábať viac. Získajte plán na mieru s vysokou návratnosťou

Vypočítajte si odhadovanú cenu služby Luigi’s Box pre svoje webové stránky a zistite, o koľko môžete zvýšiť svoje príjmy.

Druh priemyslu *
Vaše mesačné príjmy *
+ 5,699 €
* Navýšenie príjmov
30,000 €
* Vaše príjmy
  • Odhadované zvýšenie príjmov s Luigi's Boxom
  • Odhadované zvýšenie príjmov bez Luigi's Boxu
Získajte presnú cenovú ponuku

Konečná cena sa vypočíta na základe presných údajov, ako sú zobrazenia stránok, počet produktov a ďalšie dôležité faktory. Ak chcete získať presnú cenovú ponuku pre svoju firmu, kontaktujte nás.

Integrácia searchandisingu

Ako môžem integrovať searchandising do svojho e-shopu?

Integrácia nástrojov searchandisingu do e-shopov sa líši v závislosti od zvoleného riešenia. Napríklad vyhľadávanie Luigi’s Box Searchu s funkciami searchandisingu vo vašom e-shope sa môže uskutočniť v niekoľkých jednoduchých krokoch.

Po vyplnení krátkeho formulára pridajte skript do hlavičky svojej webovej stránky a odošlite produktové feedy nášmu expertovi. Je to jednoduché. Nepotrebujete žiadne IT znalosti ani tím odborníkov. Ponúkame aj možnosti asistovanej integrácie pre tých, ktorí chcú túto službu navyše.

Luigi's Box je kompatibilný so všetkými webmi

Údaje o produktoch môžete do Luigi’s Boxu preniesť troma spôsobmi.

Synchronizácia prostredníctvom rozhrana API

Údaje sa odošlú na naše servery. Aktualizácie produktov teda posielate len vtedy, keď sa zmenia. Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory.

Vďaka tomu nemáte žiadne náklady na vývoj. Všetky údaje, ktoré potrebujeme, si vieme stiahnuť. Luigi’s Box je kompatibilný s akoukoľvek platformou e-shopov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Konektory platforiem

Ak máte e-shop na podporovanej platforme, môžeme nastaviť dátové konektory, a tak na vašej strane nevzniknú žiadne náklady na vývoj.

Všetky potrebné údaje si stiahneme a vy môžete pokračovať na štvrtý krok. V prípade, že nemáte web na podporovanej platforme, môžete si zvoliť synchronizáciu prostredníctvom rozhrania API alebo feedov.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Synchronizácia prostredníctvom feedov

Údaje sa stiahnu z vašich serverov. Ak sa údaje o produktoch zmenia, dozvieme sa to až pri ďalšom spracovaní feedu. Aktualizácia údajov sa zvyčajne vykonáva šesťkrát denne.

Na synchronizáciu údajov môžete použiť rozhranie API alebo feedy. Na to sú potrebné aktuálne údaje o produktoch, kategóriách, značkách a (voliteľne) o článkoch.

Pro Tip: Ak používate podporovanú platformu, môžeme nastaviť dátové konektory. Z vašej strany tak nevzniknú žiadne náklady na vývoj. Všetky potrebné údaje si stiahneme sami.

Stále nie ste presvedčení o tom, ako môže searchandising zlepšiť vaše podnikanie? Zarezervujte si ukážkový hovor s jedným z našich odborníkov a objavte nový svet možností.

  • tick 30-dňová skúšobná verzia
  • tick Nie je potrebná žiadna karta
  • tick Zrušenie kedykoľvek
Dohodnúť prezentáciu

Kontaktujte nás a získajte viac informácií o Luigi’đ Boxe

Vyplňte formulár a spýtajte sa na všetko, čo vás o Luigi’s Boxe zaujíma. Naši odborníci vám odpovedia čo najskôr.

    Často kladené otázky

    Často kladené otázky

    Čo je searchandising?

    Searchandising ponúka obrovskú príležitosť na to, aby ste prostredníctvom vyhľadávacieho nástroja čo najvýhodnejšie prezentovali svoje produkty v e-shope. Searchandising vám pomôže prispôsobiť výsledky vyhľadávania tak, aby ste zvýšili príjmy.

    Je searchandising taký dôležitý, ako tvrdí väčšina majiteľov e-shopov?

    Searchandising môže pomôcť vášmu e-shopu rôznymi spôsobmi, napríklad vie pomôcť zákazníkom pri objavovaní nových produktov, zvýšiť priemernú hodnotu nákupného košíka, zvýšiť udržanie kupujúcich alebo zvýšiť celkový predaj v e-shope.

    Môžem si dovoliť balíček searchandising pre svoj malý e-shop?

    Searchandising je súčasťou balíka Luigi’s Box Search. Jednoducho si predplaťte nástroj Luigi’s Box Search a využívajte všetky jeho funkcie vrátane online merchandise vyhľadávania.

    Ako môžem integrovať Luigi's Box Search do svojho e-shopu?

    Riešenie pre vyhľadávanie v e-shopoch od Luigi’s Boxu môžete do svojho vyhľadávača integrovať v štyroch jednoduchých krokoch: vytvorte si účet, vložte skript do svojho e-shopu, nájdite nové spôsoby zlepšovania a neustále odhaľujte nový potenciál.