Čo vlastne searchandising znamená?
Searchandising je spojením pojmov Search a Merchandising.
Spomeňte si, keď ste na posledy navštívili bežný kamenný obchod. Pravdepodobne ste v regáloch videli zavesené pútače, výklady so špeciálnymi zľavami či pútavo naaranžované výrobky. Všetky tieto atraktívne dizajny sú stratégiou na upútanie pozornosti zákazníkov pri vstupe do obchodu a zvýšenie šance na konverziu.
Searchandising funguje podobne, len vo svete e-shopov. Jednoducho povedané, umožňuje pochváliť sa produktmi v e-shope prostredníctvom vyhľadávania.
Štyri spôsoby, ako môže searchandising zvýšiť výkonnosť vášho e-shopu
Pomáha vašim zákazníkom objavovať nové produkty
Vaši zákazníci často musia najprv zistiť, čo vlastne chcú. Mnohí by svoj vyhľadávací dopyt upravili, keby poznali celú vašu ponuku. Ak by boli s vašim návrhom pri vyhľadávaní spokojní, boli by vám vďační, nakúpili by a pravdepodobne by sa vrátili.
Searchandising vám pomôže informovať zákazníkov o nových zaujímavých produktoch, skvalitniť ich nákupný proces a zabezpečiť, že budú spokojní.
Zvýšte priemernú hodnotu nákupného košíka
Online nakupovanie sa stáva čoraz pohodlnejším a paradoxne to zvyšuj aj mieru odchodov – návštevníci majú k dispozícii nespočet alternatív, preto po niekoľkých neúspešných vyhľadávaniach radšej z e-shopu odídu inam.
Vďaka zaujímavým ponukám a bezproblémovej navigácii motivuje searchandising používateľov zostať na vašom webe a pridávať do košíka viac položiek.
Zvýšte predaje vo svojoom e-shope
Na základe svojich obchodných cieľov, správania používateľov a skladovej dostupnosti môžete upraviť stránky s vyhľadávaním tak, aby propagovali konkrétny produkty, ovplyvňovali rozhodovanie kupujúcich a zvyšovali mieru konverzií.
Merchandisng pri vyhľadávaní zlepšuje zážitok z vyhľadávania vo vašom e-shope a robí produkty zaujímavejšími pre návštevníkov. Čím viac používateľov váš produkt pri vyhľadávaní zaujme, tým viac ich bude lákať preskúmať ďalšie možnosti. To, samozrejme, môže znamenať vyššie predaje.
Motivujte zákazníkov vrátiť sa znova
Vždy pamätajte, že o pozornosť vašich zákazníkov bojuje aj konkurencia. Je preto dôležité spraviť dobrý dojem hneď pri prvej návšteve.
Luigi’s Box sa môže pochváliť pôsobivými funkciami, ako sú automatické návrhy, odporúčania produktov, obrázky vo forme bannerov a elimináciu vyhľadávaní bez výsledkov. Tieto funkcie zaručujú návštevníkom vášho obchodu individuálny zážitok z nakupovania a zvyšujú pravdepodobnosť, že sa znova vrátia.
Nezabúdajte, že viac než 30j% návštevníkov e-shopov dáva prednosť vyhľadávaniu – ďalší dôvod, prečo využiť stratégiu searchandising.
Dôveruje nám viac ako 3 000 e-shopov
Ako funguje searchandising?
Searchandising umožňuje uprednostniť konkrétne obchodné potreby pred bežnými pravidlami vyhľadávania v e-shope.
Tento výkonný nástroj vám umožní nastaviť si obchodné ciele a zámery propagáciou určitých produktov vo vyhľadávaní.
Aby vám toto riešenie pre vyhľadávanie mohlo poskytovať dokonalejšie výsledky, informuje o najvýkonnejších a najmenej výkonných produktoch. Tieto údaje pomáhajú majiteľom e-shopov a produktovým manažérom rozširovať vyhľadávane výrazy a propagovať produkty, ktoré zákazníkov zaujímajú najviac.
Ako searchandising dosahuje svoje výsledky?
Pomáhame zákazníkom objavovať tie správne produkty
Hlavným cieľom Searchandisingu je pomôcť e-shopom zlepšiť cestu zákazníkov pri objavovaní produktov a zvyšovať tak tržby:
– Synonymá
Niektorí ľudí nakupujúci online používajú iné vyhľadávacie výrazy než údaje, ktoré máte registrované v databáze produktov. Môžu používať slang, niektoré slová nesprávne napísať alebo použiť synonymá.
Searchandising porovnáva kľúčové slová zadané do vyhľadávacieho poľa s alternatívnymi hľadanými výrazmi a zobrazuje súvisiace produkty namiesto stránky bez výsledkov.
– Odporúčanie synoným
Umelá inteligencia v produktoch Luigi’s Boxu zhromažďuje bežne súvisiace hľadané výrazy a pomôže vám zostaviť zoznam synoným.
Predpokladajme, že používateľ zadá do vyhľadávača „triko“, ale nedostane užitočné výsledky, tak dopyt upraví na „tričko“. Funkcia odporúčania synoným navrhne tieto podobné kľúčové slová, ktoré vám pomôžu vytvoriť zoznam synoným.
– Vlastné kľúčové slová
Zoznamy vlastných kľúčových slov môžu byť účinné pri sviatkoch, sezónnych udalostiach a rôznych festivaloch.
Pre zákazníkov nakupujúcich počas letných prázdnin môžete vytvoriť zoznam produktov na mieru obsahujúce opaľovacie krémy, klobúky, plavky alebo slnečné okuliare. Produkty ako hrnčeky, tričká alebo darčekové koše s vianočnou tematikou sú atraktívnou ponukou počas vianočného obdobia.
– Stop slová
Aby sa vám pri vyhľadaní výrazu „čokoláda“ nezobrazovali nápoje s čokoládovou príchuťou, filtrujú sa výsledky vyhľadávania na tabuľky čokolády a zobrazia sa relevantné výsledky.
Nástroj na stop slová obmedzuje výsledky vyhľadávania návštevníkov na presné položky namiesto náhodných súvisiacich kľúčových slov.
Posilnenie produktov
Môžete posilniť určité produkty vo výsledkoch vyhľadávania na webe e-shopu aleo prispôsobiť ich zobrazenie pre vybrané kľúčové slovo. Môžete tak uspokojiť dopyt zákazníkov relevantnými produktmi, o ktorých existencii možno ani nevedeli.
Zvýšenie počtu produktov je vhodné pre nové produkty, inovované verzie produktov alebo sezónne položky, o ktorých pravdepodobne nikdy nepremýšľali.
Propagačné bannery
Chcete v určitom ročnom období propagovať konkrétne produkty?
Akčnú ponuku môžete propagovať aj tak, že vybrané produkty zobrazíte na domovskej stránke svojho e-shopu blízko vyhľadávania. Táto stratégia upozorní zákazníkov na produkt, ktorý im chcete ukázať.
Návrhy v našepkávači
Tento nástroj poskytuje automaticky generované návrhy produktov, zatiaľ čo zákazníci zadávajú názvy produktov do vyhľadávacieho poľa. Môžete pomocou nich ovplyvniť, aké produkty, značky alebo kategórie sa zákazníkom pri vyhľadávaní zobrazujú.
Odporúčanie produktov, ktoré zákazníci považujú za zaujímavé, môže pomôcť zvýšiť konverzie niektorých ponúk.
Zoradenie produktov
Prehliadanie veľkého množstvo výrobkov vo vašom obchode môže zákazníkov e-shopu pohltiť.
Sledujte, ako návštevníci s vašim e-shopom interagujú a využite tieto informácie na rozhodovanie, ktoré produkty zaradiť do výsledkov vyhľadávania vyššie.
Na orientáciu vyhľadávačov môžete najskôr zaradiť produkty s najvyšším počtom kliknutí a zobrazení alebo tie, ktoré chcete rýchlo vypredať.
Prispôsobené výsledky
Postarajte sa o každého návštevníka zvlášť vďaka možnosti prispôsobenia. Luigi’s Box využíva správanie návštevníkov online, aby zistil, čo jednotliví zákazníci hľadajú, a propaguje súvisiace produkty vo výsledkoch vyhľadávania.
Takéto prispôsobené prostredie zabezpečí, že až 60 % vašich zákazníkov sa bude stále vracať.
Optimalizované stránky bez výsledkov
Nedostupnosť produktu sa málokedy vníma ako príležitosť na propagáciu ných výrobkov a na následné zlepšenie dojmu zákazníkov.
Namiesto toho, aby zákazníci odišli ku konkurencii, vám naše technológie pomôžu premeniť stránku s nedostupnými produktmi na zoznam odporúčaných alternatív produktov.
Koľko ma bude stáť searchandising?
Searchandising je jedným z komplexných riešení pre e-shopy v rámci nástroja Luigi’s Box Search. Túto funkciu a všetky ďalšie nástroje na zvýšenie výkonu e-shopu si môžete vychutnať v jednom balíčku bez dodatočných nákladov.
Stačí si predplatiť službu Luigi’s Box Search a môžete zažiť kúzlo searchandisingu.
Ako môžem integrovať searchandising do svojho e-shopu
Integrácia nástroja Luigi’s Box Search do vášho e-shopu prebieha v niekoľkých jednoduchých krokoch.
Po vyplnení krátkeho formulára pridáte skript do hlavičky svojho webu a odošlete feedy produktov našim odborníkom.
Je to jednoduché. Nepotrebujete ani znalosti programovania, ani tím expertov.
Stále pochybujete o tom, ako môže searchandising zlepšiť váš e-shop?
Dohodnite si prezentáciu produktu s jedným z našich odborníkov a začnite objavovať nové možnosti.
Požiadať o prezentáciu produktuPozrite si naše nástroje na objavovanie produktov vo vašom e-shope
Luigi’s Box ponúka skvelý výber produktov, ktoré vašim zákazníkom poskytnú luxusný zážitok z objavovania produktov. Pre vás to potom znamená vyššie zisky z online podnikania.
Tu sú ďalšie vysoko oceňované riešenia pre vyhľadávanie v e-shopoch s Luigi’s Boxom:
Požiadať o prezentáciu produktuPozrite sa, ako môžeme vylepšiť váš e-shop
14-dňová bezplatná skúšobná verzia
Zrušenie kedykoľvek
Aj bez údajov z platobnej karty
Často kladené otázky
Čo je searchandising?
Searchandising ponúka obrovskú príležitosť, ako prostredníctvom vyhľadávacieho nástroja čo najvýhodnejšie prezentovať svoje výrobky. Searchandising vám pomôže prispôsobiť výsledky vyhľadávania tak, aby ste zvyšovali svoje príjmy.
Je searchandising taký dôležitý, ako tvrdí väčšina majiteľov e-shopov?
Searchandising môže pomôcť vášmu e-shopu rôznymi spôsobmi. Môže napríklad pomôcť zákazníkom objaviť nové produkty, zvýšiť priemernú hodnotu nákupného košíka, zvýšiť retenciu zákazníkov alebo zvýšiť predaje.
Môžem si balíček so searchandisingom dovoliť, aj keď prevádzkujem len menší e-shop?
Searchandising je súčasťou balíčka Luigi’s Box Search. Jednoducho si predplaťte nástroj Luigi’s Box Search a využívajte všetky jeho funkcie, vrátane searchandisingu.
Ako implementovať nástroj Luigi's Box Search do svojho e-shopu?
Riešenie na vyhľadávanie od Luigi’s Boxu môžete implementovať do svojho e-shopu v štyroch jednoduchých krokoch: zaregistrujte sa, vložte jeden riadok kódu do svojho e-shopu a môžete hľadať nové spôsoby, ako ho vylepšovať a neustále odhaľovať nový potenciál.