Koľko zákazníkov používa vyhľadávanie? Zistite v našom e-booku!

Ako sme si poradili s 120 miliónmi požiadaviek mesačne na deviatich doménach

Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v CEE regióne. Počas integrácie searchu sme pre klienta vyvíjali viacero funkcií.

Ako sme si poradili s 120 miliónmi požiadaviek mesačne na deviatich doménach
Answear logo
Poľsko
vznik
9
krajín
90 tisíc
produktov
350
značiek

Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v strednej a východnej Európe. E-shop ich veľkosti si dobre uvedomoval dôležitosť vyhľadávania pre svoj biznis a rozhodol sa zorganizovať tender. V konkurencii štyroch popredných dodávateľov vyhľadávania zvíťazil Luigi’s Box.

Integrácia na mieru

V rámci backendovej integrácie sme pre Answear špeciálne vyvíjali viacero funkcií, s cieľom zjednodušiť integráciu a minimalizovať objem prác. Weby klienta mesačne navštevujú 4 milióny ľudí, čo generuje v priemere 120 miliónov requestov na Luigi’s Box mesačne, takmer 1,5 miliardy ročne.

Pre e-shop Answearu sme na mieru vyvíjali tieto funkcie:

1. Ukrajinsko-ruský search bez nutnosti prepínania jazykovej verzie

Ukrajinská verzia webu má v zmysle zákona aj prepínač na ruský jazyk. Klient chcel svojim zákazníkom tento krok uľahčiť, a preto potreboval importovať obrovské množstvo ruských výrazov ako synonymá pre produkty v ukrajinčine (a naopak). Zákazníci tak nemuseli prepínať jazykové verzie webu, search dokázal automaticky vyhľadávať v potrebnom jazyku.

2. Aktualizácia všetkých produktov z vybranej kategórie

Pre zjednodušenie administrácie produktov potreboval klient možnosť upravovať atribúty všetkých produktov z určitej kategórie naraz. Pridali sme preto možnosť napríklad hromadne zmeniť všetky produkty značky Adidas na nedostupné.

3. Automatická reindexácia produktov po zmene kategórie

Pri zmene kategórie produktov na stránke, je potrebné všetky položky z danej kategórie reindexovať aj v produktovom katalógu. Tento proces sme pre klienta zautomatizovali, aby pri zmenách v administrácii webu nemuseli na tento krok myslieť.

4. Fazety nad štrukturovanými dátami

V produktovom katalógu klienta sa fazety skladajú z viacerých komponentov (napr. fazeta farba má meno, ID, alebo html kód). Pri backendovej integrácii bolo potrebné zabezpečiť napojenie na existujúci frontend a túto štruktúru dodržať. Preto sme naše riešenie upravili tak, aby nám mohol Answear dodávať dáta v požadovanej štruktúre.

5. Vlastné servre

Požiadavkou klienta bolo, aby bol jeho e-shopu dedikované vlastné servre. Chcel tak mať istotu, že iné weby na výkon nebudú mať žiadny vplyv. Napriek tomu, že v tejto oblasti k negatívnemu vplyvu u nás nikdy v minulosti nedošlo, ich požiadavke sme vyhoveli.

6. Klientská knižnica v PHP

Klient si vytvoril open-source klientskú knižnicu v jazyku PHP, aby si uľahčili prácu s Luigi’s Box API.

7. Vyhľadávanie zohľadňujúce pohlavie

Vyhľadávanie v e-shope Answear sa vám zobrazí až keď si zvolíte pohlavie. Nakonfigurovali sme ho tak, aby následne vyhľadávalo produkty iba pre dané pohlavie aj pri zadaní všeobecných výrazov ako tričko, nohavice, bunda atď.

8. Knižnice pre vykreslenie našepkávača

Nástroje Luigi’s Boxu sú dizajnované tak, aby vyzerali ako natívna súčasť webu. Klient si však chcel našepkávač prispôsobiť svojim potrebám ešte viac. Na začiatku našej spolupráce sme mu prístupnili zdrojové kódy našich knižníc a mohol si tak vykresliť dizajn našepkávača podľa vlastných predstáv.

Výsledky

Luigi’s Box Search bol v e-shope Answear spustený 14.12.2020. Porovnali sme dáta niekoľko týždňov pred a po spustení nástroja. Keďže toto obdobie zahŕňa Black Friday a Vianoce, tradične najsilnejšie obdobia v roku, je potrebné sa na čísla pozerať s nadhľadom. Jednoznačne však badať pozitívne tendencie:

2x

použitie vyhľadávania

Celkový počet použití vyhľadávania a našepkávača stúpol dvojnásobne. Zákazníci si okamžite všimli rýchlejšie a efektívnejšie vyhľadávanie a odrazilo sa to na frekvencii jeho používania.

+40%

konverzná miera

Počet relácií s konverziou z vyhľadávania v januári 2021 bol naďalej o viac ako 40 % vyšší ako v októbri 2020. Nové vyhľadávanie si udržalo vysokú úroveň konverzie aj po najsilnejšom období v roku.

Taking extra effort to improve business results

Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e-shop.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Zrhnutie

Počas integrácie nášho searchu do e-shopu Answear sme pre klienta na mieru vyvíjali množstvo funkcií pre uľahčenie administrácie produktového katalógu, ale aj uľahčenie nákupného procesu. Efektívnejší search si zákazníci okamžite všimli, o čom svedčí najmä dvojnásobné zvýšenie jeho používania. Nástroj mal vplyv aj na konverznú mieru searchu, ktorá si vysoké hodnoty udržala aj po silnom období Vianoc.

G2's Trending E-Commerce Search Software Grid

Trending E-Commerce Search Software

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

Ako Muziker spolu s Luigi’s Boxom vylepšili odporúčania produktov

Pripravení na inšpiráciu? Prečítajte sa na našu prípadovú štúdiu a dozviete sa ako Muziker a Luigi's Box spoločne zmenili online odporúčania produktov.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Nárast konverzií e-shopu Diego o 28 %

Diego je známy predajca podlahových krytín v regióne strednej a východnej Európy, ktorý sa rozhodol použiť riešenie Luigi's Boxu vo svojom e-shope a prinieslo mu to vynikajúce výsledky.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Exisport dosahuje impozantný nárast CTR v recommenderi o viac než 50%

Testy jednoznačne preukázali, že Recommender od Luigi’s Boxu má oveľa lepšie výsledky, ako pôvodné recommendre. Naviac nasadením v kategóriách získali ďalšie cenné transakcie.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Datart: Kúzlo za 19% nárastom konverzií? A/B test

Po vyhodnotení výsledkov A/B testov vyhľadávania sa Luigi's Box riešenie preukázalo ako preukázateľne lepšie oproti pôvodnej verzii.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e-shopu.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;