Čo je vyhľadávanie produktov?
Vyhľadávanie produktov spočíva v použití algoritmov a filtrov na vyhľadávanie v databáze produktov v e-shope. Cieľom je zobraziť používateľom výsledky, ktoré zodpovedajú ich nákupnému zámeru.
Prečo je vyhľadávanie na webe dôležité pre e-shopy
Vyhľadávanie produktov je obľúbeným nástrojom v každom e-shope alebo webe. Pomáha zákazníkom rýchlo nájsť to, čo hľadajú, a môže viesť k lepším konverziám a vyšším predajom.
Technológia vyhľadávania produktov môže zlepšiť dojem zákazníkov, pretože umožňuje intuitívnejšiu a jednoduchšiu navigáciu na webe. Implementácia vyhľadávania produktov do platformy e-shopu prináša niekoľko zásadných výhod.
Konverzie
Vyhľadávanie produktov môže prispieť k získaniu vyššieho počtu zákazníkov tým, že na každý dopyt poskytne personalizované a relevantné výsledky, ktoré zákazníkom umožnia vyhľadávať produkty rýchlejšie a presnejšie. V konečnom dôsledku sa konverzie vášho e-shopu môžu zvýšiť o takmer 35 %.
Dojem používateľov
Proces vyhľadávania produktov poskytuje zákazníkom intuitívnejší a pohodlnejší spôsob, ako rýchlejšie nájsť správne produkty, čo vedie k lepšiemu celkovému dojmu. Zákazníci, ktorým sa u vás dobre nakupuje, sa pravdepodobne budú radi vracať.
Údaje o zákazníkoch
Vyhľadávanie produktov využívajúce umelú inteligenciu môže tiež poskytnúť prehľad o správaní zákazníkov, čo firmám umožní lepšie pochopiť, čo zákazníci hľadajú a ako interagujú s webom. Vďaka týmto cenným údajom môžu zlepšovať svoje produkty a služby.
Úspora nákladov
Ak na svoj web implementujete efektívnu funkciu vyhľadávania produktov, ušetríte si zdĺhavú prácu pri pravidelnej manuálnej úprave zoznamu produktov. Ušetríte tak čas aj peniaze.
Aké funkcie by malo mať vyhľadávanie produktov
Nástroj Luigi’s Box Search ponúka intuitívne a výkonné vyhľadávanie produktov, ktoré je prispôsobené vašim obchodným potrebám. Naše algoritmy rozumejú dopytom v prirodzenom jazyku a umožňujú zákazníkom zadávať svoje otázky, požiadavky alebo popisy produktov namiesto presných vyhľadávacích dopytov.
Vďaka pokročilým funkciám poskytuje naše vyhľadávanie produktov využívajúce umelú inteligenciu zákazníkom rýchlo tie najpresnejšie výsledky. Vo výsledku sa zvýši priemerný počet položiek v košíku a tržby vášho e-shopu porastú.
Osvedčené postupy týkajúce sa vyhľadávania v e-shopoch
Uistite sa, že je vaše vyhľadávacie pole viditeľné
Je veľmi dôležité, aby bol vyhľadávací panel v e-shope okamžite prístupný, preto ho neskrývajte za žiadne ikony. Stratíte tým až 40 % návštevníkov, ktorí by mohli prejsť priam ona funkciu vyhľadávania a namiesto toho zvolia menej prehľadné prehliadanie prostredníctvom navigácie. Minimalizujte všetky chyby v online ceste zákazníkov a pomôžte im čo najrýchlejšie nájsť to, čo na váš web prišli hľadať.
Porozumejte slangu a synonymám
Pri optimalizácii vyhľadávania produktov je potrebné zohľadňovať slang aj synonymá. Ľudia často používajú skratky, akronymy alebo rôzne výrazy pre rovnaký produkt, preto je na to dôležité pamätať pri vytváraní databázy súvisiacich výrazov. Rozpoznávanie rôznych slov, ktoré môžu vaši zákazníci používať, môžete zvýšiť šancu, že nájdu to, čo hľadajú. Táto funkcia môže zákazníkom pomôcť spresniť a zjednodušiť vyhľadávanie.
Využite návrhy
Návrhy môžu pomôcť zákazníkom nájsť niečo, o čom ani nevedeli, že to hľadajú. Zobrazujte relevantné, podobné a obľúbené produkty či služby alebo výber výsledkov súvisiacich s jednotlivými dopytmi. Ponúknete tak zákazníkom ďalšie alternatívy k pôvodnému konkrétnemu hľadanému výrazu. Kvalitné vyhľadávacie pole by malo už pomocou našepkávača ponúkať najpredávanejšie produkty, dizajny, miniatúry fotografií a kategórie produktov alebo značiek.
Nezabúdajte na preklepy
Vžite sa do roly zákazníka a otestujte svoj obchod. Zistíte, čo sa stane, keď spraví preklep. Ak sa neobjavia žiadne výsledky vyhľadávania, znamená to, že 30 % používateľov pravdepodobne opustí nákupný košík a váš web úplne. Bežné preklepy a pridané alebo odobrané písmená môžu totiž tiež viesť k tomu, že sa pri vyhľadávaní nezobrazia žiadne výsledky. Zabráňte tomu, podniknite potrebné kroky hneď a zabezpečte, aby bol váš e-shop optimalizovaný pre rôzny typy dopytov a aby ste tak zaujali čo najviac zákazníkov.
Využite našepkávač
Funkcia našepkávača je pre zlepšenie vyhľadávacieho prostredia zásadná. Prediktívne vyhľadávanie zjednodušuje zákazníkom nachádzanie relevantnch výsledkov, šetrí ich čas a zvyšuje vaše konverzie. Využite ho ako príležitosť navrhnúť obsah súvisiaci s tým, čo zákazníci už začali zadávať do vyhľadávacieho poľa, zobraziť najpredávanejšie produkty alebo poskytnúť osobné odporúčania. Našepkávač takisto povzbudzuje zákazníkov k prehliadaniu vášho webu a pomáha im upresniť vyhľadávacie dopyty. Vám to zasa umožní navrhovať tie najpredávanejšie alebo najobľúbenejšie produkty.
Pochopte dopyt
Keď hľadáte konkrétnu variantu očných tieňov, napríklad jesennú paletu, zobrazí vyhľadávanie všetky kozmetické produkty, 1 až 3 produkty, 5 až 30 produktov, najpredávanejšie produkty alebo všetky obľúbené produkty, ktoré máte skladom a ktoré zodpovedajú kľúčovému slovu? Dopytom je potrebné porozumieť, aby ste mohli poskytovať relevantné výsledky. To znamená pochopiť kontext dopytu a pomocou neho upresniť výsledky vyhľadávania. Luigi’s Box využíva špičkovú umelú inteligenciu a strojové učenie, ktoré analyzujú vyhľadávanie zákazníkov na vašom webe a hľadajú preklepy, synonymá, zlepšujú poradie produktov a podobne.
Nezabúdajte na pohodlné stránkovanie
Ak chcete svojim zákazníkom poskytnúť čo najlepší zážitok z vyhľadávania, stránkovanie typu Načítať viac obsahu je tou správnou cestou. Je rýchlejšie a efektívnejšie než štandardné stránkovanie. Dokonalé vyhľadávanie v akomkoľvek e-shope by mal intuitívne sprevádzať používateľov požadovaným obsahom. S Luigi’s Boxom si môžete byť istí, že zákazník nájde to, čo hľadá, rýchlo a jednoducho.
Zoradenie produktov a relevancia
Keď zákazník zadá do vyhľadávania požadovanú kategóriu produktov, mali by sa na prvej stránke výsledkov vyhľadávania zobraziť najobľúbenejšie položky alebo perspektívne produkty? Pamätať si záznamy o predaji alebo ich kontrolovať, aby ste mohli identifikovať tie najpredávanejšie produkty, môže byť veľmi užitočné, ak niekto hľadá položku v konkrétnej oblasti. Uistite sa, že vaše vyhľadávanie vždy obsahuje tieto vyhľadávané produkty, aby zákazníci mohli rýchlo a jednoducho nájsť, čo potrebujú.
Dynamické filtre
Nástroje na vyhľadávanie produktov, ako je Luigi’s box, umožňujú zákazníkom filtrovať a zlepšovať výsledky vyhľadávania produktov podľa vlastností s ohľadom na kontext. To znamená, že zákazníci uvidia iba filtre, ktoré sú pre nich relevantné. Vďaka tomu môžu jednoducho zúžiť počet výsledkov vyhľadávania a rýchlo nájsť ten najlepší produkt pre svoje potreby.
Rýchlosť je základ
Prioritou by mala byť funkčnosť v reálnom čase, aby bolo možné dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Máme pravidlo, že návrhy dopytov sa zobrazujú do 0,3 sekundy po zadaní prvého znaku a kompletné výsledky sa zobrazia do dvoch sekúnd. Ak chcete zistiť, či je vaše vyhľadávanie čo najkvalitnejšie a správne funguje, vyskúšajte Luigi’s Box Analytics! So správnym vyhľadávaním v e-shope sa výrazne zlepší aj výkonnosť webu a spokojnosť zákazníkov.
Chcete svojim zákazníkom dopriať bezproblémové vyhľadávanie produktov?
Hľadáte vyhľadávanie produktov, ktoré si poradí aj s preklepmi, synonymami a slangovými výrazmi? A čo keby dokázal porozumieť aj vyhľadávacím dopytom vašich používateľov a rýchlo načítať výsledky vyhľadávania?
Naši experti vám pomôžu!
Získajte telefonickú konzultáciu zadarmo a dozviete sa, ako môžu naše nástroje zlepšiť vaše podnikanie.
Požiadať o prezentáciu produktuTypy vyhľadávania
čo sa týka kvalitných vyhľadávaní pre e-shopy, existujú dva hlavné typy: bezplatné open-source riešenie alebo hotové riešenie.
Bezplatné/open-source riešenia
Bezplatné a open source nástroje môžu byť skvelou voľbou, ak hľadáte finančne nenáročné riešenie. Budete však potrebovať rozsiahle know-how a vývojarské kapacity. Kým sa dostanete na úroveň nástrojov dostupných na trhu, môže to trvať roky.
Hotové riešenia
Hotové riešenia sú na druhej strane spoľahlivejšie a jednoduchšie sa konfigurujú. Okrem toho obsahujú pridanú podporu zo strany dodávateľa, takže je omnoho jednoduchšie riešiť prípadné problémy. Hotové riešenia, ako je Luigi's Box sú ideálnym spôsobom, ako v e-shope začať s vyhľadávaním produktov pomocou umelej inteligencie.
Ako implementovať hotové riešenie
Implementácia nástrojov na vyhľadávanie produktov tretích strán sa môže zdať náročná, ale s Luigi's Boxom to tak byť nemusí. Vďaka nášmu jednoduchému postupu v štyroch krokoch to poľahky zvládnete za chvíľku.
My vygenerujeme skript
Prvým krokom je krátky skript, ktorý vygeneruje Luigi's Box. Tento skript umožní vyhľadávaniu pristupovať k údajom v produktovom katalógu a zobrazovať ich na vašich stránkach.
Vy vložíte skript na svoj web
Tento skript sa dá vložiť do hlavičky webu alebo jednoducho cez Správcu značiek Google. Vloženie skriptu zaberie len niekoľko minút a nepotrebujete naň žiadne znalosti v oblasti IT.
Pošlite nám svoje produktové feedy
Luigi's Box potrebuje produktové údaje, ako sú názvy produktov, kategórie, značky a (v prípade potreby) články. Tieto informácie môžete synchronizovať buď pomocou XML feedov alebo prostredníctvom rozhrania API.
Pripravení na spustenie
Len čo máme k dispozícii všetky údaje, náš integračný tím spustí vaše vyhľadávanie a nastaví ho tak, aby čo najlepšie zodpovedalo vášmu webu.
Ponúkame implementáciu na všetkých platformách
Luigi’s Box sa dá použiť na akejkoľvek e-commerce platforme, ako sú Magento, Shopify, BigCommerce, WooCommerce a ďalšie. Ponúkame riešenie implementácie pre firmy každej veľkosti a nás tím sa snaží poskytovať najlepšiu možnú podporu.
Shopify je jednou z najobľúbenejších e-commerce platforiem a Luigi’s Box je jedným z najdôveryhodnejších riešení na vyhľadávanie produktov pre Shopify. Naše integrácie vám umožnia poskytnúť vašim zákazníkom výkonné a používateľsky prívetivé nákupné prostredie a vám pomôže zvýšiť predaje a konverzie.
Služba Shopify ponúka pravidelné alebo business tarify za nízku mesačnú cenu a pomocou nástrojov na objavovanie produktov od Luigi’s Boxu, môžete svoj e-shop jednoducho optimalizovať a sledovať priemernú návratnosť investícií.
Shopify Plus je skvelá platforma, s ktorou musíte začať s vyhľadávaním produktov pomocou umelej inteligencie. Stačí, ak si do e-shopu pridáte integráciu Luigi’s Box zo Shopify App Store a o zvyšok sa postarajú naši odborníci. Proces integrácie služby Shopify Plus je jednoduchý a rýchly. Vyhľadávanie produktov od Luigi’s Boxu vám vo vašom e-shope pomôžeme nastaviť a spustiť. Na to, aby ste mohli začať, stačí len pár kliknutí.
Ste pripravení začať využívať plný potenciál umelej inteligencie pri vyhľadávaní produktov?
Zistite, ako môžeme vylepšiť vaše podnikanie pomocou produktov s umelou inteligenciou. Objednajte si bezplatnú konzultáciu po telefóne s naším tímom a zistite, ako môže Luigi’s Box pomôcť vašej firme odlíšiť sa od konkurencie.
Spoznajte správanie svojich zákazníkov pomocou Luigi's Box Analytics
Luigi’s Box Analytics je pokročilý analytický nástroj, ktorý poskytuje prehľad o správaní zákazníkov. Pomocou služby Analytics môžete monitorovať, čo používatelia vyhľadávajú, aby ste identifikovali časté problémy a optimalizovali svoje vyhľadávanie. Služba Analytics vám tiež umožňuje sledovať rôzne parametre vašich vyhľadávaní vrátane:
- Vyhľadávanie s konverziou/bez konverzie
- Použité/nepoužité vyhľadávanie
- Vyhľadávanie vez
- Vyhľadávania s kliknutím/bez kliknutí na výsledky
Pochopenie správania zákazníkov je kľúčové, ak im chcete poskytnúť vhodné prostredie. Často sa stretnete s tým, že recenzie zákazníkov odrážajú práve ich skúsenosti. Pochopenie týchto metrík vám umožní zistiť, či vaše vyhľadávanie vedie ku konverziám, ako často sa zobrazuje stránka bez výsledkov a koľko vyhľadávaní vedie k relevantnému obsahu.
S nástrojom Luigi’s Box Analytics sa môžete informovane rozhodovať o vylepšení vyhľadávania produktov a optimalizovať ho tak, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky. Intuitívny ovládací panel zjednodušuje sledovanie kľúčových ukazovateľov výkonnosti a prijímanie rozhodnutí na základe údajov.
Bezplatne vyskúšajte nástroj Luigi’s Box Analytics ešte dnes!
A začnite merať výkonnosť svojho e-shopu. S našou analytikou na 14 dní zadarmo môžete začať ešte dnes a získať cenné údaje o správaní svojich zákazníkov. Vytvorte si účet a využite vyhľadávanie pomocou umelej inteligencie a analytiku od Luigi’s Boxu na maximum!
Často kladené otázky
Čo je vyhľadávanie produktov v e-shope?
Vyhľadávanie produktov slúži na zjednodušenie tisícok produktov na weboch e-shopov. Fungujú na algoritmoch, ktoré priraďujú dopyty a kľúčové slová k dostupným zoznamom produktov, aby zákazníci mohli rýchlo a jednoducho nájsť to, čo hľadajú.
Možnosti vyhľadávania produktov sa dajú využiť na zlepšenie zákazníckej skúsenosti, nákupného procesu, na zvýšenie konverzií a posilnenie predaja v e-shope. Môžete takisto znížiť mieru opustených nákupných košíkov.
Prečo je vyhľadávanie produktov v e-shopoch také dôležité?
Nástroj na vyhľadávanie produktov je pre e-shopy dôležitý, pretože pomáha zákazníkom rýchlo nájsť produkty, ktoré hľadajú, čím zvyšuje ich spokojnosť a vernosť.
Nástroje na vyhľadávanie produktov, ako sú Nákupy Google, Nákupy Bing a Nákupy Yahoo, pomáhajú aj zvyšovať konverzie tým, že zákazníkom poskytujú relevantné výsledky a odporúčajú produkty. Vo výsledkoch vyhľadávania sa takisto dá zvýrazniť cenové rozpätie, aktuálne ceny a zľavy, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci nakoniec nakúpia.
Ktoré vyhľadávanie je najlepšie pre e-shopy?
Jedným z najlepších vyhľadávaní pre e-shopy je Luigi’s Box. Dá sa implementovať do Shopify a poskytuje výkonné a používateľsky prívetivé prostredie na vyhľadávanie produktov, ktoré zákazníkom pomáha nájsť najpredávanejšie produkty jednoducho a rýchlo.
Luigi’s Box takisto ponúka pokročilú analytiku, ktorá vám pomáha porozumieť správaniu vašich zákazníkov a optimalizovať vaše vyhľadávanie pre tie najlepšie výsledky. Má takisto vysoké hodnotenie používateľov na portáli G2.
Aké sú najdôležitejšie funkcie, ktoré by malo mať vyhľadávanie produktov?
Vyhľadávače produktov by mali používať algoritmy s umelou inteligenciou, aby poskytovali presné a relevantné výsledky. Okrem toho by mali mať používateľsky prívetivé rozhranie, ktoré zákazníci budú môcť používať intuitívne.
Na pochopenie správania zákazníkov a optimalizáciu vyhľadávania produktov podľa ich potrieb je dôležitá pokročilá analytika. A napokon je pre jednoduché spustenie a správu vyhľadávania produktov nevyhnutná integrácia s rôznymi e-commerce platformami.