+9.5%
zvýšenie hodnoty na jednu reláciu
+3.48%
zvýšenie počtu transakcií
+9.36%
zvýšenie príjmov
+7.58%
zvýšenie miery konverzií
NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.
Pilulka je jednou z najväčších internetových lekární v strednej a východnej Európe, ktorá sa zameriava na kvalitné a rýchle dodanie tovaru.
Pilulka je technologická spoločnosť pôsobiaca od roku 2013. Spočiatku to bola online lekáreň a sieť kamenných predajní v Českej republike. V priebehu rokov však rozšírila svoje podnikanie aj na trhy Slovenska, Maďarska a Rakúska. Ich domény ponúkajú tisíce produktov naprieč farmaceutickými výrobkami, výživovými doplnkami, športovými a detskými produktmi.
Zakladatelia spoločnosti Pilulka sa od začiatku snažili venovať uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto vybudovali komplexnú platformu, ktorá hladko prepája výrobcov, distribútorov, poskytovateľov služieb, logistiku a všetky relevantné informácie v rámci tohto segmentu.
Jednou z obrovských výhod online lekárne Pilulka je doručenie v ten istý deň prostredníctvom vlastnej kuriérskej služby Pilulka Expres alebo Pilulka Boxov a Pilulka Pointov.
Piluka začala využívať Luigi’s Box už v roku 2017, keď sme ju oslovili s ponukou optimalizácie konverzného pomeru pre jej e-shop. Pilulka si najprv vyskúšala Luigi’s Box Analytics.
Neskôr, v roku 2019, sa začali prvé rozhovory o implementácii Luigi’s Box Search. Najskôr ho však vyskúšali počas A/B testovania na doméne CZ.
Pilulkáči si postupne uvedomili, že ich vlastné vyhľadávanie na dosahovanie požadovaných výsledkov a skvelých zážitkov nestačí. V období od 27. júla do 25. augusta 2021 prebehol na Pilulka.cz prvý A/B test funkcií Search a Autocomplete od Luigi’s Boxu.
A/B test priniesol skvelé výsledky vo využívaní vyhľadávania:
zvýšenie hodnoty na jednu reláciu
zvýšenie počtu transakcií
zvýšenie príjmov
zvýšenie miery konverzií
Výsledkom bolo nasadenie našich funkcií Search a Autocomplete aj na ďalších doménach Pilulka – v Česku, na Slovensku, v Rakúsku a Maďarsku.
Koncom roka 2023 sme na webe Pilulka.cz spustili ďalší A/B testovanie, tentoraz zamerané nie na využívanie vyhľadávania a mieru konverzií, ale na maržu.
Hlavným cieľom A/B testu marže bolo zmerať vplyv použitia signálov marže pri vyhľadávaní nákupného správania používateľov na Pilulka.cz. Vzali sme teda pôvodné vyhľadávanie a naše upravené vyhľadávanie, kde jedno bolo so signálmi marže a druhé bez nich, a porovnali sme ich.
Vyhodnotili sme vplyv marže na niekoľko metrík na základe údajov zozbieraných od 7. decembra 2023 do 7. januára 2024. Analýza zahŕňala len relácie non-bounce (ide o návštevu viacerých stránok, strávenie dlhšieho času na stránke alebo dokončenie požadovaných akcií), s priamymi konverziami z výsledkov vyhľadávania. Návštevnosť medzi vyhľadávaním s maržovými signálmi a bez nich bola rozdelená v pomere 50:50.
Hodnota košíka a hodnota marže zohrávajú v e-commerce dôležitú úlohu. Hodnota košíka alebo priemerná hodnota objednávky (Average Order Value, AOV) poskytuje prehľad o nákupnom správaní zákazníkov. Hodnota marže alebo ziskové rozpätie naznačuje, ako efektívne podniky riadia náklady a generujú zisky.
Obe metriky sú nevyhnutné na pochopenie a optimalizáciu finančnej výkonnosti e-commerce podnikania.
Výsledky A/B testu marže na Pilulka.cz ukázali zvýšenie hodnoty v košíku a hodnoty marže o niekoľko percent pri verzii vyhľadávania s aktívnymi maržovými signálmi.
Priemerná a mediánová hodnota košíka sa vypočíta ako priemerná/mediánová hodnota košíka za reláciu (celkový súčet cien položiek pridaných do košíka v rámci relácie).
Celková hodnota košíka
Priemerná hodnota košíka
Mediánová hodnota košíka
Priemerná a mediánová hodnota marže sa vypočíta ako priemerná/mediánová hodnota marže za reláciu (celkový súčet absolútnych marží položiek pridaných do košíka v rámci relácie).
Celková marža košíka
Priemerná marža košíka
Mediánová marža košíka
Toto interné A/B testovanie, v ktorom sme zohľadnili maržu, ukázalo výsledky s výrazným zvýšením hodnoty košíka a hodnoty marže košíka pomocou maržových signálov.
Jednou z nových funkcií, ktoré Luigi’s Box prinesie v druhom štvrťroku 2024, bude možnosť A/B testovania priamo v aplikácii.
Samotný postup bude veľmi jednoduchý. Stačí niekoľko kliknutí a budete môcť sami definovať, spustiť a vyhodnotiť A/B testovanie. A to všetko bez akýchkoľvek programátorských zručností.
Keďže používatelia sa v každom segmente správajú trochu inak, uvažujeme o jedinečných profiloch pre rôzne segmenty (napr. móda).
Ďalej pripravujeme možnosť manuálne upravovať dôležitosť jednotlivých signálov (napr. popularita, aktuálnosť, personalizácia).
A nakoniec, čo sa týka vyhodnotenia, budete môcť vidieť vplyv A/B testovania na kľúčové obchodné ukazovatele, ako sú relácie, konverzie, AOV, CVR atď. v priebehu času.