NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Pilulka: Priemerná hodnota košíka sa zvýšila o 4,21%

Pilulka je jednou z najväčších internetových lekární v strednej a východnej Európe, ktorá sa zameriava na kvalitné a rýchle dodanie tovaru.

Pilulka: Priemerná hodnota košíka sa zvýšila o 4,21%

Stabilná pozícia na viacerých trhoch

Pilulka je technologická spoločnosť pôsobiaca od roku 2013. Spočiatku to bola online lekáreň a sieť kamenných predajní v Českej republike. V priebehu rokov však rozšírila svoje podnikanie aj na trhy Slovenska, Maďarska a Rakúska. Ich domény ponúkajú tisíce produktov naprieč farmaceutickými výrobkami, výživovými doplnkami, športovými a detskými produktmi.

Zakladatelia spoločnosti Pilulka sa od začiatku snažili venovať uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto vybudovali komplexnú platformu, ktorá hladko prepája výrobcov, distribútorov, poskytovateľov služieb, logistiku a všetky relevantné informácie v rámci tohto segmentu.

Search with Autocomplete powered by Luigi's Box on pilulka website's e-shop
One of the great advantages of an online pharmacy Pilulka is the same-day delivery via its own courier service Pilulka Express or the Pilulka Boxes and Pilulka Points.

Jednou z obrovských výhod online lekárne Pilulka je doručenie v ten istý deň prostredníctvom vlastnej kuriérskej služby Pilulka Expres alebo Pilulka Boxov a Pilulka Pointov.

Začiatok spolupráce

Piluka začala využívať Luigi’s Box už v roku 2017, keď sme ju oslovili s ponukou optimalizácie konverzného pomeru pre jej e-shop. Pilulka si najprv vyskúšala Luigi’s Box Analytics.

Neskôr, v roku 2019, sa začali prvé rozhovory o implementácii Luigi’s Box Search. Najskôr ho však vyskúšali počas A/B testovania na doméne CZ.

Prvé A/B testovanie na Pilulka.cz

Pilulkáči si postupne uvedomili, že ich vlastné vyhľadávanie na dosahovanie požadovaných výsledkov a skvelých zážitkov nestačí. V období od 27. júla do 25. augusta 2021 prebehol na Pilulka.cz prvý A/B test funkcií Search a Autocomplete od Luigi’s Boxu.

A/B test priniesol skvelé výsledky vo využívaní vyhľadávania:

+9.5%

zvýšenie hodnoty na jednu reláciu

+3.48%

zvýšenie počtu transakcií

+9.36%

zvýšenie príjmov

+7.58%

zvýšenie miery konverzií

Výsledkom bolo nasadenie našich funkcií Search a Autocomplete aj na ďalších doménach Pilulka – v Česku, na Slovensku, v Rakúsku a Maďarsku.

Vyhľadávanie liekov s obsahom paracetamolu na e-shope Pilulka.

A/B testovanie marže

Koncom roka 2023 sme na webe Pilulka.cz spustili ďalší A/B testovanie, tentoraz zamerané nie na využívanie vyhľadávania a mieru konverzií, ale na maržu.

Hlavným cieľom A/B testu marže bolo zmerať vplyv použitia signálov marže pri vyhľadávaní nákupného správania používateľov na Pilulka.cz. Vzali sme teda pôvodné vyhľadávanie a naše upravené vyhľadávanie, kde jedno bolo so signálmi marže a druhé bez nich, a porovnali sme ich.

Primárne ciele

  • zvýšenie priemernej hodnoty košíka
  • zvýšenie priemernej marže košíka

Sekundárne ciele

  • zmena priemernej pozície preklikov
  • zmena konvertovanej pozície (v rámci funkcie Autocomplete)

Vyhodnotili sme vplyv marže na niekoľko metrík na základe údajov zozbieraných od 7. decembra 2023 do 7. januára 2024. Analýza zahŕňala len relácie non-bounce (ide o návštevu viacerých stránok, strávenie dlhšieho času na stránke alebo dokončenie požadovaných akcií), s priamymi konverziami z výsledkov vyhľadávania. Návštevnosť medzi vyhľadávaním s maržovými signálmi a bez nich bola rozdelená v pomere 50:50.

Výsledky

Hodnota košíka a hodnota marže zohrávajú v e-commerce dôležitú úlohu. Hodnota košíka alebo priemerná hodnota objednávky (Average Order Value, AOV) poskytuje prehľad o nákupnom správaní zákazníkov. Hodnota marže alebo ziskové rozpätie naznačuje, ako efektívne podniky riadia náklady a generujú zisky.

Obe metriky sú nevyhnutné na pochopenie a optimalizáciu finančnej výkonnosti e-commerce podnikania.

Výsledky A/B testu marže na Pilulka.cz ukázali zvýšenie hodnoty v košíku a hodnoty marže o niekoľko percent pri verzii vyhľadávania s aktívnymi maržovými signálmi.

Hodnota košíka

Priemerná a mediánová hodnota košíka sa vypočíta ako priemerná/mediánová hodnota košíka za reláciu (celkový súčet cien položiek pridaných do košíka v rámci relácie).

+3.27%

Celková hodnota košíka

+4.21%

Priemerná hodnota košíka

+2.86%

Mediánová hodnota košíka

Hodnota marže

Priemerná a mediánová hodnota marže sa vypočíta ako priemerná/mediánová hodnota marže za reláciu (celkový súčet absolútnych marží položiek pridaných do košíka v rámci relácie).

+2.97%

Celková marža košíka

+3.89%

Priemerná marža košíka

+1.28%

Mediánová marža košíka

Toto interné A/B testovanie, v ktorom sme zohľadnili maržu, ukázalo výsledky s výrazným zvýšením hodnoty košíka a hodnoty marže košíka pomocou maržových signálov.

A/B testy a experimentovanie v aplikácii

Jednou z nových funkcií, ktoré Luigi’s Box prinesie v druhom štvrťroku 2024, bude možnosť A/B testovania priamo v aplikácii.

Samotný postup bude veľmi jednoduchý. Stačí niekoľko kliknutí a budete môcť sami definovať, spustiť a vyhodnotiť A/B testovanie. A to všetko bez akýchkoľvek programátorských zručností.

Keďže používatelia sa v každom segmente správajú trochu inak, uvažujeme o jedinečných profiloch pre rôzne segmenty (napr. móda).

Ďalej pripravujeme možnosť manuálne upravovať dôležitosť jednotlivých signálov (napr. popularita, aktuálnosť, personalizácia).

A nakoniec, čo sa týka vyhodnotenia, budete môcť vidieť vplyv A/B testovania na kľúčové obchodné ukazovatele, ako sú relácie, konverzie, AOV, CVR atď. v priebehu času.

Zhrnutie

A/B testovanie Júl – August 2021

  • Revenue +9.36% uplift
  • Conversion Rate +7.58% uplift
  • Average Cart Value +4.21% uplift
  • Average Cart Margin +3.89% uplift

A/B testovanie December 2023 – Január 2024

  • Total Cart Value +3.27%
  • Average Cart Value +4.21%
  • Median Cart Value +2.86%
  • Total Cart Margin +2.97%
  • Average Cart Margin +3.89%
  • Median Cart Margin +1.28%

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

Real Dutch: Až o 48% menej vyhľadávaní bez výsledkov

Real Dutch Food znížil počet "vyhľadávaní bez výsledkov" o 48 %, takže zákazníci už lepšie nájdu to, čo hľadajú.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Našepkávač na mieru pre Zoot zvýšil mieru konverzií o 2,5%

Zoot je e-shop s módou, ktorý je súčasťou najväčšieho českého módneho reťazca Digital People. Spolu so svojou podznačkou Bibloo pôsobí v 11 európskych krajinách a ponúka viac ako 1 milión produktov od 300 módnych značiek.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Gandalf: Zvýšenie AOV z vyhľadávania o +9,4 %

Gandalf.com.pl je poľský e-shop s viac ako 300 000 knihami, audioknihami, elektronickými knihami, hudbou, filmami, hrami a podobne.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Pilulka: Priemerná hodnota košíka sa zvýšila o 4,21%

Pilulka je jednou z najväčších internetových lekární v strednej a východnej Európe, ktorá sa zameriava na kvalitné a rýchle dodanie tovaru.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Počet kliknutí na “Pridať do košíka” na stránke Komfort.pl sa zvýšil o 5,25 % už za jeden mesiac

Komfort.pl je poľský predajca podlahových krytín a nábytku s dlhoročným pôsobením na poľskom trhu, ktorý sa rozhodol zefektívniť vyhľadávanie na webstránke a využiť príležitosti naplno.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;