NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Počet kliknutí na “Pridať do košíka” na stránke Komfort.pl sa zvýšil o 5,25 % už za jeden mesiac

Komfort.pl je poľský predajca podlahových krytín a nábytku s dlhoročným pôsobením na poľskom trhu, ktorý sa rozhodol zefektívniť vyhľadávanie na webstránke a využiť príležitosti naplno.

Počet kliknutí na “Pridať do košíka” na stránke Komfort.pl sa zvýšil o 5,25 % už za jeden mesiac

Komfort.pl je známy predajca podlahových krytín a nábytku, ktorý sa môže pochváliť viac ako 30-ročným pôsobením na poľskom trhu. S viac ako 160 vlastnými a franšízovými predajňami je jedným z poľských lídrov v oblasti podlahových krytín. Spoločnosť sa na začiatku zameriavala výlučne na podlahové krytiny, ale neskôr rozšírila svoj sortiment aj o nábytok.
Spoločnosť Komfort.pl ponúka svojim zákazníkom všetko, čo potrebujú pre svoje domovy – podlahy, koberce, kuchyne, kúpeľne, osvetlenie, dvere, dekory a mnoho ďalšieho. Hoci sú ich predajne najmodernejšími galériami podlahových krytín a nábytku, Komfort.pl chcel tiež poskytnúť lepší zážitok pre online návštevníkov v porovnaní s konkurenciou a zvýšiť predaje z vyhľadávania produktov.

Nedostatky, ktoré im nedovoľovali využiť predajné príležitosti

Spoločnosť Komfort.pl sa trápila s dvoma veľkými problémami s výkonom vyhľadávania a bola rozhodnutá ich vyriešiť pomocou lepšieho riešenia vyhľadávania a odporúčania na svojom webe.

Problém 1: Preklepy

Preklepom sa pri vyhľadávaní na webe nevyhnete a aj tí najlepší jazykoví experti sa môžu pomýliť. Pri vyhľadávaní na stránke to môže spôsobiť veľké problémy, pretože mnohé vyhľadávače nedokážu rozpoznať zámer používateľa kvôli nesprávne napísaným dopytom. To zvyčajne vedie k premárneným predajným príležitostiam, pretože zákazníci nebudú môcť nájsť to, čo hľadajú, pričom si zvyčajne neuvedomujú, že problém spôsobili chybou pri písaní oni.

Preto tím Komfort.pl hľadal riešenie, ktoré by sa dokázalo efektívne vysporiadať s preklepmi. Vyhľadávač Luigi’s Box Search ponúka funkcie, ktoré preklepy vedia identifikovať, opraviť ich a ponúknuť relevantné výsledky vyhľadávania aj napriek chybám na strane používateľa.

Väčšina vyhľadávačov na webstránkach si však nedokáže efektívne poradiť s jazykmi z regiónu strednej a východnej Európy. Tu prichádza na pomoc Luigi’s Box, ktorý si jednoducho poradí s vyše 20 jazykmi vďaka pokročilému riešeniu na spracovanie prirodzeného jazyka (NLP). Spoločnosť Luigi’s Box má špecializovaného experta na poľský jazyk, ktorý zabezpečuje, aby si naše jazykové spracovanie poradilo so zložitosťou poľštiny a ďalších slovanských jazykov.

Vďaka integrovanému vyhľadávaču Luigi’s Box Search sa spoločnosti Komfort.pl podarilo poskytnúť skutočne špičkové vyhľadávanie bez zmeškaných príležitostí spôsobených preklepmi. Každý návštevník webstránky teraz môže nájsť presne to, čo hľadá, aj keď je jeho vyhľadávacia požiadavka nesprávna.

Problém 2: Stemming

Stemming je bežný problém, s ktorým sa e-shopy pravidelne stretávajú. Znamená to, že sa pri vyhľadávaní zobrazia všetky výsledky vyhľadávania produktov, ktoré obsahujú určité kľúčové slovo v popise. Hoci to na prvý pohľad môže znieť ako skvelá vec, často sa pri niektorých kľúčových slovách zobrazia výsledky, ktoré vôbec nezodpovedajú zámeru vyhľadávania. To spôsobuje, že návštevník musí prechádzať veľkým množstvom nechcených produktov, ktoré nemajú nič spoločné s tým, čo hľadá.

Stemming môže viesť k veľkej frustrácii a opusteniu vyhľadávania, čo sa vždy rovná premárnenej príležitosti predaja. Tím Komfort.pl správne identifikoval problém s stemmingom vo výsledkoch vyhľadávania a na jeho odstránenie použil pokročilú funkciu vyhľadávania Luigi’s Box. Vďaka rozšírenému vyhľadávaniu s umelou inteligenciou môže Komfort.pl poskytovať výsledky, ktoré presne zodpovedajú zámeru návštevníka, takže nemusí listovať medzi nechcenými produktmi.

Good solution even for large e-commerce businesses

Luigi’s Box search engine is an advanced tool that facilitates our clients in reaching their desired products. The surprising accuracy of matches, taking into account click-through and conversion rates, effectively boosts our sales results. The extensive customization options for search results according to business needs, robust analytical tools, and an intuitive user interface are undoubtedly the advantages of this solution. I must mention the individual approach, which resulted in conducting a series of A/B tests before deciding on a full-scale production implementation for 100% of the traffic. The efficient and professional support team, which promptly resolves any issues, also deserves recognition. Luigi’s Box is a good solution, even for large e-commerce businesses with a wide range of products.

Paweł Czarny
E-Commerce Product Owner, Komfort.pl

Výsledky po mesiaci od nasadenia Luigi’s Boxu

Nasadenie Luigi’s Boxu na webstránke Komfort.pl prebehlo v júni 2023. Pomocou A/B testu, ktorý sa realizoval v období od 25. augusta 2023 do 24. septembra 2023, sme porovnali obe verzie webstránky. Náš A/B test odhalil potešujúce výsledky pre Komfort.pl.

Priemerný počet relácií na používateľa sa zvýšil o 3,24 % a celková miera kliknutí na “pridať do košíka” sa zvýšila o ďalších 5,25 %. To znamená, že viac používateľov použilo vyhľadávacie pole a viac z nich kliklo na tlačidlo “pridať do košíka” a následne zakúpilo produkty. Miera konverzie na používateľa sa zvýšila o 2,94 % a celkový počet nákupov na používateľa sa zvýšil o 3,42 %. Implementácia Luigiho boxu teda viedla k zvýšeniu predaja, čo dokazuje 3,19 % nárast priemernej hodnoty objednávky.

Výsledky sú viditeľné už v krátkom čase a spoločnosť Komfort.pl sa môže tešiť na ďalšie online predaje.

Zhrnutie

3.24%

zvýšenie priemerného počtu relácií na používateľa

5.25%

zvýšenie miery kliknutí na "pridať do košíka"

4.42%

zvýšenie hodnoty košíka na používateľa

3.42%

zvýšenie celkového pomeru nákupov na používateľa

3.19%

zvýšenie priemernej hodnoty objednávky

2.94%

zvýšenie miery konverzie na používateľa

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

Real Dutch: Až o 48% menej vyhľadávaní bez výsledkov

Real Dutch Food znížil počet "vyhľadávaní bez výsledkov" o 48 %, takže zákazníci už lepšie nájdu to, čo hľadajú.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Našepkávač na mieru pre Zoot zvýšil mieru konverzií o 2,5%

Zoot je e-shop s módou, ktorý je súčasťou najväčšieho českého módneho reťazca Digital People. Spolu so svojou podznačkou Bibloo pôsobí v 11 európskych krajinách a ponúka viac ako 1 milión produktov od 300 módnych značiek.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Gandalf: Zvýšenie AOV z vyhľadávania o +9,4 %

Gandalf.com.pl je poľský e-shop s viac ako 300 000 knihami, audioknihami, elektronickými knihami, hudbou, filmami, hrami a podobne.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Pilulka: Priemerná hodnota košíka sa zvýšila o 4,21%

Pilulka je jednou z najväčších internetových lekární v strednej a východnej Európe, ktorá sa zameriava na kvalitné a rýchle dodanie tovaru.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Počet kliknutí na “Pridať do košíka” na stránke Komfort.pl sa zvýšil o 5,25 % už za jeden mesiac

Komfort.pl je poľský predajca podlahových krytín a nábytku s dlhoročným pôsobením na poľskom trhu, ktorý sa rozhodol zefektívniť vyhľadávanie na webstránke a využiť príležitosti naplno.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;