Konverzná miera z vyhľadávania sa nám zvýšila o 32 %

Vyhľadávanie s našepkávačm pomohlo EXIsportu zvýšiť konverznú mieru vyhľadávania.

Konverzná miera z vyhľadávania sa nám zvýšila o 32 %

EXIsport je slovenská sieť maloobchodných predajní so športovým oblečením s online pobočkou v Českej republike. Od svojho vzniku v roku 2003 je jednotkou na trhu. Ročný obrat spoločnosti predstavuje 23 miliónov eur, pričom online tržby medziročne rastú o 52 %.

Luigi’s Box zlepšil skúsenosti zákazníkov

Najvyšší prínos Luigi’s Boxu vidieť v zlepšení UX nášho webu. Keď predávate vybavenie k toľkým športom, relevatné výsledky vyhľadávania sú mimoriadne dôležité. Čím rýchlejšie zákazníci nájdu, čo hľadali a čím relevantnejšie výsledky dostanú, tým väčšia je šanca, že nakúpia u vás.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Offline obchod pochopil silu e-commerce

Načo investovať do online predaja, keď väčšinu tržieb tvoria kamenné predajne? Túto otázku si v EXIsporte položili v roku 2010.

Pri množstve zabehnutých značiek fokusujúcich sa na online sa to nezdalo byť nevyhnutné, v EXIsporte však pochopili, že to nevyhnutné je.

Trend online nakupovania rástol a spoločnosť sa rozhodla venovať tomuto kanálu viac pozornosti.

Vďaka svojej popularite a širokej ponuke sa EXIsport stal rýchlo lídrom na trhu.

S príchodom zahraničnej konkurencie v podobe Sportisima, Sports Directu a Decathlonu v roku 2015 sa však situácia zmenila.

Potrebné bolo investovať do technológií a online marketingu.

Začiatok spolupráce s Luigi’s Boxom

V roku 2017 prišiel do EXIsportu Juraj, skúsený marketingový konzultant, ktorý sa špecializoval na PPC kampane, sociálne siete a UX.

Po úvodnom UX teste sa ukázalo, že web EXIsportu má nedostatky, ktoré treba začať riešiť. Vtedy sa Juraj obrátil na Luigi’s Box.

V EXIsporte implementovali Luigi’s Analytics a zakrátko dospeli k zaujímavým pozorovaniam.

Zistili, že 30 % predajov sa uskutočňuje s použitím vyhľadávania a tiež, že konverzná miera ľudí, ktorí použili search je 2,6-krát vyššia než u ľudí, ktorí sa k produktom dostali cez navigáciu.

Navyše zistili, že priemerná hodnota objednávok pri zákazníkoch, ktorí nakúpili s použitím searchu, je o 9 % vyššia než pri navigácii.

Na základe týchto dát sa EXIsport rozhodol vylepšiť svoje vyhľadávanie implementovaním Searchu s autocompletom.

Searching red jacket in EXIsport store.
Using search to filter colors? No problem.

Okamžité výsledky

Kombinácia prehľadnej analytiky s efektívnym searchom viedla k zvýšeniu konverznej miery searchu o 32 %, čo prispelo k medziročnému rastu tržieb o 52 %.

Prekvapujúce bolo, že kým priemerný čas strávený na stránke klesol o 17 %, tržby narásli o 52 %. Niekto by to mohol interpretovať ako negatívny jav, ale podľa Juraja sú teraz ľudia, ktorí sú rozhodnutí nakúpiť, schopní nájsť želané produkty rýchlejšie a nemusia na webe tráviť viac času ako je potrebné.

Z lepšieho searchu nebenefitujú iba zákazníci, ale aj predajcovia v kamenných predajniach, ktorí teraz dokážu zákazníkov obslúžiť rýchlejšie.

Záver

Luigi’s Analytics a Luigi’s Box Search prispeli k vyššej zákazníckej spokojnosti online aj offline.

EXIsport chce však spoluprácu naďalej rozvíjať a využívať nové funkcie, ktoré Luigi’s Box do svojho Searchu postupne implementuje.

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

1teamsports dosiahol s našou pomocou 38,46% nárast AOV

Zistite, ako 11teamsports dosiahol 38,46% nárast hodnoty košíka! Luigi's Box mení vyhľadávanie v najlepšom európskom obchode s tímovými športmi.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Druck.at: Nárast miery konverzie z vyhľadávania o 113,51 %

Pozrite si pozoruhodný 113,51% nárast konverzií pri vyhľadávaní na druck.at! Luigi's Box revolučne zmenil svoje vyhľadávanie, čím pozdvihol popredného rakúskeho poskytovateľa online tlače.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Real Dutch: Až o 48% menej vyhľadávaní bez výsledkov

Real Dutch Food znížil počet "vyhľadávaní bez výsledkov" o 48 %, takže zákazníci už lepšie nájdu to, čo hľadajú.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Našepkávač na mieru pre Zoot zvýšil mieru konverzií o 2,5%

Zoot je e-shop s módou, ktorý je súčasťou najväčšieho českého módneho reťazca Digital People. Spolu so svojou podznačkou Bibloo pôsobí v 11 európskych krajinách a ponúka viac ako 1 milión produktov od 300 módnych značiek.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Gandalf: Zvýšenie AOV z vyhľadávania o +9,4 %

Gandalf.com.pl je poľský e-shop s viac ako 300 000 knihami, audioknihami, elektronickými knihami, hudbou, filmami, hrami a podobne.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;