- Čo je vyhľadávanie v e‑commerce a ako funguje?
- Prečo je vyhľadávanie pre e-shopy dôležité?
- Lepšie nákupné prostredie
- Lepšie predaje a vyššie konverzie
- Lepšie porozumenie zákazníkov
- Väčšia konkurenčná výhoda
- 15 osvedčených postupov pri vyhľadávaní v e‑commerce
- #1 Viditeľnosť
- #2 Našepkávač
- #3 Návrhy
- #4 Preklepy
- #5 Slang & synonymá
- #6 Pochopenie dopytov
- #7 Stránkovanie
- #8 Zoradenie produktov a relevancia
- #9 Rýchlosť
- #10 Spracovanie jazyka
- #11 Searchandising
- #12 Analytika
- #13 Dynamické filtre
- #14 Odporúčania produktov
- #15 A/B testovanie
- Záver
- Často kladené otázky
Kedy ste naposledy kontrolovali výkonnosť vyhľadávania vo svojom e-shope?
Mnohí z nás si odpovedia, že to predsa nerobia nikdy! A je to pochopiteľné – niečo také drobné, ako je vyhľadávacie pole, sa často zanedbáva a ustupuje do pozadia významnejším a zjavnejším témam, ako je napríklad návratnosť investícií do reklamy na Google?
Ale rovnako ako ostatné oblasti vášho e-shopu by ste aj nástroj na vyhľadávanie mali udržiavať a podľa toho tiež upravovať. Tým, že budete vyhľadávaniu venovať pozornosť, môžete zaistiť najlepšie výsledky pre každý výraz, ktorý návštevníci zadajú do vyhľadávacieho poľa.
Čísla neklamú a tvrdia, že ak zákazníci vo vašom e-shope použijú vyhľadávanie, je až o 70 % vyššia pravdepodobnosť, že napokon aj nakúpia, než keď použijú len vyhľadávanie. Venovať pozornosť vyhľadávaniu a jeho optimalizácii sa teda oplatí.
Ďalšou vecou, ktorá vám môže výrazne pomôcť, je zoznámiť sa s osvedčenými postupmi pri vyhľadávaní v e-shopoch a inšpirovať sa nimi. K tomu sa ešte dostaneme, ale najskôr si krátko zhrňme, ako vyhľadávanie v e-shope funguje a prečo je proces vyhľadávania pre každý e-shop tak dôležitý.
Čo je vyhľadávanie v e‑commerce a ako funguje?
Vyhľadávanie v e‑shopoch je dôležitou súčasťou podnikania v oblasti e‑commerce, pretože pomáha zákazníkom rýchlo a ľahko nájsť hľadané produkty, čo zvyšuje šancu, že zákazník nakúpi. Okrem toho môže dobrá funkcia vyhľadávania produktov pomôcť zlepšiť celkové nákupné prostredie, prilákať a udržať si zákazníkov. Vyhľadávanie v elektronickom obchode obvykle funguje na princípe vyhľadávača, ktorý je špeciálne navrhnutý pre webové stránky e-shopu. Keď zákazník začne vyhľadávanie, vyhľadávač pomocou algoritmov určí na základe vyhľadávacieho dotazu tie najrelevantnejšie výsledky.
Pokročilé riešenia vyhľadávania v e‑commerce sú často poháňané umelou inteligenciou a obsahujú funkcie, ktoré rôznymi spôsobmi rozširujú možnosti vyhľadávania. Dokážu napríklad spracovať bežné preklepy a pravopisné chyby a určiť konkrétny produkt, ktorý chcel používateľ vyhľadať. Okrem mnohých ďalších funkcií dokážu spracovávať zložité vyhľadávacie dotazy, ovplyvňovať nákupný proces zvýraznením priorít určitých produktov, pomáhať s propagáciou konkrétnych produktov alebo si poradiť s rôznymi jazykmi.
Prečo je vyhľadávanie pre e-shopy dôležité?
Inteligentné vyhľadávanie prináša e‑commerce firmám a bežnému návštevníkovi niekoľko výhod:
Lepšie nákupné prostredie
Dobrá funkcia vyhľadávania môže zákazníkom uľahčiť nájdenie hľadaných produktov, čo môže zlepšiť ich celkový zážitok z používania webových stránok. Dobré fazetové vyhľadávanie zvládne všetky typy vyhľadávania, či už ide o hľadanie produktu, dokumentov, alebo dokonca hlasové vyhľadávanie. Vyhľadávanie, ktoré dokáže spracovávať otázky rýchlejšie, poskytovať osobné odporúčania a relevantné návrhy produktov, môže zaistiť, že sa k vám návštevníci budú s väčšou pravdepodobnosťou vracať a znovu u vás nakupovať.
Lepšie predaje a vyššie konverzie
Keď zákazníci ľahko nájdu produkty, ktoré hľadajú, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že sa rozhodnú pre nákup, čo je pre firmu prínosné. Dôležitou funkciou, ktorá môže ovplyvniť nákup, je zoradenie výsledkov vyhľadávania, ktoré spája relevantné kľúčové slová s najrelevantnejšími produktmi a zvyšuje tak šance na rýchlejší predaj. Radenie využíva dáta získané z prezerania stránok zákazníkov na určenie ich preferencií a ovplyvňuje proces nákupu tým, že vyberá, ktoré produkty sa zobrazia ako prvé.
Lepšie porozumenie zákazníkov
Dobré riešenie vyhľadávania vám pomôže pochopiť nákupné správanie zákazníkov a tiež ich na web prilákať viac, čo môže viesť k zvýšeniu predaja a príjmov. To je možné vďaka analýze vyhľadávania, ktorá by mala byť súčasťou každého dobrého riešenia vyhľadávania a objavovania produktov. Dokáže zobraziť presné údaje o vyhľadávaní jednotlivých obľúbených kľúčových slov, odhaliť najčastejšie hľadané slová a okrem mnohých ďalších užitočných údajov vám pomôže pochopiť vaše silné a slabé stránky.
Väčšia konkurenčná výhoda
Vyhľadávače používajú algoritmy, ktoré určujú relevanciu a kvalitu obsahu webu, a tým signalizujú, že web poskytuje používateľom hodnotné a relevantné informácie, a zlepšujú pozíciu webu na stránke s výsledkami vyhľadávania. Zákazníci budú môcť váš e-shop nájsť rýchlejšie a vďaka tomu, že sa produkty budú vďaka vyhľadávaniu ľahšie objavovať, budete môcť získať náskok pred svojimi konkurentmi. Akonáhle vaši zákazníci zistia, že sa na vás môžu pri svojich nákupoch spoľahnúť, bude menej pravdepodobné, že budú hľadať produkty inde.
Najlepší softvér na vyhľadávanie pre e-shopy v Európe
15 osvedčených postupov pri vyhľadávaní v e‑commerce
Vyhľadávanie produktov v e-shope je jednou z najčastejších činností, ktorú používatelia vykonávajú. Je tiež jednou z najdôležitejších, pretože im pomáha nájsť to, čo hľadajú, a následne sa rozhodnúť o nákupe.
Ako ale zaistiť, aby bol zážitok vašich zákazníkov čo najlepší? Bez ďalšieho otáľania vám prinášame kontrolný zoznam o 15 bodoch, ktorý vám pomôže určiť, ako dobre vaše vyhľadávanie na webe funguje.
#1 Viditeľnosť
Je váš vyhľadávací panel viditeľný? Všimnú si ho zákazníci hneď? Je na všetkých stránkach? Dôležité je, aby bol vyhľadávací panel okamžite použiteľný, takže ho neschovávajte za vyhľadávaciu ikonu.
Pokiaľ to robíte, strácate 30–40 % návštevnosti, ktorá by mohla prejsť na vyhľadávanie a namiesto toho teraz skončí pri horšie fungujúcej navigácii a horšom užívateľskom prostredí. Obmedzte preto nežiaduce chyby vo vyhľadávaní a pomôžte zákazníkom okamžite nájsť to, čo prišli na váš web hľadať.
Viditeľnosť je možné ďalej zlepšiť pomocou šikovnej funkcie nazvanej Ukážka našepkávača. Táto funkcia dokáže upozorniť na vyhľadávací panel a môže slúžiť ako vizuálny sprievodca vyhľadávaním. Jednoduchá animácia zobrazuje rôzne typy otázok zadávaných do vyhľadávacieho poľa. Môže obsahovať čokoľvek, od jednoduchých kľúčových slov až po zložité otázky. Funkcia taktiež zobrazuje príklady z vašej ponuky produktov, ktoré môžu zákazníkom priblížiť, aký sortiment produktov ponúkate. Zatiaľ čo mladší zákazníci si môžu vyhľadávací riadok všimnúť aj bez tejto funkcie, môže byť veľmi užitočný pre upútanie pozornosti starších ľudí, ktorí nemusia byť tak dobre oboznámení so štandardným UX vyhľadávaním v e-shopoch.
#2 Našepkávač
Predchodcom ukážky v našepkávači bol samotný našepkávač. Automatické dokončovanie pri vyhľadávaní zabraňuje vyhľadávaniam bez výsledkov a zlepšuje priemernú rýchlosť každého vyhľadávania. Keď zákazník začne písať dopyt do vyhľadávača, musí ho dokončiť a stlačiť enter, aby sa mu zobrazili výsledky? Alebo mu poskytnete automaticky vyplnené návrhy v priebehu písania? Aj keď by vám väčšina ľudí nepovedala, že očakáva, že tieto návrhy dostane, sú na prediktívne vyhľadávanie zvyknutí.
Táto funkcia nielenže proces vyhľadávania urýchľuje, ale taktiež vám umožňuje navrhnúť napr. päť vašich najpredávanejších produktov v rámci kategórie práve v okamihu, keď ich chcete ukázať – keď sa zákazník chystá nakupovať a rozhodovať sa o nákupe.
Tiež zvážte toto: ako sme sa už zmienili, je o 70 % pravdepodobnejšie, že používatelia, ktorí používajú vyhľadávanie na webe, nakúpia viac ako používatelia, ktorí používajú navigáciu. Pokiaľ to obmedzíme len na vyhľadávanie, prináša automatické dokončovanie dvakrát vyšší nárast konverzného pomeru ako vyhľadávacie pole bez neho. Vidíte, aký veľký vplyv má?
#3 Návrhy
Ak vaše vyhľadávacie pole ponúka návrhy produktov, aké to vlastne sú? Iba frázy? Alebo iba produkty? Kvalitné vyhľadávacie pole by malo ponúkať produkty spolu s ich náhľadmi, kategóriami produktov a značkami, ktoré ponúkate, a populárnymi otázkami. Ak vaše návrhy poskytujú užitočné údaje a informácie, ako je uvedené vyššie, môžu ešte viac zlepšiť používateľskú skúsenosť a presvedčiť vašich zákazníkov k nákupu.
Dobré návrhy zlepšujú nákupné rozhodovanie aj iným spôsobom – poskytujú zákazníkom náhľad do vašej ponuky produktov. To znamená, že aj keď bol ich pôvodný nákupný zámer iný, zoznámi sa so širokou škálou relevantných produktov a objaví ešte viac produktov.
Kvalitný našepkávač by mal najskôr zobraziť relevantné produkty. Chceli by ste vyskúšať, ako by vyhľadávacie pole mohlo a malo fungovať? Vyskúšajte našu demo ukážku. Vždy majte na pamäti, že návrhy otázok a návrhy našepkávača sú účinnými nástrojmi na zlepšenie užívateľskej skúsenosti a zvýšenie priemerného konverzného pomeru.
#4 Preklepy
Tu je úloha pre vás: choďte do svojho e-shopu a predstierajte, že ste zákazníkom. Skúste vyhľadať produkt so zámernými preklepmi – niečo ako iphhone alebo pánska trikča.
Našli ste, čo ste hľadali? Pokiaľ nie, alebo ak na dotaz dostanete nulové výsledky, prichádzate o 10 až 20 % skutočných vyhľadávaní zákazníkov. A aby toho nebolo málo, miera opustenia internetového obchodu je pri hľadaní bez výsledkov viac ako 50 %.
Preto by ste mali siahnuť po riešeniach vyhľadávania, ktoré sa nezameriavajú iba na presné zhody, ale ponúkajú aj funkcie opravy preklepov a vyhľadávanie s toleranciou preklepov. Preklepom sa skrátka nevyhnete a aj tí najzručnejší zákazníci píšuci na klávesnici sa občas pomýlia
Pokiaľ nepoužívate vhodné riešenie, negatívne to ovplyvňuje nákupný proces, pretože návštevníci jednoducho nedostanú žiadne výsledky a môžu web opustiť, pretože dospejú k záveru, že jednoducho neponúkate to, čo hľadajú, aj keď to nemusí byť pravda.
#5 Slang & synonymá
Rovnaká úloha ako vyššie, len tentoraz skúste namiesto preklepov použiť synonymá alebo slang. Čo napríklad gauč namiesto pohovka? Špunty do uší namiesto slúchadiel? Alebo displej namiesto monitora? Synonymá kľúčových slov hrajú pri nakupovaní veľmi dôležitú úlohu, pretože rôzni používatelia používajú rôzne formulácie na opis toho, čo hľadajú. Synonymá sú priamo spojené s demografickými údajmi o nakupovaní. Dokonca aj rodení hovorcovia angličtiny v rôznych krajinách alebo dokonca v rovnakej zemepisnej oblasti môžu napríklad používať rôzne formulácie, takže synonymá sú ešte dôležitejšie, než by ste si pôvodne mysleli.
Pokiaľ návštevník vyhľadáva a zobrazí sa mu stránka s 0 výsledkami, prichádzate o predaj. Premeňte svojich potenciálnych zákazníkov na stále tým, že im poskytnete bezproblémovú skúsenosť s vyhľadávaním.
#6 Pochopenie dopytov
Porozumenie dopytov sa môže zdať ako samozrejmosť, ale ide o oveľa viac než len o základnú zhodu kľúčových slov vo vyhľadávaní.
Porozumenie dotazom je úplne zásadné pre všetky e-shopy, pretože dlhšie vyhľadávacie dotazy často zdieľajú konkrétne slová. Vyhľadávanie, ktoré správne nerozumie otázkam, bude všetky výsledky zobrazovať na základe zhôd, a aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať ako skvelý výsledok, pre vašich zákazníkov to môže byť veľmi frustrujúce a mätúce.
Priemerný návštevník webu očakáva, že vyhľadávanie jeho zámer pochopí, a jednoducho nechce vidieť irelevantné výsledky. Keď bude hľadať červené šaty, ponúkne váš vyhľadávací panel všetky červené produkty a všetky šaty? Alebo zobrazí všetky červené šaty, ktoré máte na predaj? Ďalším príkladom môže byť tento jednoduchý dotaz: Telefóny Samsung. Máte problém, ak výsledky obsahujú všetky telefóny a telefóny Samsung. Nezabudnite tiež, že dobrý vyhľadávací panel vie pracovať aj s dlhými otázkami.
Luigi's Box využíva umelú inteligenciu a strojové učenie na spracovanie preklepov, synoným a hodnotením produktov, neustále rozpoznáva zámer zákazníkov, prispôsobuje im prostredie na mieru a zobrazuje presné výsledky vyhľadávania.
#7 Stránkovanie
Stránkovanie je proces rozdelenia obsiahlych dát na viacero stránok. Často sa používa vo webových aplikáciách, pretože umožňuje jednoduchú navigáciu medzi stránkami. S najväčšou pravdepodobnosťou ste už príklad stránkovania zaznamenali napríklad vo vyhľadávačoch, ako je Google. Zobrazí sa v podobe čísel v dolnej časti stránky. Čísla odkazujú na stránky. Pokiaľ teda zákazník niečo hľadá a klikne na niektoré z čísel, dostane sa na príslušnú stránku.
Stránkovanie je tak dôležitým prvkom fungovania webu, že sme mu na začiatku roka venovali samostatný článok. Ak sa chcete dozvedieť ešte viac, kliknite na odkaz a prečítajte si článok o stránkovaní.
Ideálny spôsob stránkovania výsledkov vyhľadávania je ten, ktorý používatelia nemusia používať. Najdôležitejšie je mať kvalitný vyhľadávač. Povedzme, že práve navrhujete webové stránky a chcete svojim zákazníkom dopriať pri prezeraní prvotriedny zážitok – zvoľte teda stránkovanie typu „Načítať ďalšie“. Je rýchlejšie a efektívnejšie ako tradičné stránkovanie.
#8 Zoradenie produktov a relevancia
V každej kategórii produktov sú niektoré produkty najpredávanejšie. Či už ich poznáte naspamäť, alebo ich určíte podľa záznamov o predaji, je všeobecne dobré tieto obľúbené produkty zahrnúť do výsledkov, keď niekto hľadá nejaký produkt v danej kategórii. Keď zadáte kategóriu do vyhľadávacieho riadku a stlačíte enter, zobrazia sa tieto najpredávanejšie produkty na prvej stránke výsledkov?
Funkcie zoradenia produktov majú zásadný význam pre zefektívnenie nákupného procesu. Sú poháňané umelou inteligenciou, čo znamená, že nemusíte ručne meniť poradie relevantných produktov pre každý hľadaný výraz. Systém tento proces zautomatizuje a prevedie ho za vás. A čo je na tom najlepšie? Systém radí produkty individuálne pre každého zákazníka na základe jeho predchádzajúcich vyhľadávaní a histórie prehliadania, takže každý zákazník bude mať vždy tie najrelevantnejšie výsledky, ktoré sú šité na mieru práve jemu. Neexistuje žiadny priemerný návštevník – osoba, ale iba prispôsobenie, ktoré zlepšuje objaviteľnosť produktov pre každého zákazníka.
#9 Rýchlosť
Je vaše vyhľadávanie dostatočne rýchle a ste si istí, že nespomaľuje vaše webové stránky? Naším pravidlom je, že doba načítania návrhov vyhľadávania je do 0,3 sekundy po zadaní znaku a zobrazenie výsledkov vyhľadávania do maximálne 2 sekúnd.
Teraz je na mieste otázka – koľko bodov by získalo vaše vyhľadávanie? Pokiaľ chcete s úplnou istotou zistiť viac o funkčnosti svojho vyhľadávania, môžete vždy vyskúšať komplexnú analytiku vyhľadávania od Luigi’s Boxu.
Zakrátko sa presne dozviete, ako sa vášmu vyhľadávaniu na webe darí a čo môžete urobiť pre jeho zlepšenie. Sú vaše webové stránky optimalizované pre mobilné zariadenia? Nezabudnite skontrolovať rýchlosť svojich stránok aj pre vyhľadávanie na mobilných zariadeniach, nielen pre desktopové verzie.
#10 Spracovanie jazyka
Spracovanie jazyka sa týka toho, ako vyhľadávanie a ďalšie funkcie webu e‑shopu spracovávajú slová v rôznych jazykoch. Sú však jazyky, ktoré využívajú rôzne gramatické tvary, rody, rôzne synonymá a ďalšie. Práve preto musí vaše vyhľadávanie poskytovať funkcie, ako je lemmatizácia, rozkladanie slov, gramatické tvary, prepisovanie otázok a ďalšie dôležité funkcie, ktoré mu pomôžu zvládnuť nuansy jednotlivých jazykov.
Hoci sa väčšina vyhľadávacích riešení pre e-shopy zameriava na angličtinu, trh sa rozrástol do medzinárodných rozmerov, kde je schopnosť spracovávať viac jazykov absolútne zásadnou funkciou. Podporuje vaše vyhľadávacie riešenie viac jazykových variantov? Ak nie, môžete sa pripraviť o významnú časť trhu, pretože mnoho zákazníkov sa vždy rozhodne nakúpiť na webe s vyhľadávaním, ktoré podporuje ich rodný jazyk.
#11 Searchandising
Searchandising umožňuje propagovať produkty priamo vo vyhľadávaní, čo vám dáva možnosť rozhodnúť, ktoré produkty sa zobrazia, ak budú korešpondovať s vyhľadávacím zámerom zákazníka. Tieto produktové bannery sa zobrazujú priamo vo vyhľadávaní, medzi produktmi, ktoré zákazníci hľadajú, takže prirodzene zapadajú do výsledkov vyhľadávania. Rozbaľovacie vyhľadávacie pole dokáže do rozhrania začleniť aj obrázky produktov, takže vaši zákazníci budú okamžite vedieť, čo ponúkate.
Aj keď je proces vyhľadávania automatizovaný a poháňaný umelou inteligenciou, funkcie ako searchandising vám umožňujú prevziať kontrolu a umožňujú vám urobiť rozhodnutie o tom, ktoré produkty budete propagovať. Táto funkcia je skvelá, ak chcete upozorniť na produkty, ktoré sa nepredávajú príliš rýchlo. Môžete ju využiť na propagáciu noviniek, položiek s vyššou maržou a mnohých ďalších.
#12 Analytika
Komplexná analýza vyhľadávania je jedným z najlepších nástrojov, ktoré môžete mať k dispozícii. Aj keď väčšinu práce pri vyhľadávaní odvádza umelá inteligencia, stále máte nad sadou nástrojov kontrolu a môžete upraviť alebo nastaviť určité časti funkcií tak, aby ste zlepšili konečný výsledok. To by bolo veľmi ťažké bez analytických nástrojov, ktoré vám môžu poskytnúť detailný a ucelený prehľad o tom, ako online návštevníci interagujú s vašim vyhľadávaním (a ďalšími nástrojmi, ak nejaké používate).
Môžete sledovať používanie vyhľadávania a interakcie s ním, kliknutia, konverzie, dokončené predaje, typy vyhľadávacích dotazov, obľúbené vyhľadávacie výrazy, používanie synonymných kľúčových slov, slepé vyhľadávanie a mnoho ďalšieho. Môžete upraviť vyhľadávanie tak, aby spracovávalo novo objavené synonymá, vytvoriť presmerovanie na podobné produkty, pokiaľ vyhľadávaciemu dotazu nezodpovedajú žiadne produkty a ďalšie. Komplexná analýza vyhľadávania je tak potrebná na zabezpečenie dobre optimalizovaného vyhľadávania.
#13 Dynamické filtre
Proces nákupu okamžitým vyhľadávaním nekončí, pretože vaši zákazníci stále potrebujú mať možnosť efektívne prechádzať produktmi. Ak vaše výpisy produktov nebudú efektívne, môže sa zvýšiť miera okamžitých odchodov z webu, pretože zákazníci budú nakoniec frustrovaní, a kv chaotickom zozname produktov nenájdu to, čo chcú. Práve v týchto situáciách sa môžu hodiť pokročilé možnosti filtrovania a najlepším riešením sú dynamické filtre.
Dynamické filtre majú oproti bežným filtrom jedinečnú vlastnosť – menia sa v závislosti od kategórie produktov, ktorú si zákazník práve prezerá. To znamená, že filtre budú vždy relevantné pre zoznam produktov, o ktoré sa vaši zákazníci v danej chvíli zaujímajú. Ak budú hľadať napríklad telefóny, filtre budú túto možnosť reflektovať a zobrazia bežné filtre týkajúce sa smartfónov – veľkosti displeja, operačné systémy, parametre fotoaparátu a ďalšie relevantné možnosti. Môžu tiež ľahko zahrnúť ďalšie náležitosti, ako sú cenové rozpätia, dostupnosť na mieste a mnoho ďalšieho.
#14 Odporúčania produktov
Prispôsobené odporúčanie produktov môže výrazne prispieť k zlepšeniu predaja. Funguje oddelene od vyhľadávania a každé dobré riešenie vyhľadávania a objavovania produktov ich ponúka ako súčasť jedného balíčka. Zatiaľ čo toto riešenie zhromažďuje údaje o prezeraní stránok zákazníkov, funkcia odporúčaní dokáže efektívne určiť, ktoré produkty si zákazníci s najväčšou pravdepodobnosťou zakúpia. A práve aspekt prispôsobenia zaisťuje, že každý zákazník dostane inú ponuku, ktorá zodpovedá jeho záujmom a preferenciám.
Nástroj na odporúčania tiež dokáže zvýšiť predaj formou doplnkového a krížového predaja a odporučiť presné zhody a vytvoriť tak pre zákazníkov dokonalé produktové balíčky. Odporúčania tiež zobrazujú produkty, ktoré zákazníci videli naposledy, aby si pripomenuli, čo si ešte nekúpili – a mohli sa tak rozhodnúť, či si svoje pôvodné rozhodnutie nerozmyslia. Vďaka týmto funkciám môže Recommender výrazne prispieť k zlepšeniu predaja.
#15 A/B testovanie
A/B testovanie označuje typ testu, kedy môžete spustiť dve verzie rovnakej stránky s dvoma rôznymi konfiguráciami a zistiť, ktorá z nich prináša lepšie výsledky. Často sa používa na zlepšenie používateľského rozhrania a UX webových stránok akéhokoľvek typu. A/B testovanie vám dáva príležitosť zlepšiť aj UX pri vyhľadávaní a v kombinácii s vyššie spomínanou analytikou môže s vaším webom urobiť skutočné zázraky.
Môžete vyskúšať rôzne kombinácie nastavení vyhľadávania a zistiť, ktoré z nich funguje najlepšie. Mnoho riešení ponúka online A/B testovanie, ale existujú aj také, ktoré ponúkajú aj offline A/B testovanie. To môže byť veľmi užitočné, ak nechcete, aby sa vaše testovanie hneď spustilo naostro.
Záver
Bez ohľadu na to, či ste na poli e-commerce nováčikom alebo ostrieľaným hráčom, rozhodne by ste nemali ignorovať vyššie uvedené body. Inteligentný nástroj na vyhľadávanie na webe vám poskytne širokú škálu možností, ako zlepšiť vyhľadávanie v e-shope a postavenie medzi konkurenciou.
Vďaka relevantnému vyhľadávaniu a niektorým ďalším nástrojom budú vaši zákazníci dostávať iba relevantný obsah a vy im ušetríte čas, ktorý by museli venovať prechádzaniu nerelevantnými výsledkami vyhľadávania. Porastú vám príjmy a konverzie a zníži sa miera okamžitých odchodov z webu.
Nech už si vyberiete akékoľvek vyhľadávacie riešenie, malo by zvládať funkciu relevantného vyhľadávania, ale vždy môžete hľadať niečo navyše, aby sa váš e-shop dostal medzi špičku. Zoznámte sa so všetkými produktmi Luigi’s Boxu a ich ďalšími funkciami a zistite, čo ďalšie vám môže dobre optimalizované vyhľadávanie priniesť.
Aké dobré je vyhľadávanie vo vašom e-shope na stupnici od 0 do 15?
Často kladené otázky
Čo je vyhľadávanie pre e-shopy?
Riešenie pre vyhľadávanie pre e‑shopy je typ softvéru, ktorý umožňuje používateľom vyhľadávať produkty alebo informácie na webe e‑shopu. Tento typ riešenia je obvykle integrovaný do webových stránok a používatelia k nemu majú prístup prostredníctvom vyhľadávacieho panela alebo vyhľadávacieho poľa.
Aké funkcie by malo mať vyhľadávanie v e-shope?
Vyhľadávanie v e-shope umožňuje používateľom rýchlo a ľahko nájsť produkty alebo informácie, ktoré hľadajú, a uľahčuje im tak orientáciu na webe a nájdenie toho, čo potrebujú. To môže pomôcť zlepšiť užívateľský zážitok na webe a zvýšiť pravdepodobnosť, že návštevníci nakúpia alebo na webe vykonajú nejakú inú aktivitu.
Aké funkcie by malo mať vyhľadávanie v e-commerce?
Medzi základné funkcie, na ktoré je potrebné sa zamerať v riešení vyhľadávania v e-shope, patrí funkcia automatického dokončovania, ktorá navrhuje vyhľadávacie dotazy v priebehu písania, a pomáha tak zákazníkom rýchlejšie nájsť to, čo hľadajú. Okrem toho by riešenie pre vyhľadávanie malo používateľom umožniť filtrovať a triediť výsledky vyhľadávania podľa rôznych kritérií, ako je cena, značka alebo iné atribúty, čo im pomôže zúžiť výsledky a nájsť konkrétny produkt, ktorý hľadajú.
Ďalej je to oprava a tolerancia preklepov, ktoré automaticky opravia pravopisné chyby v dotaze, aby užívateľom pomohli nájsť správne produkty aj v prípade, že sa pri písaní pomýlia. A tiež prispôsobeni, ktoré zákazníkom vždy zobrazí iba relevantné produkty na základe ich predchádzajúcich interakcií.
Prečo je dobré optimalizovať vyhľadávanie v e‑commerce?
Optimalizácia vyhľadávania v e‑shopoch je dôležitou súčasťou úspešného online podnikania a môže pomôcť zlepšiť zážitok z online nakupovania, pozície vo vyhľadávačoch a predaja.
Gejza je CEO a spoluzakladateľ Luigi’s Boxu. Už viac ako desať rokov sa venuje vylepšovaniu používateľských prostredí a optimalizácii konverzných pomerov v e-commerce sektore. Vo firme má na starosti najmä manažment, tvorbu stratégie, financie a podporu najväčších klientov, aby z vyhľadávania a odporúčaní produktov vždy vyťažili maximum.
Viac príspevkov od tohto autora