Výber e-commerce platformy pre váš e-shop nie je taká jednoduchá úloha, ako si možno myslíte. Dôvodom je, že musíte starostlivo a správne vybrať ten správny nástroj na spustenie vášho online podnikania z nespočetných možností.
Aj keď sa vám to zdá skľučujúce, nie je dôvod na paniku. Nech už sú vaše obchodné ciele akékoľvek a bez ohľadu na veľkosť vašej spoločnosti, existuje perfektná e-commerce platforma pre vaše požadované obchodné operácie. Musíte len vedieť, na čo pri hľadaní myslieť.
A na túto a ďalšie otázky odpovieme v dnešnom článku.
Výhody používania e-commerce platformy
Podniky môžu využívať e-commerce riešenia mnohými spôsobmi.
Po prvé, e-commerce platforma môže firmám ušetriť čas a peniaze tým, že automatizuje procesy, spravuje zásoby a poskytuje bezpečný spôsob prijímania platieb. Takéto softvérové riešenie umožňuje online podnikom bezproblémovo spravovať svoje webové stránky, marketing a operácie. Existuje teda viac príležitostí na rozvoj.
E-commerce platformy môžu tiež pomôcť podnikom osloviť širšie publikum tým, že uľahčia predaj online. A so správnou e-commerce platformou môžu spoločnosti predávať aj medzinárodne.
Navyše, vynikajúce podnikové e-commerce riešenia budú dobre odrážať vašu značku a slúžiť vašim zákazníkom na najvyššej úrovni. To bude mať pozitívny vplyv na UX a spokojnosť zákazníkov. A ak vaši zákazníci cítia, že je o nich dobre postarané, môžu sa k vám v budúcnosti vrátiť.
A samozrejme, ak si vyberiete platformu, ktorá funguje na pokročilej úrovni, zaznamenáte výrazné zvýšenie výkonu stránky. Vaši zákazníci sa na ňom nestretnú s mnohými problémami a vy nebudete musieť tráviť svoj drahocenný čas riešením problémov s platformou. Namiesto toho sa môžete zamerať na dôležitejšie projekty, ako je napríklad vylepšenie katalógu produktov.
Čo hľadať na e-commerce platforme
Dnešný trh je veľmi konkurenčný. A čo viac, vaši zákazníci majú čoraz väčšie očakávania, takže už nestačí len ponúkať neobmedzené produkty; naopak, musíte svojich zákazníkov hýčkať a byť schopní plniť objednávky najrýchlejším a najdostupnejším možným spôsobom. Vami zvolená e-commerce platforma vám to umožní. Ale len; čo treba zvážiť pri jeho výbere?
Pri výbere e-commerce platformy by podnik mal zvážiť svoje potreby, rozpočet a ďalšie aspekty.
Niektoré z vecí, ktoré treba hľadať na e-commerce platforme, zahŕňajú:
- jednoduchosť použitia,
- základné a pokročilé funkcie,
- integrácie tretích strán,
- témy,
- ceny,
- bezpečnosť,
- rýchlosť platformy,
- spôsob platby,
- škálovateľnosť.
Firmy by tiež mali zvážiť, či potrebujú hosťovanú alebo samostatne hosťovanú e-commerce platformu. Hosťované platformy sa ľahšie nastavujú a používajú, ale môžu byť drahšie. Samoobslužné platformy poskytujú podnikom väčšiu kontrolu nad ich obchodom, no na nastavenie a používanie si vyžadujú viac technických znalostí.
Najlepšie e-commerce platformy pre malé podniky
Shopify
Shopify je jednou z najpopulárnejších e-commerce platforiem. Ako líder v oblasti elektronického obchodu, Shopify spustila Shopify Plus v roku 2014 ako riešenie pre podnikových klientov. Ľahko sa používa, má širokú škálu funkcií a je škálovateľná. Shopify tiež ponúka širokú škálu tém a aplikácií na prispôsobenie vášho obchodu.
WooCommerce
WooCommerce je doplnok WordPress, ktorý premení web WordPress na elektronický obchod. Ľahko sa používa a má širokú škálu kľúčových funkcií. K dispozícii sú viackanálové možnosti, ako aj funkcie optimalizácie pre vyhľadávače, platobné brány a možnosti platby. WooCommerce je tiež škálovateľná platforma a ponúka širokú škálu tém a doplnkov na prispôsobenie vášho obchodu.
Magento
Magento je e-commerce platforma s vlastným hosťovaním. Je to zložitejšia na používanie ako Shopify alebo WooCommerce, ale je tiež flexibilnejšia. Magento je navyše škálovateľná a ponúka širokú škálu funkcií.
Tipy na nastavenie a používanie e-commerce platformy
Keď ste si vybrali e-commerce platformu, existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste ju nastavili a prispôsobili vášmu jedinečnému obchodnému modelu.
Tu je niekoľko tipov:
1. Vyberte si tému alebo šablónu, ktorá je v súlade s vašou značkou
Každá podniková e-commerce platforma má byť čo najviac prispôsobená vašej značke, takže sa tu môžete vyblázniť! Vyberte si tému alebo šablónu, ktorá je v súlade s vašou vizuálnou identitou. Nech sa všetky prvky navzájom podobajú a zachovávajú podobný štýl. Nielenže to pozitívne ovplyvní zákaznícku skúsenosť, ale tiež upevníte imidž vašej značky v ich mysliach.
2. Uistite sa, že fotografie vašich produktov majú vysokú kvalitu
Fotografie s vysokou kvalitou zlepšujú zážitok z online nakupovania. Produktová fotografia je teda pri budovaní pozitívneho zážitku z nakupovania nevyhnutná. A čo viac, fotografia je rozhodujúca pri budovaní pozitívnej nákupnej skúsenosti so zákazníkmi a vytváraní imidžu značky. Preto je nevyhnutné pripraviť vynikajúce fotografie a zabezpečiť ich vysokú kvalitu. Na takom konkurenčnom trhu, akým je elektronický obchod, si nemôžeme dovoliť robiť chyby, pretože zákazník prejde do inej predajne, kde je ten istý produkt lepšie popísaný a prezentovaný.
3. Napíšte jasné a stručné popisy produktov
Popis produktu má vysvetliť funkcie položky a povzbudiť potenciálnych zákazníkov k nákupu. To poskytuje vynikajúcu príležitosť použiť taktiku, ako je budovanie naliehavosti, sociálny dôkaz alebo výzva na akciu. Často sa stáva, že popisy produktov sú hlavným faktorom, ktorý berú do úvahy pri rozhodovaní o kúpe. Väčšine online predajcov sa však nedarí vytvoriť dobré popisy, ktoré by presvedčili ich publikum a vyzvali ich k nákupu. Ak sa nechcete ocitnúť v takejto pozícii, dobre si premyslite popis svojej ponuky.
4. Pomocou aplikácií alebo doplnkov pridajte do svojho obchodu ďalšie funkcie
Bezproblémové integrácie a pluginy môžu výrazne ovplyvniť atraktivitu platformy a odlíšiť ju od podobných nástrojov. Po prvé, automatizujú určité činnosti, šetria čas a znižujú náklady na vývoj. Ovplyvňujú aj lepšie služby zákazníkom a budujú značku obchodu. Okrem toho môžu zvýšiť šancu na generovanie vyšších príjmov alebo pomôcť rozšíriť dosah vášho obchodu. Zvážte preto použitie takýchto doplnkov na ďalšie vylepšenie vašich operácií a využite výhody týchto dodatočných funkcií.
5. Uistite sa, že proces platby je hladký a ľahko použiteľný
Ak niečo predávate online, je nevyhnutné aj brilantne optimalizovaný nákupný proces. Veľmi často sa stáva, že zákazníci rýchlo nájdu produkt a stačí už len dokončiť nákup. Ale vtedy nastane problém s pokladňou a kúzlo je prerušené. Zákazníci nemajú silu obťažovať sa dokončením nákupu, preto opustia nákupný košík a odchádzajú, pravdepodobne ku konkurencii. Ak je na druhej strane proces pokladne intuitívny a efektívny, nič nebude brániť dokončeniu nákupu.
6. Pred spustením obchodu všetko otestujte
Všetko vyzerá skvele, takže teraz je čas to otestovať. Testovanie softvéru je nevyhnutným krokom pri optimalizácii akéhokoľvek systému. S vykonanou prácou môžete predvídať a predchádzať mnohým problémom, podporovať správne fungovanie a zabezpečiť kvalitu riešenia. Preto starostlivo prejdite touto fázou a uistite sa, že všetko funguje podľa plánu. Vyhnete sa tak nepríjemným situáciám, ktoré by vám mohli spôsobiť zákazníci, ktorí na platforme nájdu chyby.
7. Propagujte svoj obchod prostredníctvom sociálnych médií, e-mailového marketingu a online reklám
Teraz je čas šíriť informácie! Je to neoddeliteľná súčasť vášho marketingového úsilia osloviť čo najviac tých správnych publik. Propagácia bude potrebná, aby ste svetu ukázali, že vaša firma vôbec existuje. Aj keď ponúkate špičkové služby a ste spoľahlivým obchodníkom, bez reklamy sa o tom len málokto dozvie.
Sociálne siete sú navyše virálne, takže by bol hriech nevyužiť to. Okrem toho udržiavanie profilu vašej spoločnosti na portáloch a pravidelné pridávanie obsahu vám umožní budovať vzťahy s potenciálnymi zákazníkmi. Dajte preto o sebe vedieť tým, ktorí sa o vašom internetovom obchode ešte nedozvedeli a dajte im vedieť, že ponúkate rôzne druhy produktov, ktoré splnia ich očakávania.
Barbora v Luigi's Boxe ako odborníčka na produktový marketing čaruje so slovami. Písaniu sa začala venovať už počas štúdia na vysokej škole ako dobrovoľníčka pre rôzne občianske združenia. Okrem toho, že je súčasťou tímu Luigi's Boxu, spoluorganizuje konferenciu TEDxBratislava, kde má na starosti marketing a PR.
Viac príspevkov od tohto autora