Dobre optimalizovaný katalóg produktov je nevyhnutný pre úspešné podnikanie v elektronickom obchode – pomáha vášmu webu zobrazovať sa v nákupných vyhľadávačoch. Ak sa vaše produkty nezobrazia vo výsledkoch vyhľadávania z dôvodu neoptimalizovaného obsahu, môžete prísť o predaje.
Ako to teda efektívne optimalizovať?
V tomto blogu rozoberieme tipy na optimalizáciu katalógu produktov, aby ste maximalizovali viditeľnosť vášho vyhľadávacieho nástroja a zvýšili svoj predaj.
Skôr ako začneme, poďme diskutovať o dôvodoch a výhodách tejto myšlienky.
Prečo by ste mali optimalizovať svoj katalóg produktov pre maximálnu efektivitu vyhľadávania?
Optimalizácia pre vyhľadávače je nevyhnutná na propagáciu vašich produktov potenciálnym zákazníkom. Keď návštevníci hľadajú produkty, ktoré predávate, chcete, aby vaša firma bola jedným z top výsledkov.
S optimalizovaným popisom produktu tiež jednoducho pomôžete svojim zákazníkom nájsť to, čo hľadajú. Okrem toho popis umožňuje nakupujúcim vidieť všetky relevantné informácie a tým sa znižuje pravdepodobnosť, že si vyberú na vyhľadávanie produktov iné webové stránky. Môže vám to tiež pomôcť zlepšiť vaše miery konverzie, návštevnosť webových stránok a skúsenosti zákazníkov!
Okrem toho, ak budete mať údaje o produktoch dobre usporiadané, uľahčí vám to spravovanie inventára a sledovanie trendov predaja.
Vyššie uvedené môžete dosiahnuť optimalizáciou názvov produktov, popisov, obrázkov a ďalších vecí. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, ako začať.
Vyhľadávací panel Luigi’s Box zabraňuje tomu, aby sa po zadaní dopytu do vyhľadávania v elektronickom obchode zákazníkom zobrazovali “žiadne výsledky”.
Bohužiaľ, niekedy sa tieto výsledky vyskytujú v dôsledku nesprávneho názvu alebo bežných preklepov. Dobrou správou je, že náš vyhľadávací panel sa zaoberá preklepmi – aj keď používateľ urobí preklep, vyhľadávanie frázy sa automaticky opraví. Opäť je prístup k produktu týmto spôsobom rýchlejší.
#4 Zoskupte produkty podľa kategórií, aby ste ich ľahšie našli
Kategórie uľahčujú nakupujúcim efektívne nájsť to, čo potrebujú. Napríklad, zhrňte všetko podstatné na horský výlet do jednej sekcie, všetko vybavenie pre bicykle do inej kategórie produktov atď.
Zoskupovanie produktov podľa kategórií má aj ďalšiu výhodu – môžete zoskupovať súvisiace položky. Ak teda používateľ klikne na kategóriu horských bicyklov, bude môcť nájsť všetky užitočné pomôcky na horský výlet, ktoré môže potrebovať.
Ďalším dostupným spôsobom, ako zobraziť súvisiace položky návštevníkom webových stránok, je použitie Luigi’s Box Recommender. Implementácia zoznamu odporúčaní je jednoduchá a nevyžaduje si veľa technických znalostí.
# 6 Použite recenzie zákazníkov na zlepšenie hodnotenia SEO
Možno ste nikdy neuvažovali o recenziách ako zdroji kľúčových slov alebo hľadaných výrazov, ale fungujú tak! Preto je dobré uviesť v popise produktu nejaké pozitívne recenzie.
Recenzie fungujú dobre pre hodnotenie SEO, takže neváhajte poskytnúť spätnú väzbu spokojných zákazníkov a povzbudiť potenciálnych k nákupu.
A čo viac, recenzie zákazníkov znižujú mieru odchodov. Miera odchodov je percento používateľov, ktorí vstúpia na vašu webovú stránku a okamžite ju opustia (bounce), veľmi často kliknutím na tlačidlo späť. Čím vyššia je miera odchodov, tým horší je obsah pre vyhľadávač Google (ako aj pre vyhľadávač elektronického obchodu a ďalšie vyhľadávacie nástroje), takže je pravdepodobnejšie, že sa zobrazí nižšie vo výsledkoch vyhľadávania.
Recenzie zvyšujú spoľahlivosť vášho webu a produktov, takže kupujúci môžu zostať na vašom webe a vyhľadávať tovar, o ktorý majú záujem.
#7 Zahrňte na svoju webovú stránku sekciu Často kladené otázky
Vďaka sekcii Často kladených otázok môžu používatelia nájsť všetky relevantné informácie zhromaždené na jednom mieste. Najčastejšie otázky sa na Googli často vyskytujú ako úryvky. To sú odpovede, ktoré môžete vidieť bez vstupu na webovú stránku. Pomocou tejto sekcie môžete na svoj web prilákať nových návštevníkov prostredníctvom organického vyhľadávania a nasmerovať ich na súvisiaci obsah – najčastejšie na blogové stránky alebo produktové stránky súvisiace s otázkami, na ktoré odpovedáte.
Tipy, ako vytvoriť efektívne Časti kladené otázky
Ak plánujete na svojom webe vytvoriť túto sekciu, pamätajte na tieto tipy, aby ste návštevníkom svojich webových stránok poskytli čo najlepší obsah.
- Pri písaní otázok zvážte pohľad zákazníka. Napríklad: Koľko otázok by som mal zahrnúť do tejto sekcie?
- Poskytnite k sekcii jednoduchý prístup.
- Napíšte krátke odpovede. Najlepšia dĺžka je približne 270-350 znakov.
- Použite jazyk, ktorý používajú vaši zákazníci.
- Keď napíšete otázku áno/nie, začnite odpoveď „áno“ alebo „nie“.
Zvážte pridanie sekcie s často kladenými otázkami na svoj web, aby ste zvýšili efektivitu vyhľadávania. Je to krok s relatívne malým úsilím, ktorý môže mať významný vplyv.
Barbora v Luigi's Boxe ako odborníčka na produktový marketing čaruje so slovami. Písaniu sa začala venovať už počas štúdia na vysokej škole ako dobrovoľníčka pre rôzne občianske združenia. Okrem toho, že je súčasťou tímu Luigi's Boxu, spoluorganizuje konferenciu TEDxBratislava, kde má na starosti marketing a PR.
Viac príspevkov od tohto autora