Vyhľadávanie na webe je dôležitejšie, než by ste si mysleli. Len 30 % návštevníkov používa vyhľadávanie, ale tí istí návštevníci zároveň tvoria 60 % konverzií. Venujte im pozornosť. Tu je 5 dôležitých bodov, na ktoré by ste nemali zabúdať.
1. Tretina zákazníkov používa vyhľadávanie
Podľa údajov z nášho výskumu na viac než 500 e-shopoch v celej Európe viac než pätina všetkých návštevníkov e-shopov používa vyhľadávanie na nájdenie konkrétnych produktov, ktoré si chcú kúpiť. To znamená, že presne vedia, čo chcú. Nájdu to – klik a nakúpia – klik. Hotovo. Podiel zákazníkov, čo produkty vyhľadávajú je ešte vyšší v e-shopoch, ktoré majú skutočne širokú ponuku. V ich prípade sa vyhľadávanie stáva najdôležitejším prvkom navigácie. Neplatí to, samozrejme, len pre e-shopy, ale pre rôzny obsah: databázy znalostí, správy, blogové články a všetky ostatné informácie dostupné na weboch.
2. Platíte za získavanie návštevníkov, nie zákazníkov
To je to, čo pravdepodobne robíte teraz. Postupne míňate peniaze na získavanie návštevníkov cez rôzne kanály, SEO, SEM, e-mailový marketing, remarketing, inbound a content marketing… Každý deň nová marketingová technika, no aj tak akosi neprinášajú výsledky v podobe konverzií. Prečo teda míňať peniaze na návštevníkov, keď vo výsledku pri návšteve vášho webu nedokážu nájsť to, čo hľadajú?
3. Štatistiky vyhľadávania odhalia chyby v UX
Na kvalitné UX existuje nespočet analytických nástrojov. Môžete sledovať výsledky z tepelných máp, spustiť A/B testovanie podľa rôznych cieľov a množstvo ďalších techník na odhalenie a vyladenie nedostatkov UX. Čo však vaši zákazníci spravia, keď sa im nepodarí nájsť niektorý z dôležitých UX prvkov? Správne – použijú vyhľadávanie. Ak vaši zákazníci napríklad často vyhľadávajú dopyt Nákupný košík, pravdepodobne to znamená, že nevedia na webe nájsť správnu ikonu, a podobne.
4. Ak návštevník použije vyhľadávanie, je vyššia šanca, že aj nakúpi
Áno, to celkom dáva zmysel. Presne ako v bežnom živote, ak idete do obchodu a cielene kráčate k regálu s pivami, pravdepodobne si skutočne chcete kúpiť pivo. Online sa nič nemení. Ak si chcete kúpiť konkrétny smartfón a zadáte jeho produktový kód do vyhľadávania, pravdepodobne si ho chcete kúpiť. Podľa údajov eConsultancy research sú konverzné pomery pri ľuďoch, čo používajú vyhľadávanie, takmer o 70 % vyššie než pri ostatných návštevníkoch.
70%
Pravdepodobnosť, že zákazníci nakúpia, je o 70 % vyššia, ak použijú vyhľadávanie.
5. Reflektuje potreby zákazníkov, nie kvalitu vašej ponuky
Mnohí online predajcovia sa snažia svoju ponuku produktov prispôsobiť tomu, čo zákazníci chcú, ale vychádzajú pritom len z predajnosti už dostupných produktov. Čo ak však zákazníci chcú niečo úplne iné? Vyhľadávanie vám poslúži ako perfektná pomôcka na zistenie, čo zákazníci skutočne potrebujú. Pozrite sa na kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú najčastejšie, a bude vám to jasné.
Gejza je CEO a spoluzakladateľ Luigi’s Boxu. Už viac ako desať rokov sa venuje vylepšovaniu používateľských prostredí a optimalizácii konverzných pomerov v e-commerce sektore. Vo firme má na starosti najmä manažment, tvorbu stratégie, financie a podporu najväčších klientov, aby z vyhľadávania a odporúčaní produktov vždy vyťažili maximum.
Viac príspevkov od tohto autora