- Čo je to vyhľadávanie na webe?
- Aké druhy dopytov používatelia zadávajú do vyhľadávania najčastejšie?
- Ako si vybrať vhodný vyhľadávač pre e-shop?
- Najužitočnejšie funkcie vyhľadávača v e-shope
- Aké najväčšie výhody prinesie vyhľadávač vášmu e-shopu?
- Best e-commerce site search solutions
- Conclusion
- Často kladené otázky (FAQ)
Čo urobíte ako prvé, keď otvoríte nejaký e-shop? Stavíme sa, že použijete vyhľadávacie pole. Bez ohľadu na to, či hľadáte konkrétny produkt alebo si len tak prezeráte obchod, efektívne vyhľadávanie je vašim najlepším pomocníkom.
Správna voľba a nastavenie vyhľadávanie v e-shope však nie sú také jednoduché, ako to na prvý pohľad vyzerá. Mohlo by sa zdať, že vyhľadávanie patrí medzi základné funkcie e-shopov, v skutočnosti je t však pomerne zložitá technológia s mnohými pokročilými funkciami, vďaka ktorým sa váš obchod môže odlíšiť od konkurencie.
Ako nájsť to najlepšie riešenie pre váš e-shop a zlepšiť používateľský zážitok svojich zákazníkov? Prečítajte si tento návod.
Čo je to vyhľadávanie na webe?
Vyhľadávanie na webe je vyhľadávač, ktorý môžete implementovať do svojho obchodu. V najjednoduchšej podobe pomáha používateľom nájsť presne tie produkty, ktoré hľadajú tak, že spojí kľúčové slová s dostupnými produktmi na vašom webe. Takým spôsobom vyhľadávač dokáže pochopiť, čo presne zákazník hľadá a zobraziť len relevantné produkty. V podstate je to ako predavač v kamennom obchode, ibaže pracuje online 24/7 a dokáže vybaviť stovky, niekedy až tisícky zákazníkov súčasne, pričom každý z nich nájde presne to, čo potrebuje.
Vedeli ste, že zákazníci, ktorí použijú vyhľadávanie vytvoria konverzie s oveľa väčšou pravdepodobnosťou? Tá pravdepodobnosť je dokonca až 7 – 10-krát vyššia oproti ostatným návštevníkom webu. Ak im teda hľadanie zjednodušíte, zvýšite aj svoj tržby a vaši zákazníci budú omnoho spokojnejší. Ak vyhľadávaču nebudete venovať náležitú pozornosť, musíte sa zmieriť s neustále vysokou mierou odchodov zo stránky, opustené stránky s výsledkami a opustené plné nákupné košíky, ku ktorým sa zákazníci už nikdy nevrátia.
Aké druhy dopytov používatelia zadávajú do vyhľadávania najčastejšie?
Ak chcete správne nastaviť vyhľadávač na svojom webe, musíte v prvom rade pochopiť, čo vaši zákazníci hľadajú a až potom im môžete pomôcť nájsť tie správne produkty. To sa dá zistiť viacerými spôsobmi.
Podľa výskumu baymardského nštitútu sa zákazníci nakupujúci online, podobne ako maloobchodní spotrebitelia, delia pri vyhľadávaní produktov na stránkach elektronického obchodu do štyroch kategórií:
Zákazníci s presným cieľom
Sú to ľudia, ktorí presne vedia, aký produkt hľadajú, a dokonca poznajú aj jeho názov, takže ich vyhľadávací dopyt je veľmi špecifický. Pomenujú produkt presne a použijú pritom relevantné kľúčové slová. Takže napríklad môžu prísť do vášho obchodu, aby sa opýtali na konkrétny model nabíjačky na notebook alebo značkový podkladový krém. O nákupe sa rozhodli už skôr, preto pri vyhľadávaní používajú presnejšie výrazy.
Príklad: Zákazník do vyhľadávacieho poľa zadá „Canon PGI 570 ink multipack”.
>Tí, čo hľadajú typ produktov
Títo používatelia vedia, čo približne hľadajú, ale nevedia alebo sa ešte nerozhodli, aký presný model alebo značku kúpia, preto vyhľadávajú všeobecné výrazy. Takže napríklad zákazník, ktorý hľadá nový fotoaparát, ale ešte nevie, ktorý model by bol pre neho najlepší, do vyhľadávania jednoducho zadá slovo „fotoaparát“.
Príklad: Zákazník do vyhľadávacieho poľa zadá „multivitamínové doplnky”.
Zákazníci, ktorí hľadajú riešenie problému
V tomto prípade zákazník vlastne nevie, aký typ výrobku práve hľadá. Vie však, že potrebuje niečo, čo mu pomôže vyriešiť konkrétny problém. V bežnom maloobchode sa tento zákazník pýta otázky typu „hľadám niečo na akné“ alebo „potrebujem niečo, čo ma zbaví škvrny od vína“. Do vyhľadávacieho poľa zvyčajne len zadajú názov svojho problému. Táto skupina ešte nie je rozhodnutá o nákupe, ale ak pri výsledkoch vyhľadávania na stránke zobrazíte aj recenzie produktov, tlačidlo Pridať do košíka, alebo iné medzi zákazníkmi obľúbené výsledky na základe podobných kľúčových slov, môžete si potenciálneho zákazníka získať.
Príklad: Zákazník do vyhľadávacieho poľa zadá „Odpudzovač škodcov” a očakáva odporúčania produktov.
Tí, čo nehľadajú produkty
Štvrtá kategória je špecifická, pretože títo zákazníci nehľadajú konkrétne produkty, ale skôr informácie spojené s fungovaním internetového obchodu. Napríklad ich môže zaujímať, aké sú možné spôsoby platby, doručenia a podobne (napríklad, či môžu platiť aj kreditnou kartou) a až potom sa rozhodnú, či na danom webe nakúpia alebo nie.
Príklad: Zákazník do vyhľadávacieho poľa zadá „Vrátenie a výmena tovaru”
Vhodný vyhľadávač umožňuje vyhľadať ktorékoľvek z týchto informácií, bez ohľadu na to, či zákazník presne vie, čo hľadá alebo nie (napr. si pozerá recenzie iných zákazníkov alebo skontroluje ponuku v kamenných obchodoch).
Moderný vyhľadávač na webe e-shopu by však mal zvládnuť ešte omnoho viac.
Čo ďalšie zákazníci očakávajú od vyhľadávača v e-shope?
Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Forrester 43 % návštevníkov webových stránok pri prvej návšteve stránky prejde priamo do vyhľadávacieho poľa. Vaším cieľom je, aby sa produkty alebo služby dali ľahko nájsť prostredníctvom vyhľadávania, aby bol ich výber jednoduchý a aby sa dali jednoducho kúpiť.
Ale obyčajné vyhľadávanie v e-shope, ktoré zobrazí správne výsledky len vtedy, keď zákazník konkrétne špeicifkuje svoju požiadavku, teraz zákazníkov skôr odradí ako presvedčí k nákupu. Ako ich teda motivovať, aby na webe zostali? Ako ich priviesť až k nákupu? Aký je recept na dokonalé UX v e-shope?
Lepšie a presnejšie výsledky pomocou NLP
Spracovanie prirodzeného jazyka spresňuje výsledky vyhľadávania vďaka tomu, že rozpozná a pochopí kontext vyhľadávacieho dopytu, aj keď zákazník nevie presne opísať, čo hľadá. Takéto vyhľadávače sa nezameriavajú len na kľúčové slová dopytu, ale na celkový kontext hľadaného výrazu. Keď pochopia zámer používateľa, navedú ho k hľadanému produktu alebo mu poskytnú odporúčania na miestu a to všetko s cieľom spraviť z nakupovania skutočný zážitok.
Napríklad, vyhľadávač s podporou NLP oveľa lepšie rozumie synonymám. Ak návštevník vyhľadá kľúčové slová „červený sveter“, uvidí medzi výsledkami červené svetre, ale aj pulóvre, pretože inteligentný vyhľadávač rozumie, že ide o ten istý produkt a tieto slová sú synonymá. Pre porovnanie, obyčajný vyhľadávač by zobrazil iba výsledky, ktoré obsahujú jedno z kľúčových slov.
Prispôsobenie na mieru
Personalizované odporúčania sú jednou z vecí, ktoré zákazníci v dnešnej dobe od e-shopov očakávajú. 91 % spotrebiteľov tvrdí, že skôr nakúpia u značiek, ktoré im zobrazia relevantné ponuky a odporúčania.
Personalizácia môže tiež výrazne zlepšiť mieru konverzií, mieru prekliknutia a lojalitu zákazníkov – 56 % zákazníkov sa s väčšou pravdepodobnosťou vráti na stránku, ktorá pri vyhľadávaní zobrazí aj odporúčania na mieru. Ak do vyhľadávača svojho elektronického obchodu pridáte funkciu personalizácie, možno uvidíte dopad aj v metrikách.
Tolerancia preklepov a drobných chýb
Každému z nás sa môže stať, že sa pri vyhľadávaní pomýli alebo spraví preklep. Na mobilných telefónoch sa to stáva ešte častejšie, pretože klávesnica telefónu nie je dostatočne pohodlná na písanie dlhých názvov produktov. Takisto automatická oprava môže (paradoxne) niekedy pokaziť zadaný dopyt. Základný vyhľadávač v tom prípade zobrazí stránku „Nenašli sa žiadne výsledky“. V takom prípade si návštevník nemusí všimnúť preklep a jednoducho predpokladá, že takýto výrobok vo svojom obchode nemáte. Bola by škoda prísť o zákazníkov kvôli takejto chybe!
Ak chcete, aby používatelia našli relevantné výsledky bez ohľadu na to, ako zadali názov produktu alebo dopyt, mali by ste si zaobstarať taký vyhľadávač, ktorý si dokáže všimnúť preklepy a napriek tomu zobrazí výsledky, ktoré zákazník očakával.
Vyhľadávanie na mobilnom zariadení
Do roku 2025 bude takmer 75 % používateľovv internetu používať na prístup na internet len mobilné zariadenia. Už len za posledných 6 mesiacov 79 % používateľov smartfónov uskutočnilo nákup online pomocou svojich mobilných zariadení.
To znamená, že bez ohľadu na to, čo predávate, je optimalizácia e-shopu pre mobilných používateľov nevyhnutná. Pomalá, neprehľadná alebo zložitá mobilná webová stránka môže rýchlo znechutiť aj spokojných zákazníkov a odradiť ich od vášho obchod – najmä najmladšiu skupinu používateľov, ktorá už v podstate vyrastala so smartfónmi v rukách.
Aby sa vyhľadávanie na vašom webe jednoducho používalo aj na mobilnom zariadení, musíte dbať na všetky drobnosti, ktoré môžu mobilnú verziu stránky spomaľovať, ako napríklad responzívny dizajn vyhľadávacieho poľa, pokročilé možnosti vyhľadávania a čitateľnosť textu na webe. Takisto sa uistite, že samotný vyhľadávač je vhodný pre mobilné zariadenia.
75%
Do roku 2025 bude 75 % ľudí používať internet iba prostredníctvom mobilných zariadení. (cnbc.com)
Ako si vybrať vhodný vyhľadávač pre e-shop?
Z uvedeného jasne vyplýva, že sa oplatí venovať sa výberu správneho vyhľadávača, nie len si vybrať prvú možnú ponuku. Samotná predstava, koľko času a energie zaberie prieskum, skúšanie a výber vhodného riešenia, však naháňa zimomriavky. Celý tento potup si môžete uľahčiť, ak si zodpoviete nasledujúce otázky:
- Aké potreby by malo pokrývať vyhľadávanie v mojom e-shope?
- Ako by malo fungovať používateľské prostredie?
- Aké funkcie vám pomôžu zvýšiť predaj a konverzie?
- Aké funkcie vyhľadávača môžu byť užitočné pre vašich zákazníkov?
- Ako by mal vyhľadávač reagovať na dlhšie kľúčové slová v reálnom čase?
Keď si určíte hlavné priority, môžete sa zamerať na hľadanie konkrétneho riešenia a vyhľadávača s takými funkciami, ktoré zvýšia počet interakcií vašich zákazníkov. Ak si najskôr spravíte malý prieskum trhu, pomôže vám to lepšie pochopiť podstatu vyhľadávača a môžete si prípadne pripraviť otázky, ktoré sa spýtate prípadného budúceho poskytovateľa služieb.
Aj keď sa môže zdať, že výber zaberie nejaký čas, vzhľadom na množstvo rôznych vyhľadávacích nástrojov a funkcií na trhu, vám príprava vopred ušetrí množstvo času a pomôže vybrať najlepšie riešenie pre váš e-shop.
Najužitočnejšie funkcie vyhľadávača v e-shope
Keď už sme pri funkciách nástrojov na vyhľadávanie, pozrime sa na tie, ktorým by ste rozhodne mali venovať pozornosť.
Našepkávač
Našepkávač patrí medzi základné funkcie vyhľadávania, ktoré zákazníci v dnešnej dobe priam očakávajú. Šetrí predsa množstvo času. Stačí zadať prvých pár písmen dopytu a našepkávač ho dokončí za vás, navrhne kľúčové slová či dokonca produkty alebo príslušné kategórie, ktoré zodpovedajú tomu, čo hľadáte.
Táto funkcia je dôležitá najmú vo vyhľadávačoch na mobilných zariadeniach, pretože zadávanie dhého názvu produktu na malej klávesnici vôbec nie je pohodlné. Našepkávač má však aj ďalšiu výhodu, pomôže znížiť počet vyhľadávaní bez výsledkov, a to dvoma spôsobmi. Prvým je priradenie dopytu k správnemu produktu alebo kategórií a druhým je…
Tolerancia preklepov
…vyhľadanie správnych produktov, aj keď zákazník v dopyte spraví chybu či preklep.
Google denne spracuje viac ako 8,5 miliardy vyhľadávacích dopytov a v priemere je jeden z 10 vyhľadávacích dotazov napísaný nesprávne. Len si predstavte, koľko preklepov spravia používatelia vášho e-shopu každý deň. Najmä preto, že ak sa ponáhľame, nie vždy sa sústredíme na pravopis – a drobná klávesnica na mobile či automatická oprava, nám vôbec nepomáhajú.
Ak vyhľadávač na stránke nerozumie preklepom, riskujete, že odradíte zákazníka, pretože si bude myslieť, že hľadaný tovar v obchode nemáte. Preto je potrebné hľadať vyhľadávací nástroj, ktorý dokáže rozpoznať preklepy a odporučiť iné produkty (alebo ešte lepšie, zobraziť výsledky pre správne napísané kľúčové slovo). Takto môžete niektoré obľúbené produkty ešte viac zviditeľniť pre tých zákazníkov, ktorí vďaka vyhľadávaniu nenašli presne to, čo hľadali.
Rozpoznávanie synoným
Ďalšou dôležitou funkciou je rozpoznávanie synoným. Zákazníci môžu opísať výrobky, kategórie výrobkov a vlastnosti výrobkov viacerými spôsobmi – stačí si spomenúť na príklad s červeným svetrom. Môžu však tiež napríklad hľadať notebook, ale zadajú len „počítač“. Typický vyhľadávač, ktorý rozpoznáva len kľúčové slová, im poskytne len výsledky pre „sveter“ alebo “„počítač“ alebo neposkytne vôbec žiadne výsledky, aj keď v skutočnosti je výrobok, ktorý si chcú kúpiť, dostupný.
Vyhľadávače, ktoré rozpoznávajú synonymám a dokážu rýchlo priradiť slovo, ktoré zákazník použil, k výrobku, majú oveľa väčšiu šancu pomôcť potenciálnym zákazníkom nájsť presne to, čo chcú. To v praxi znamená lepší zážitok pre vašich používateľov a pre vás väčší predaj.
Personalizácia
Prispôsobenie stránok s výsledkami vyhľadávania na vašom e-shope na základe správania používateľov môže znížiť mieru okamžitých odchodov, zvýšiť interakcie a v konečnom dôsledku aj konverzie, a zlepšiť používateľský zážitok. Vyhľadávač s prispôsobenými výsledkami sa o to všetko postará.
Personalizované vyhľadávanie zhromažďuje údaje o návštevníkoch webových stránok a následne zobrazuje výsledky vyhľadávania a odporúčania, ktoré sú prispôsobené ich potrebám. Môžete im teda napríklad zobraziť produkty, ktoré si prezerali (ale nekúpili), podobné produkty, aké hľadajú, alebo dokonca upriamiť ich pozornosť na výpredaj produktov, ktoré hľadali v minulosti (teda odkazujú na ich predchádzajúce vyhľadávanie) alebo nedávno zakúpili.
Mohli by ste im tiež ukázať produkty, ktoré si spolu s danými výrobkami zakúpili iní ľudia. Týmto spôsobom môžete zákazníkov motivovať k ďalším nákupom. Možno tak nájdu produkty, o ktorých predtým ani nevedeli alebo si ju zabudli pridať do košíka. Určite je užitočné pripomenúť napríklad, že by ste mali kúpiť batérie do novej baterky, ktorú ste práve pridali do košíka, však?
Umelá inteligencia
Umelá inteligencia nie je len novou módnou hračkou pre veľké firmy. Môže byť prínosom pre podniky všetkých veľkostí a typov a vyrovnať podmienky pre všetky e-shopy.
Pri pohľade na čoraz častejšie využitie umelej inteligencie v e-shopoch je zrejmé, že prináša množstvo výhod. Od zvýšenia produktivity tímu až po získavanie cenných údajov a vytvorenia dokonalého nákupného zážitku pre zákazníkov.
Prečo však otvára toľko možností? Schopnosť zhromažďovať a analyzovať obrovské množstvá údajov, nachádzať v nich vzory a potom ich využiť v prospech podnikania. Zistiť, čo majú vaši zákazníci radi, aby ste im mohli zobrazovať odporúčania na mieru? Rozumieť novým slovám a frázam a priradiť ich k produktom?
To všetko a ešte omnoho viac je pre umelú inteligenciu hračka.
Napíklad algoritmus umelej inteligencie, ktorý využíva vyhľadávací nástroj od Luigi’s Box uprednostňuje položky, ktoré zákazník s najväčšou pravdepodobnosťou hľadá a umiestni ich na vrch výsledkov vyhľadávania. Zaujímajú návštevníkov počítače s predplateným antivírusom, ak do vyhľadávacieho poľa zadajú „antivírus“? Pravdepodobne nie, ale väčšina klasických vyhľadávačov to nerozozná a zobrazí všetky produkty, ktoré zahŕňajú slovo „antivírus“. Vyhľadávač, ktorý obsahuje aj spracovanie prirodzeného jazyka sa na druhej strane pokúsi určiť, čo je v centre pozornosti zákazníka a zobraziť len tie najlepšie výsledky (v tomto prípade antivírusové softvéry) medzi prvými výsledkami.
Top funkcie e-shopového vyhľadávania
Našepkávač
Tolerancia preklepov
Rozpoznávanie synoným
Personalizácia
Umelá inteligencia
Aké najväčšie výhody prinesie vyhľadávač vášmu e-shopu?
Vylepšený používateľský zážitok
Možno vás to prekvapí, ale spôsob, akým funguje vyhľadávací panel, môže mať obrovský vplyv na to, či u vás návštevníci webovej stránky nakúpia, alebo z e-shopu odídu. Ak sa vyhľadávač zmýli v momente, keď návštevník zle zadá názov produktu, neustále mu zobrazuje populárne produkty, ktoré vyzerajú ako náhodný výber, bez akýchkoľvek recenzií a celkovo skôr nakupovanie spomaľuje než pomáha, návštevníci stratia trpezlivosť.
Čísla hovoria, že až 88 % spotrebiteľov sa na stránku nevráti, ak mali zlý používateľský zážitok.
Ak im však spríjemníte nakupovanie, rýchlo uvidíte výsledky, ktoré sa prejavia nielen na spokojnosti a dôvere návštevníkov, ale aj na vašich príjmoch.
Zvýšené predaje
Vedeli ste, že približne 40 % až 80 % všetkých príjmov z e-shopov generujú vyhľadávače? Tí zákazníci, ktorí používajú vyhľadávanie, plánujú kúpiť daný tovar – ak ho dokážu rýchlo nájsť.
To znamená, že čím jednoduchšie sa používa váš vyhľadávač a čím lepšie výsledky zobrazuje, tým väčšia je šanca, že zákazníci od vás produkt kúpia.
Podľa prieskumu spoločnosti CXL môžete len optimalizáciou vyhľadávača dosiahnuť až 43 % nárast miery konverzií.
Získate údaje na analýzu a vylepšenie e-shopu
Vyhľadávač na stránke vám prinesie množstvo údajov, ktoré môžete neskôr využiť, napríklad informácie o tom, koľko ľudí použilo vyhľadávač, o ktoré produkty je najväčší záujem alebo ako často vyhľadávanie skončí bez výsledkov. Toto všetko a ešte oveľa viac sa dozviete z analytických nástrojov vyhľadávača na stránke.
Napríklad vyhľadávač od Luigi’s Boxu má prehľadný analytický panel, kde nájdete všetky dôležité údaje.
Dozviete sa aj, aké preklepy zákazníci najčastejšie robia a na základe toho vyhľadávač ešte viac vylepšiť.
Best e-commerce site search solutions
Choosing an e-commerce site search solution can be challenging because there are many providers, terminology, and features to consider. Just where should you look? We picked a few tools available on the G2 page to give you an idea of your options – and what features you can find in them.
Luigi’s Box
The Luigi’s Box e-commerce toolset aims to provide visitors with the best shopping experience possible. The AI-powered search box will guide your store visitors to find their desired product. At the same time, the analytic dashboards will give you all the relevant information about the performance of the search & navigation elements of your site. So what features can you find inside it?
Features:
- AI-powered search engine
- Business metrics ranking
- Typo tolerance and correction
- Synonyms detection
- Voice search
- Personalized recommendations of similar products in the cart
Algolia
Algolia is an e-commerce search and discovery platform for online retailers of all sizes. The app helps deliver fast and personalized e-commerce experiences across web and mobile devices. Plus, it has a set of tools designed for Shopify users to help optimize and analyze the store.
Features:
- Typo-tolerance
- Geo-search
- Shopify integration
- Visual drag and drop interface
- Query Suggestions
Elasticsearch
Elastisearch is another viral relevant search platform that works for product search, documents, and information. Maintenance-free crawlers keep relevant content up to date, while robust analytics give you complete control over search results.
Features:
- Full customization
- Web crawler
- Built-in analytics
- Faceted search
- Autocomplete
Conclusion
A fast and smooth search bar that “reads the mind” of the visitor is essential to the success of any e-commerce business. If potential customers can’t find a product on your website, they’ll assume you don’t sell it. And if it takes them far too much time and energy to use your search box, they will quickly go to another website.
So spending time picking an instant search box tool that will help your customers find what they want and how they want it is now a must if you’re going to grow your online businesses. But once you find your ideal and powerful search tool, it will quickly become an indispensable part of your store – and one that is adored by your customers, causing better customer retention.
Často kladené otázky (FAQ)
Na čo je dobrý kontrolný zoznam na nastavenie vyhľadávača?
Jednoducho preto, že vyhľadávač je základom webovej stránky elektronického obchodu. Musíte sa uistiť, že je správne nastavený, aby ste zabezpečili dobrú skúsenosť zákazníkov. Vďaka niekoľkým kľúčovým prvkom sa môžete uistiť, že vyhľadávanie na stránke poskytuje všetky možnosti potrebné pre dobrú zákaznícku skúsenosť. Pridanie funkcií, ako sú riešenia vyhľadávania, návrhy produktov, značky názvov, rozsiahle popisy produktov alebo dokonca zviditeľnenie panela vyhľadávania pre každého, môže pomôcť vášmu e-shopu rásť.
Prečo sa oplatí investovať do dobrého vyhľadávača?
Na začiatok možno povedať, že relevantné vyhľadávanie je jednou z najdôležitejších funkcií v e-shope. Veď ako môžu zákazníci nájsť to, čo hľadajú, ak to nemôžu vyhľadať?
Dobre nastavený vyhľadávač v e-shope môže ovplyvniť spokojnosť zákazníkov a konverzie. Zatiaľ čo mnohé spoločnosti sa zameriavajú na dizajn a používateľské prostredie svojich webových stránok elektronického obchodu, vyhľadávanie na stránke sa často prehliada. A pravdou je, že zlé vyhľadávanie na stránke môže rýchlo zničiť všetku vašu prácu pri navrhovaní skvelého webu.
Spoľahlivé vyhľadávanie na stránke vám pomôže zlepšiť konverzie, znížiť počet opustených nákupných košíkov a zvýšiť spokojnosť zákazníkov. Ak vám ide o zvýšenie priemernej hodnoty objednávky, kľúčové je, aby požívatelia dokázali produkty nájsť. Môžete dokonca uvažovať o kombinácii s ďalšími možnosťami, ktoré zlepšujú online vyhľadávanie, ako je hlasové vyhľadávanie, plugin na zobrazovanie recenzií produktov a podobne. To všetko vám pomôže vylepšiť kľúčové ukazovatele výkonnosti vášho obchodu.
Aké sú najčastejšie chyby pri nastavovaní vyhľadávača na webe?
Existuje viacero častých chýb, ktoré sa pri nastavovaní vyhľadávača opakujú. Firmy napríklad častokrát zabúdajú zákazníkom poskytnúť možnosť na spresenie vyhľadávacieho dopytu. Preto zákazníci nenájdu to, čo hľadajú alebo, naopak, nájdu priveľa výsledkov.
Ďalšia častá chyba je nesprávne indexovanie obsahu stránky. Ak obsah nie je správne naindexovaný, vyhľadávač ho v množstve informácii na webe nedokáže nájsť a identifikovať.
Mnohé spoločnosti takisto zabúdajú na nastavenie vyhľadávača pre mobilné zariadenia, na ktorých sa následne ťažšie vyhľadáva.
Barbora v Luigi's Boxe ako odborníčka na produktový marketing čaruje so slovami. Písaniu sa začala venovať už počas štúdia na vysokej škole ako dobrovoľníčka pre rôzne občianske združenia. Okrem toho, že je súčasťou tímu Luigi's Boxu, spoluorganizuje konferenciu TEDxBratislava, kde má na starosti marketing a PR.
Viac príspevkov od tohto autora