Koľko zákazníkov používa vyhľadávanie? Zistite v našom e-booku

Konverzie z vyhľadávania Košíku narástli o 10,5 %

Košík má vďaka vyhľadávaniu od Luigi's Boxu spokojnejších zákazníkov, relevantnejšie výsledky vyhľadávania a vyššie tržby​.

Konverzie z vyhľadávania Košíku narástli o 10,5 %
Košík.cz increased its search conversions 10.5% after using LB.

Košík je jeden z najväčších českých internetových predajcov potravín. V katalógu má viac ako 15 000 produktov od pečiva až po drogériu.

Vyhľadávanie v segmente potravín používa v priemere 24 % zákazníkov(Spoiler: na Košík.cz je to po optimalizácii až 50 %). Preto si uvedomovali, že ak vyhľadávanie na ich webe nebude fungovať optimálne, riskujú, že značná časť zákazníkov nenakúpi.

Ako sme spolu s tímom Košík.cz zlepšili UX, ale aj tržby ich e‑shopu si môžete pozrieť vo videu alebo prečítať v texte pod ním.

Interný vývoj vyhľadávania je zložitý a nákladný

V Košíku premýšľali nad tým, či vývoju vyhľadávania venovať interné zdroje alebo sa obrátiť na externého dodávateľa. Spočítali si, koľko by ich interný vývoj stál a koľko by zabral času. Do úvahy zobrali aj potrebné know-how a kvalitu dostupných riešení. Vyšlo im, že najlepšie bude ísť cestou externého dodávateľa a rozhodli sa pre Luigi’s Box.

Luigi’s Box is a guarantee of a professional approach. As the search specialists, they lead us to our goals much faster.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Prvým krokom je diagnostika

Pre optimalizáciu vyhľadávania je dôležité vedieť, do akej miery je pôvodné riešenie (ne)efektívne. Náš analytický nástroj Luigi’s Box Analytics sme navrhli tak, aby obsahoval veľké množstvo komplexných informácií, ktoré sú prezentované prehľadne zrozumiteľne. Vďaka tomuto nástroju sme boli schopní v prvom rade identifikovať konkrétne problémy a následne sa pustiť do ich riešenia:

1. Plzeň nie je pivo

Pri vyhľadávaní frázy pivo sa zákazníkom vo výsledkoch nezobrazoval Pilsner Urquell, pretože slovo pivo sa nenachádza ani v názve produktu (Pilsner Urquell světlý ležák) ani v názve kategórie (Ležáky do 12°).

Vyhľadávanie na Košíku sme naučili inteligentne pracovať s celou štruktúrou názvov kategórií, nielen so samotnou kategóriou produktu.

2. Sviečková je ryba

V hierarchii kategórií môžu byť niektoré menšie kategórie združené (tričká a košele, šaty a sukne). Hovädzia sviečková sa v Košíku nachádzala v kategórii Hovězí (bez slova maso). Keď sme sa pozreli do nadkategórie, dostali sme sa do Maso a ryby. Tam sa už slovo maso nachádza, ale zároveň je tam aj ryba. To znamenalo, že ak zákazník hľadal ryby, vo výsledkoch sa zobrazovala aj hovädzia sviečková.

Vyhľadávanie na Košíku sme naučili inteligentne pracovať s celou štruktúrou názvov kategórií, nielen so samotnou kategóriou produktu.

3. Študentská pečať je jogurt

Existuje obrovské množstvo produktov ktoré majú v názve slovo čokoláda, pretože sa vyrábajú (aj) s čokoládovou príchuťou (jogurty, müsli, zmrzlina, pečivo atď). Keď však zákazník vyhľadáva slovo čokoláda, zaujíma ho skôr Študentská pečať, než čokoládový jogurt. Lenže Študentská pečať vo svojom názve slovo čokoláda neobsahuje. Vo výsledkoch vyhľadávania tak v Košíku čokoládam „zaberali” miesto iné produkty s čokoládovou príchuťou.

Zadefinovali sme stop slová pre frázu čokoláda, aby vyhľadávanie nezobrazovalo vo výsledkoch jogurty, proteíny a zmrzliny, keď zákazník vyhľadáva čokoládu.

4. Ako sa slušne povie hajzlpapír?

Toaletný papier sa dá v e‑shope vyhľadávať mnohými kreatívnymi spôsobmi. Ak zákazník nehľadá frázu spôsobom, akým je produkt pomenovaný v katalógu, stane sa, že vyhľadávanie skončí bez výsledkov.

Nastavili sme synonymá k fráze toaletný papier. Košík preto nájde správne produkty, aj keď zákazník zadá hajzlpapir alebo taoletak. Luigi’s Box navyše odporúča synonymá aj automaticky na základe správania zákazníkov, čím Košíku pomáha držať krok s kreativitou svojich zákazníkov.

5. Svätomartinská hus je top

Svätomartinská hus je v Česku sezónny produkt. To znamená, že keď príde správny čas, je potrebné mať ho čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Keď však Košík tento produkt do svojho katalógu zaradil, prirodzene nemal žiadnu históriu zákazníckych interakcií a vo výsledkoch vyhľadávania nebol na prvých pozíciách, čo pre e‑shop znamenalo zbytočné straty tržieb.

Vďaka funkcii uprednostňovania výsledkov sme v Košíku nastavili, aby sa svätomartinská hus zobrazovala na top pozíciách vo výsledkoch a zákazníci tak okamžite našli žiadaný sezónny produkt. Navyše sme dopracovali funkciu, ktorá nové produkty v určený čas uprednostňuje automaticky.

6. Čo je viac ako vychladené pivo v letnej horúčave?

Košík prišiel so skvelým nápadom dodávať počas letných horúčav vychladené nápoje. Keď sa tieto produkty dostali do predaja, prirodzene nemali žiadnu históriu a vo výsledkoch vyhľadávania neboli na prvých pozíciách.

Vďaka funkcii uprednostňovania výrazov sme v Košíku nastavili, aby sa vychladené nápoje zobrazovali na prvých pozíciách vo výsledkoch automaticky, bez nutnosti nastavovania každého produktu individuálne.

Relevantnejšie výsledky, spokojnejší zákazníci a vyššie tržby

Optimalizácia vyhľadávania pomocou nástroja so špičkovými funkciami uľahčila zákazníkom e‑shopu Košík.cz nakupovanie a prináša im lepšie výsledky vyhľadávania. Ich spokojnosť sa premietla nielen do vysoko nadpriemerného využívania tejto funkcie, ale aj do zvýšenia tržieb e‑shopu. Výrazne sa zlepšili viaceré dôležité metriky:

-74%
Vyhľadávania bez výsledkov
-38%
Miera odchodu z vyhľadávania
+83%
Miera prekliku z našepkávača
+10,5%
Konverzie z vyhľadávania

Thanks to this tool, we increased the search usage and conversion rate on Košík.cz. Search is currently used by 40% of customers, and 40% of them directly add products to their shopping carts.

Robin Rezek
Product Manager, Košík

How our clients benefit from Luigi's Box

Datart: Kúzlo za 19% nárastom konverzií? A/B test

Po vyhodnotení výsledkov A/B testov vyhľadávania sa Luigi's Box riešenie preukázalo ako preukázateľne lepšie oproti pôvodnej verzii.

Read Case Study

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e‑shopu.

Read Case Study

Konverzie z vyhľadávania sa nám zvýšili o 10 %

Ako sme pomohli členovi najväčšej lekárenskej siete v EÚ zvýšiť pomer konverzií z vyhľadávania o 9,49 % vďaka nášmu intuitívnemu vyhľadávaniu.

Read Case Study

Ako sme si poradili s 120 miliónmi požiadaviek mesačne na deviatich doménach

Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v CEE regióne. Počas integrácie searchu sme pre klienta vyvíjali viacero funkcií.

Read Case Study

Konverzná miera z našepkávača Mountfieldu sa zvýšila o 67 %

Najväčšiemu predajcovi záhradných potrieb v Česku a na Slovensku sa vďaka Luigi's Boxu podarilo zvýšiť konverznú mieru našepkávača o 67 %.

Read Case Study
;