Úvod
Funkcia vyhľadávania je pri online nakupovaní nevyhnutným prvkom. Práve tento nástroj rýchlo a efektívne privedie používateľov k želaným produktom. Uvažovali ste však niekedy, ako vlastne vyhľadávanie v e-commerce funguje? V tomto článku sa pozrieme na všetko, čo sa odohráva na pozadí vyhľadávania v e-shopoch a ako vyhľadávanie pomáha používateľom nájsť produkty, ktoré potrebujú.
Vyhľadávanie v e-commerce
Vyhľadávanie v e-commerce je užitočný nástroj, ktorý pomáha zákazníkom rýchlo a efektívne nájsť to, čo hľadajú, a predajcom zároveň zvyšuje dosah a výnosy. So správnou stratégiou môže vyhľadávanie v e-commerce efektívne zvýšiť predaje a zlepšiť spokojnosť používateľov.
Čo sa deje na pozadí vyhľadávania v e-commerce?
Jednoducho povedané, vyhľadávanie v e-commerce indexuje a získava informácie z databázy produktov na webe. Keď používateľ zadá vyhľadávací dopyt, vyhľadávanie ho zanalyzuje a priradí k nemu relevantné produkty z databázy. Tento proces zahŕňa niekoľko dôležitých krokov, ako je indexovanie, získanie informácií, zoradenie a zhromaždenie spätnej väzby.
Prejdime si jednotlivé kroky po poriadku.
Indexovanie
Aby vyhľadávanie v e-commerce fungovali správne, katalóg produktov e-shopu musí byť indexovaný. Pri indexovaní sa analyzujú a zaznamenajú jednotlivé produkty a ich atribúty, ako sú názov, popis, cena a kategória. Proces indexovania umožňuje vyhľadávaniu pochopiť obsah jednotlivých produktov.
Vyhľadávanie indexuje všetky produkty a stránky na webe. Index je štruktúrovaná databáza obsahujúca všetky základné informácie o každej URL adrese vrátane:
- kľúčových slov a tém obsahu,
- typ obsahu (napr. opis produktu, príspevok na blogu),
- metriky interakcií používateľov pre daný obsah alebo stránku,
- údaje o tom, kedy bol obsah pridaný.
Získavanie informácií
Keď používateľ zadá vyhľadávací dopyt, nástroj v indexe vyhľadá všetky relevantné stránky a obsah, ktoré následne môže zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Vhodné výsledky získava pomocou kritérií zadaných pri ukladaní obsahu, ako sú kľúčové slová, témy, typ obsahu, úrovne interakcie a dátum pridania obsahu.
Zoradenie
Keď vyhľadávanie identifikuje relevantné produkty, musí určiť, v akom poradí ich zobrazí. Tu do hry vstupujú algoritmy na zoraďovanie výsledkov. Tie berú do úvahy rôzne faktory, ako sú obľúbenosť produktov, relevantnosť voči vyhľadávaciemu dopytu či hodnotenia zákazníkov a podľa nich určí najvhodnejšie poradie výsledkov vyhľadávania.
Zhromažďovanie spätnej väzby
Nástroje na vyhľadávanie v e-commerce zhromažďujú spätnú väzbu používateľov na výsledky vyhľadávania a priebežne vylepšujú výkon a vytvárajú prispôsobené nákupné prostredie. Mnohí používatelia napríklad po vyhľadaní určitého dopytu stále klikajú na rovnaký výsledok, to vyhľadávaniu napovedá, aká je hodnota a relevantnosť výsledku.
Ktoré kľúčové vlastnosti by malo mať vyhľadávanie v e-commerce?
S cieľom zabezpečiť plynulý chod a vytvoriť príjemné používateľské prostredie, by vyhľadávanie malo ponúkať niekoľko funkcií:
Našepkávač
Našepkávač je funkcia vyhľadávania, ktorá automaticky dokončuje dopyty a zobrazuje navrhované výsledky, len čo používatelia kliknú na vyhľadávacie pole. Urýchľuje a zefektívňuje proces vyhľadávania, vďaka čomu pomáha používateľom objavovať nové produkty, ktoré by ich mohli zaujímať.
Tolerancia preklepov
Funkcia tolerancie preklepov zabezpečuje, že relevantné a presné výsledky sa zobrazia, aj keď používateľ spraví v zadanom dopyte preklep. Táto funkcia zvyšuje spokojnosť zákazníkov, pretože viac nemusia manuálne opravovať preklepy a chyby v dopytoch.
Spracovanie synoným
Vyhľadávanie by bezpodmienečne malo vedieť pracovať so synonymami a súvisiacimi dopytmi. Funkcia na rozpoznávanie synoným uľahčuje používateľom vyhľadávanie tých správnych produktov, aj keď použijú iné výrazy, než aké máte zadané v katalógu produktov. Zvyšuje tak spokojnosť zákazníkov a znižuje pravdepodobnosť okamžitých odchodov z webu.
Fazetové vyhľadávanie
Fazetové vyhľadávanie je technika, ktorá umožňuje používateľom dynamicky spresniť výsledky vyhľadávania použitím viacerých filtrov vyhľadávania alebo faziet, ako sú atribúty produktov, kategória, cenové rozpätie, veľkosť, farba a podobne. Zlepšuje efektívnosť vyhľadávania a celkový dojem používateľom, čím prispieva k zvyšovaniu konverzií.
Funkcie na zoradenie produktov
Funkcia na zoradenie produktov pomocou svojich údajov a algoritmov zobrazuje používateľom tie najrelevantnejšie produkty. Zohráva kľúčovú úlohu pri určovaní, ktoré produkty sa používateľom zobrazia ako prvé, a teda, ktoré produkty si s najväčšou pravdepodobnosťou kúpia, zvyšuje tak konverzie a zväčšuje spokojnosť zákazníkov.
Dizajn vhodný pre mobilné zariadenia
Responzívny dizajn, ktorý funguje na stolových počítačoch, ale aj v mobilných zariadeniach a spĺňa preferencie a požiadavky zákazníkov vylepšuje online prostredie, zlepšuje pozíciu webu vo vyhľadávačoch a v konečnom dôsledku vedie k vyšším predajom a väčšej lojalite zákazníkov.
Záver
Aby sme to zhrnuli, vyhľadávanie v e-commerce je komplexný proces, ktorý zahŕňa indexovanie, získavanie informácií, zoraďovanie výsledkov a zhromažďovanie spätnej väzby. Ak firma pochopia, ako vyhľadávanie v e-commerce funguje, môžu vylepšiť svoje vyhľadávania a poskytovať zákazníkom relevantné a presné výsledky vyhľadávania. Plynulé a presné vyhľadávacie prostredie výrazne vylepší celkovú úspešnosť každého e-shopu.
Často kladené otázky
Čo je vyhľadávanie na webe v e-commerce?
Vyhľadávanie na webe v e-commerce je funkcia webu, ktorá používateľom umožňuje v e-shope rýchlo a efektívne vyhľadávať konkrétne produkty alebo informácie. Vyhľadávanie na webe v e-commerce zvyčajne zahŕňa vyhľadávacie pole, kam používatelia zadávajú kľúčové slová alebo dopyty súvisiace so želaným produktom. Vyhľadávanie potom prehľadá databázu webu a zobrazí používateľom relevantné výsledky.
Aké funkcie by malo vyhľadávanie na webe v e-commerce obsahovať?
Každý e-shop, ktorý chce svojim zákazníkom poskytnúť bezproblémové nákupné prostredie, by mal ponúkať rýchle vyhľadávanie optimalizované aj pre mobilné zariadenia a obsahujúce funkcie ako našepkávač, spracovanie preklepov, spracovanie synoným a súvisiacich dopytov, pokročilé filtre vyhľadávania, funkcie na zoradenie produktov a mobilné vyhľadávanie.
Aké sú výhody používania inteligentného vyhľadávania?
Inteligentné vyhľadávanie má početné výhody, no v prvom rade zlepšuje efektívnosť, presnosť a zväčšuje spokojnosť zákazníkov, preto je v dnešnej dobe plnej informácií nenahraditeľným nástrojom.
Je nástroj Luigi's Box Search vhodný len pre e-shopy?
Nie, Luigi’s Box je všestranné riešenie s funkciami vhodnými pre akúkoľvek platformu v akomkoľvek odvetví.