- Úvod
- Vyhľadávanie počas zadávania dopytu
- Výhody vyhľadávania s našepkávačom pri rôznych typoch používateľov
- Nakupujúci s jasným cieľom
- Prieskumníci
- Používatelia, ktorí majú naponáhlo
- Vyhľadávanie s návrhmi
- Menej vyhľadávaní bez výsledkov
- Osvedčené postupy pri implementácii našepkávača
- 1. Rýchlosť našepkávača je dôležitá
- 2. Návrhy v našepkávači prispôsobte zákazníkom na mieru
- 3. Opravujte prelkepy a naučte sa ich spracovať
- 4. Zobrazuje možnosti v našepkávači aj pre dopyty, ktoré sa netýkajú produktov
- 5. Vytvorte praktický zoznam návrhov
- 6. Vylepšite prostredie pomocou vizuálnych prvkov
- 7. Využite merchandising v našepkávači
- 8. Navigácia pomocou myši aj klávesnice
- Záver
- Často kladené otázky
Úvod
Neustále vylepšovanie používateľského prostredia je kľúčom vo vývoji vyhľadávania. Prispela k nemu napríklad aj funkcia vyhľadávania počas zadávania dopytu, známa aj ako prediktívne vyhľadávanie či našepkávač.
Kým používateľ zadáva dopyt, táto funkcia v reálnom čase ešte pred kliknutím na tlačidlo Vyhľadať zobrazuje návrhy kľúčových slov či výsledkov a vedie tak používateľov k tým správnym výsledkom. Vďaka tomu sa nielen že zvýši spokojnosť používateľov, ale zvýšia sa aj šance, že nájdu vhodné produkty, nakúpia a webu tak porastú konverzie a výnosy.
V tomto článku sa bližšie pozrieme na rôzne aspekty vyhľadávania počas zadávania dopytu vrátane jeho výhod pre rôzne typy používateľov, predstavíme si osvedčené postupy pri implementácii na weby a ukážeme si, ako znižuje čas potrebný na vyhľadávanie či spresňuje výsledky. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako táto funkcia zlepší vyhľadávacie prostredie na vašom webe.
Vyhľadávanie počas zadávania dopytu
Vyhľadávanie počas zadávania dopytu, známe aj ako našepkávač či automatické návrhy, je funkcia, ktorá používateľom zobrazuje návrhy vyhľadávacích dopytov v reálnom čase, kým píšu do vyhľadávacieho poľa. Rovnakú funkciu využívajú aj bežné vyhľadávače, ako napríklad Google, ktorý návrhy zobrazuje podľa obľúbených dopytov v histórii prehliadania používateľa.
Táto funkcia pomáha používateľom rýchlo a efektívne nachádzať najrelevantnejšie výsledky. Predpokladá zvyšok dopytu, ktorý používateľ zadáva a na základe už zadanej časti vstupu zobrazuje viaceré možnosti. Napríklad, ak používateľ do vyhľadávacieho poľa zadá písmena kab, našepkávač ponúkne napríklad možnosti kategórií kabelky aj kabáty, a podobne.
Zároveň však funkcia zobrazuje jednotlivé kategórie pri viac všeobecných dopytoch. Ak napríklad používateľ zadá dopyt dámske oblečenie, našepkávač mu ponúkne kategórie ako šaty, mikiny, topy a tričká a podobne.
Výhody vyhľadávania s našepkávačom pri rôznych typoch používateľov
Implementácia našepkávača na váš web má množstvo výhod pre rôzne typy používateľov. Pozrime sa na to, ako táto funkcia spĺňaich požiadavky a ako vylepšuje ich používateľské prostredie.
Nakupujúci s jasným cieľom
Jednou z najväčších výhod vyhľadávania s našepkávačom je, že vedie k takmer zaručenej konverzii používateľov s jasným cieľom, ktorí zadávajú komplikovanejšie dopyty. Dlhé kľúčové slová sú konkrétnejšie a podrobnejšie vyhľadávacie výrazy, pri ktorých je jasné, že používateľ chce nakúpiť. Navrhovaním relevantných vyhľadávacích dopytov na základe zadanej časti vstupu vyhľadávanie s našepkávačom pomáha používateľom nachádzať konkrétne hľadané produkty.
Ak napríklad používateľ zadá dopyt kožené topánky, našepkávač zobrazí návrhy rôznych konkrétnych typov kožených topánok. Tieto prispôsobené návrhy zvyšujú šancu na konverzie a používatelia vďaka ním nájdu presne tie produkty, ktoré hľadali.
Prieskumníci
Nie všetci používatelia presne vedia, čo hľadajú. Niektorí sú možno len v počiatočnej fáze svojej nákupnej cesty a prehľadávajú rôzne produkty, aby sa zorientovali v možnostiach. V takých prípadoch je vyhľadávanie s našepkávačom výnimočné užitočné, pretože pomáha používateľom zúžiť počet výsledkov vyhľadávania a spoznať dostupné produkty.
Vyhľadávanie s našepkávačom zobrazuje špecifické vyhľadávacie výrazy a vedie používateľov ku konkrétnejším dopytom. Ak napríklad používateľ začne zadávať dekorácie na balkón, našepkávač mu môže ponúknuť možnosti ako stoličky na balkón alebo slnečníky na balkón. Vďaka tomu sa používatelia rýchlejšie zorientujú v ponuke webu a budú sa môcť rýchlejšie rozhodnúť o nákupe.
Používatelia, ktorí majú naponáhlo
Keďže používatelia očakávajú okamžité výsledky a dokonalé prostredie, našepkávač zohráva kľúčovú úlohu pri skracovaní nákupného času, a to najmä pre používateľov, ktorí vyslovene nechcú tráviť čas nakupovaním. Už počas toho, ako zadávajú do vyhľadávacieho poľa svoje dopyty, sa im zobrazujú relevantné návrhy, aby dopyt ani nemuseli dopísať do konca.
Ak napríklad používateľ začne hľadať hodinky G-Shock, našepkávač hneď ponúkne možnosti ako digitálne hodinky G-Shock, analógové hodinky G-Shock alebo športové hodinky G-Shock. Vďaka tomu sa používatelia omnoho rýchlejšie dostanú k výsledkom, stačí kliknúť na ponúkané výsledky a nemusia strácať čas písaním celého dopytu.
Okrem šetrenia času môže byť táto funkcia užitočná aj pre používateľov, ktorí nie sú veľmi technicky zdatní alebo majú problém so zadávaním presného dopytu. Vyhľadávanie s našepkávačom zabezpečuje, aby používatelia vždy našli to, čo hľadajú, sprehľadňuje používateľské prostredie a potenciálne zvyšuje konverzie.
Vyhľadávanie s návrhmi
Vyhľadávanie s našepkávačom pomocou návrhov vylepšuje používateľské prostredie a vedie používateľov priamo k relevantným produktom. Vyhľadávanie analyzuje faktory, ako sú história vyhľadávania, predošlé výsledky a vyhľadávacie výrazy. Na základe všetkých týchto parametrov ponúka relevantné a prispôsobené návrhy.
Ak napríklad používateľ hľadá kožené topánky, vyhľadávanie zobrazí všetky dostupné možnosti kožených topánok. Ak však rovnaký používateľ neskôr vyhľadá bundy, vyhľadávanie m v našepkávači zobraziť ako návrh kožené bundy. Podobné inteligentné návrhy umožňujú používateľom skúmať alternatívne možnosti a objavovať súvisiace produkty, ktoré by zákazníkov mohli zaujímať.
Návrhy v našepkávači však zákazníkom umožňujú spoznávať aj produkty, o ktorých nikdy predtým ani nepočuli, a prehliadať rôzne nové kategórie. Vyhľadávanie s našepkávačom zobrazuje používateľom rôzne návrhy, čím ich pobáda, aby viac objavovali a vo výsledku aj nakupovali.
Menej vyhľadávaní bez výsledkov
Stránka bez výsledkov sa zobrazuje, keď sa na základe dopytu používateľa nenašli žiadne vyhovujúce položky. Používatelia si potom myslia, že daný produkt v e-shope nie je dostupný. Vyhľadávanie s našepkávačom je dôležité, aby sa stránka bez výsledkov zobrazovala čo najmenej. Namiesto žiadnych výsledkov zobrazuje odporúčania na podobné produkty.
Ak používateľ zadá vyhľadávací dopyt, ku ktorému sa nenašiel výsledok, našepkávač zabezpečí, aby sa objavilo odporúčanie podobného produkty relevantné k tomuto vyhľadávaniu. Vďaka tejto funkcii sa používatelia nedostávajú do slepých uličiek a pohodlne môžu objavovať nové produkty na webe.
Vyhľadávanie s našepkávačom zobrazuje používateľom presné a konkrétne návrhy, čím zabezpečuje, že pri každom vyhľadávaní nájdu vhodné výsledky. To výrazne zlepšuje používateľské prostredie, zvyšuje spokojnosť zákazníkov a prispieva k celkovému nárastu predajov.
Osvedčené postupy pri implementácii našepkávača
Pri implementácii vyhľadávania s našepkávačom je vhodné dodržiavať určité osvedčené postupy, aby sa proces vyhľadávania vyladil a aby sa maximalizovali výhody nástroja. Pozrime sa na kľúčové osvedčené postupy pre vyhľadávanie s našepkávačom:
1. Rýchlosť našepkávača je dôležitá
Pri vytváraní bezproblémovéh ovyhľadávania je kľúčová rýchlosť našepkávača. Používatelia si zvykli, že v dnešnej dobe vidia výsledky okamžite, a ak je našepkávač pomalý, zrejme si pomyslia, že nefunguje a buď odídu úplne alebo ho nepoužijú.
Optimalizujte infraštruktúru svojho vyhľadávania pomocou technológií, ako napríklad Luigi’s Box, ktoré ponúkajú výkonné vyhľadávanie s našepkávačom a zaručujú, že bude fungovať rýchlo.
2. Návrhy v našepkávači prispôsobte zákazníkom na mieru
Ak chcete maximalizovať pozitívny dopad našepkávača, prispôsobte návrhy v našepkávači na mieru používateľov na základe ich jednotlivých preferencií a správania. Dá sa to urobiť viacerými spôsobmi.
História prehliadania: Sledujte aktivitu používateľa na svojom webe a použite údaje o nej na vytvorenie návrhov na mieru. V priebehu času bude našepkávač zobrazovať čoraz presnejšie a relevantnejšie odporúčania.
Jazykové možnosti:Ak váš web funguje vo viacerých jazykových mutáciách, mali by ste zobrazovať návrhy v jazyku používateľa. Dáte tak zákazníkom najavo, že ich poznáte a zvýšite šancu, že nájdu vhodný produkt.
Geografická poloha používateľa: Použite údaje o geografickej polohe používateľa a zobrazte mu položky, ktoré sú populárne v jeho okolí. Návrhy v našepkávači na základe geografickej polohy zabezpečujú, že sa používateľom zobrazujú relevantné a dostupné možnosti.
Pridaním prvkov prispôsobenia môžete vytvoriť prostredie na mieru, ktoré bude spĺňa požiadavky a očakávania rôznych používateľov.
3. Opravujte prelkepy a naučte sa ich spracovať
Používatelia pri vyhľadávaní často robia preklepy alebo sa pomýlia. Vyhľadávanie s našepkávačom by malo mať vstavanú funkciu na opravovanie preklepov a poskytovať návrhy na základe opraveného dopytu.
Integrujte nástroje na spracovanie preklepov alebo na ich automatickú opravu alebo pluginy, ktoré ukladajú vyhľadávania s preklepmi, zapamätávajú si ich a učia sa poskytovať správne návrhy. Prípadne zvážte implementáciu kontroly pravopisu, ktorá zvýrazní nesprávne napísané slová. Oprava či správne spracovanie preklepov zlepšuje fungovanie našepkávača a celkové prostredie vyhľadávania.
4. Zobrazuje možnosti v našepkávači aj pre dopyty, ktoré sa netýkajú produktov
Predajné weby sa zvyčajne zameriavajú najmä na vyhľadávania produktov, no je dôležité uvedomiť si, že používatelia môžu vyhľadávať aj iné typy informácií. Môžu si chcieť pozrieť podmienky vrátenia tovaru, možnosti dopravy, platobné možnosti, špeciálne ponuky, zľavy alebo všeobecné informácie o firme.
Uistite sa, že váš našepkávač zobrazuje vhodné návrhy pre všetky relevantné dopyty používateľov. Komplexný prístup dá vašim zákazníkom najavo, že si ich vážite a pomôže vám vytvoriť si s nimi dôverný vzťah.
5. Vytvorte praktický zoznam návrhov
Je dôležité zobrazovať zoznam návrhov pre každý dopyt, no takisto je dôležité nezaplaviť používateľov zbytočnými informáciami. Kvalita by mala mať prednosť pred kvantitou. Určite by ste sa preto mali vyhnúť rozbaľovacej ponuke s rozsiahlym zoznamom návrhov.
Zvážte používateľské prostredie a uistite sa, že zoznam návrhov z našepkávača doň prehľadne zapadne: musí byť dobre viditeľný a dostupný. Takisto je dôležité zobrazovať odporúčania a návrhy tak, aby sa vošli do obrazovky používateľa, a to najmä na mobilných zariadeniach, kde je veľkosť obrazovky limitovaná. Vyhnite sa takisto rolovateľným ponukám, pretože tie odvádzajú pozornosť používateľov a kazia priebeh vyhľadávania.
Uistite sa, že je vyhľadávacie pole dostatočne veľké, aby sa doň vošli aj návrhy z našepkávača. Našepkávač by totiž mal prostredie vylepšovať, nie ho zahlcovať.
6. Vylepšite prostredie pomocou vizuálnych prvkov
Vyhľadávanie prebieha najmä pomocou zadávania textových dopytov, no pridanie vizuálnych prvkov môže výrazne zlepšiť prostredie vyhľadávania. Vizuálne nápovedy pomáhajú používateľom rýchlo sa zorientovať a používať vyhľadávanie efektívne.
Zvážte zvýraznenie navrhovaných dopytov hrubým typom písma. Takisto môžete návrhy rozdeliť do sekcií podľa stránok, kategórií alebo produktov. Vizuálne sprehľadnenie návrhov pomáha používateľom zorientovať sa a nájsť relevantné možnosti rýchlejšie.
Najmä stránky, pri ktorých je dôležitý vizuál produktu, môžu zvážiť pridanie obrázkových náhľadov k navrhovaným výsledkom vyhľadávania. Používatelia vďaka nim okamžite uvidia, či našli to, čo hľadali.
7. Využite merchandising v našepkávači
Vyhľadávanie s našepkávačom predstavuje príležitosť zobraziť konkrétne produkty a propagovať určité produkty. Zvýraznite pomocou návrhov v našpekávači produkty konkrétnych značiek, položky vo výpredaji alebo produkty s vyššou maržou. Dbajte pritom však na to, aby boli propagované produkty stále relevantné k vyhľadávanému dopytu.
Vytvorte vlastnú stránku s týmito produktmi a pridajte ich medzi odporúčania v našepkávači. Ak napríklad používateľ vyhľadá tenisky, môže sa mu zobraziť vstupná stránka s teniskami, ktoré sú aktuálne zľavnené. Táto forma krížového a doplnkového predaja umožňuje používateľom objavovať špeciálne ponuky a produkty, ktoré by inak nezvažovali.
Ak strategicky použijete návrhy v našepkávači na podporu merchandisingu, zvýšite viditeľnosť konkrétnych produktov a získate viac konverzií.
8. Navigácia pomocou myši aj klávesnice
Niektorí používatelia používajú na navigáciu na webe myš, iní klávesnicu. Váš našepkávač by to mal brať do úvahy a poskytovať bezproblémové prostredie pre oba typy používateľov.
Uistite sa, že sa odporúčané produkty dajú prehliadať rolovaním nadol kolieskom myši a zároveň posúvaním pomocou šípok hore a dolu. Používateľom môže napríklad pomôcť, ak aktuálne vybraný návrh zvýrazníte. Pri používaní klávesnice aktivuje ako hlavné tlačidlo výberu Enter.
Ak prispôsobíte vyhľadávanie s našepkávačom pre prostredie s myšou, ale aj s klávesnicou, vyhoviete rôznym typom používateľov s rôznymi návykmi.
Trvalo výborné hodnotenia na portáli G2
Záver
Implementácia našepkávača na webe môže výrazne vylepšiť používateľské prostredie a zvýšiť počet konverzií. Poskytovaním návrhov v reálnom čase ešte skôr než používatelia kliknú na tlačidlo hľadať, ich vediete k tým správnym produktom a zvyšujete šancu, že nájdu to, čo hľadali.
Nezabudnite optimalizovať rýchlo našepkávača, prispôsobiť odporúčania na základe správania používateľov, opravovať preklepy a ponúknuť aj kontrolu pravopisu. Zobrazuje návrhy v našepkávači pre všetok obsah na webe, sprehľadnite zoznam odporúčaní, využívajte vizuálne prvky a v neposlednom rade, používajte našepkávač na merchandising.
Ak sa budete držať týchto osvedčených postupov, podarí sa vám vyladiť vyhľadávacie prostredie na svojom webe, zaujmete viac zákazníkov a v dlhodobom horizonte určite zvýšite svoje predaje.
Tak prečo ešte čakať? Prispôsobte svoje vyhľadávanie na webe pomocou našepkávača a dajte používateľom ešte väčšiu slobodu nájsť to, čo hľadajú bez námahy. Začnite vylepšovať svoje vyhľadávanie ešte dnes!
Často kladené otázky
Ako funkcia vyhľadávania počas zadávania dopytu vylepšuje používateľské prostredie v porovnaní s tradičným vyhľadávaním?
Vyhľadávanie počas zadávania dopytu výrazne vylepšuje používateľské prostredie tým, že zobrazuje výsledky rýchlejšie, zjednodušuje proces vyhľadávania a skracuje čas potrebný na vyhľadávanie. Používatelia vďaka nemu objavia omnoho viac produktov alebo obsahu, ktorý by ich mohol zaujímať, a ak náhodou spravia v niektorom slove preklep, návrhy budú tak či onak správne.
Akú úlohu zohrávajú pri optimalizácii výsledkov vyhľadávania počas zadávania dopytu strojové učenie alebo spracovanie prirodzeného jazyka?
Obe technológie sú nesmierne dôležité pri optimalizácii relevancie a presnosti výsledkov či návrhov. Takisto pomáhajú pri správnom zoraďovaní produktov, prispôsobení prostredia na mieru, pri spracovaní preklepov či podpore viacerých jazykov.
Ako sa dajú údaje z analytiky použiť na doladenie vyhľadávania počas zadávania dopytu?
Analytika je kľúčová pri dolaďovaní našepkávača, pretože zobrazuje štatistiky o správaní používateľov, o ich preferenciách a o efektivite nástrojov. Pomocou analytiky môžete monitorovať preklikovosť, konverzie, zapojenie používateľov, opustené vyhľadávania alebo testovať rôzne návrhy.
Poskytuje Luigi's Box funkciu vyhľadávania počas zadávania dopytu?
Áno, naše pokročilé vyhľadávanie s umelou inteligenciou poskytuje funkciu našepkávača, ktorý navrhuje slová vo vyhľadávacom poli na základe rôznych súvisiacich kľúčových slov. Našepkávač umožňuje používateľom nájsť požadované informácie alebo produkty rýchlejšie a ľahšie. Náš našepkávač používa aj spracovanie preklepov, dynamické filtre, pokročilé zoraďovanie produktov a prispôsobené návrhy.