- Úvod
- Vyhľadávanie produktov v e-commerce
- Prečo je vyhľadávanie produktov v e-commerce dôležité?
- Výhody používania vyhľadávania v e-commerce
- Lepšie zákaznícke prostredie
- Vyššie konverzné pomery
- Prispôsobenie
- Dátové štatistiky
- Nastavenie vyhľadávania v e-shope
- Optimalizácia vyhľadávacieho prostredia v e-shope
- Optimalizácia vyhľadávacích výrazov pre produkty
- Využitie osvedčených postupov vyplývajúcich z výskumu Baymardovho inštitútu pre vyhľadávanie v e-commerce
- Záver
Úvod
Nakupovanie online sa stalo súčasťou našich životov. V online prostredí môžu používatelia spoznávať objavovať širokú škálu produktov a služieb z pohodlia domova. Toto pohodlie však prináša aj viacero problémov, ako napríklad nájdenie správneho produktu v mori možností. Práve na to slúži vyhľadávanie produktov v e-commerce s umelou inteligenciou. Ide o nástroj na dynamické vyhľadávanie, ktorý používateľom umožňuje efektívne sa zorientovať vo svete digitálneho obchodu. V tomto článku sa bližšie pozrieme na význam vyhľadávania produktov v e-commerce, jeho výhody, nastavenie a optimalizáciu prostredia.
Vyhľadávanie produktov v e-commerce
Vyhľadávanie produktov v e-commerce je digitálnou verziou predavača v kamennom obchode. Vyhľadávanie ako virtuálny predavač odpovedá na otázky používateľov a nasmeruje ich ku produktom, ktoré hľadajú. V zásade slúži ako prepojenie medzi zákazníkom a rozsiahlou ponukou obchodu.
Prečo je vyhľadávanie produktov v e-commerce dôležité?
Počet online nakupujúcich rastie, preto je pre e-shopy čoraz dôležitejšie vytvárať prehľadné a intuitívne vyhľadávacie prostredie na prehliadanie rozsiahlych produktových katalógov. Kvalitné vyhľadávacie prostredie s využitím umelej inteligencie vylepšuje používateľské prostredie a minimalizuje čas a námahu potrebné na nájdenie konkrétnych položiek. Vďaka kvalitnému vyhľadávaniu sa bežní návštevníci webu menia na platiacich zákazníkov a e-shopy si s nimi môžu budovať vzťah.
Výhody používania vyhľadávania v e-commerce
Vyhľadávanie v e-commerce pomáha zákazníkom zorientovať sa vo veľkom množstve produktov dostupných v e-shope. To e-shopom prináša viaceré výhody, ako napríklad zlepšenie priemerného konverzného pomeru a vyššie výnosy z online predaja.
Lepšie zákaznícke prostredie
Vyhľadávače v oblasti e-commerce zjednodušujú proces vyhľadávania, rýchlo a efektívne zobrazujú relevantné výsledky. To spríjemňuje nakupovanie, vylepšuje nákupné prostredie a dojem zákazníkov.
Vyššie konverzné pomery
Vhodne implementované vyhľadávanie môže výrazne zvýšiť priemerný konverzný pomer. Ak zákazník poľahky nájde to, čo hľadá, je vyššia pravdepodobnosť, že aj nakúpi.
Prispôsobenie
Nástroje na pokročilé vyhľadávanie sa pomocou algoritmov strojového učenia učia rozpoznať zámer a preferencie zákazníkov. Vďaka týmto informáciám následne zobrazujú výsledky vyhľadávania na mieru a lepšie cielia odporúčania
Dátové štatistiky
Na základe možností vyhľadávania, vzorcov a hľadaných výrazov môžu firmy získať cenné štatistiky o správaní zákazníkov, ich preferenciách či nových trendoch a informovane sa rozhodovať.
Nastavenie vyhľadávania v e-shope
Nastavenie spoľahlivého systému na vyhľadávanie v e-commerce si vyžaduje kombináciu dobrej technológie a stratégie. Na trhu sú k dispozícii rôzne riešenia od základných až po skutočne prepracované. Výber riešenia závisí od faktorov, ako sú rozsah produktového katalógu, komplexnosť kategórií a požadovaná úroveň prispôsobenia na mieru.
Optimalizácia vyhľadávacieho prostredia v e-shope
Optimalizácia je kľúčom k využitiu plného potenciálu vyhľadávacieho prostredia. Mali by ste pritom zvážiť tieto stratégie:
Optimalizácia podrobností o produktoch: Presné opisy produktov sú kľúčové. Pridajte relevantné atribúty, ako sú názvy produktov, opisy, ceny a kategórie. To všetko vám pomôže spresniť výsledky vyhľadávania.
Implementácia filtrov: Fazetové vyhľadávania s filtrami umožňuje používateľom znížiť počet výsledkov vyhľadávania na základe určitých kritérií, spresňuje výsledky y vylepšuje vyhľadávacie prostredie.
Integrácia hlasového vyhľadávania: čoraz viac ľudí používa hlasových asistentov, preto je integrácia hlasového vyhľadávania do vášho e-shopu skvelou voľbou. Vytvorí intuitívnejšie vyhľadávacie prostredie pre všetkých používateľov vrátane tých s mobilnými zariadeniami.
Dizajn vhodný pre mobilné zariadenia: Vzhľadom na to, že väčšina zákazníkov na prehliadanie používa mobilné zariadenia, by ste sa mali uistiť, že je vaše vyhľadávanie optimalizované a ponúka kvalitné prostredie za každých okolností.
Spracovanie preklepov: Preklepom sa nevyhneme ani pri vyhľadávaní. Často sa stáva, že sa kvôli nim zobrazujú nerelevantné alebo žiadne výsledky. Práve preto by ich váš softvér na vyhľadávanie mal vedieť rozpoznať a poradiť si s nimi.
Optimalizácia vyhľadávacích výrazov pre produkty
Ak chcete spresniť výsledky vyhľadávania, zamerajte sa na:
- Synonymá a varianty: Do popisu pridajte synonymá a rôzne varianty kľúčových slov, aby ste pokryli čo najviac výrazov, ktoré by používatelia pri vyhľadávaní mohli použiť.
- Našepkávač a návrhy: Implementujte našepkávač a návrhy, ktoré používateľov privedú k obľúbeným alebo relevantným vyhľadávacím dopytom.
- Spracovanie prirodzeného jazyka: Využite spracovanie prirodzeného jazyka na pochopenie zámeru používateľov, ktorí používajú hovorové výrazy, či útržky viet, a vylepšite tak ich vyhľadávacie prostredie.
Využitie osvedčených postupov vyplývajúcich z výskumu Baymardovho inštitútu pre vyhľadávanie v e-commerce
Baymardov inštitút ponúka cenné štatistiky na optimalizáciu vyhľadávania v e-commerce:
- Vhodné umiestnenie: Uistite sa, že je vyhľadávacie pole dobre viditeľné a dostupné na webe, zväčša sa umiestňuje do vrchnej časti webu.
- Jasné tlačidlo vyhľadávania: Vyhľadávanie by malo byť označené aj jasným tlačidlom alebo ikonou vyhľadávania, takisto tlačidlami na vynulovanie filtrov. Vďaka správnym nastaveniam budú používatelia vyhľadávaniu rozumieť.
- Stránka s výsledkami vyhľadávania: Pridajte rôzne možnosti navigácie: filtre a možnosti zoradenia výsledkov na stránke s výsledkami vyhľadávania vytvoria prehľadné prostredie a pomôžu zákazníkom nájsť relevantné produkty.
- Nezobrazujte stránku bez výsledkov: Vyhnite sa zobrazovaniu stránky bez výsledkov. Namiesto toho ukážte zákazníkom vhodné alternatívy alebo súvisiace produkty.
Trvalo výborné hodnotenia na portáli G2
Záver
V e-commerce platí, že zákazníci musia vedieť za každých okolností nájsť vhodné produkty. Vyhľadávacie pole v každom e-shope slúži ako maják a pomáha používateľom zorientovať sa v rozsiahlej ponuke produktov. Ak nastavíte efektívne vyhľadávanie v e-shope a optimalizujete ho, vylepšíte tak zákaznícke prostredie a okrem toho aj získate cenné štatistiky o správaní svojich používateľov. Technológie sa neustále vyvíjajú a vyhľadávanie v e-commerce sa stáva čoraz dôležitejšie.
Čo je vyhľaddávanie produktov v e-commerce?
Vyhľadávanie produktov v e-commerce je digitálny nástroj, ktorý používateľom umožňuje vyhľadávať konkrétne produkty alebo služby v online obchodoch pomocou vyhľadávacích dopytov alebo kľúčových slov.
Prečo je vyhľadávanie produktov v e-commerce dôležité pre online firmy?
Vyhľadávanie produktov v e-commerce vylepšuje používateľské prostredie, zlepšuje konverzné pomery, zjednodušuje a spríjemňuje objavovanie nových produktov v rozsiahlych online katalógoch a tým podporuje vernosť zákazníkov.
Aké sú výhody vyhľadávania produktov v e-commerce pre zákazníkov?
Vylepšené používateľské prostredie, rýchlejšie objavovanie produktov a prispôsobené výsledky vyhľadávania prinášajú mnohé výhody pre zákazníkov, vedú k väčšej spokojnosti zákazníkov a zefektívňujú nakupovanie.
Ako si má e-shop nastaviť efektívne vyhľadávanie produktov?
Nastavenie systému na vyhľadávanie v e-commerce zahŕňa výber správnej technológie s ohľadom na rozsah a komplexnosť produktového katalógu, a určenie požadovanej miery prispôsobenia na mieru.