Úvod
Vzhľadom na to, že používatelia neustále vyhľadávajú informácie a produkty online, sú bezproblémová navigácia a vyhľadávanie relevantného obsahu absolútne zásadné. Funkcia vyhľadávania na vašom webe slúži ako kľúčový nástroj na spríjemnenie nakupovania a zvýšenie konverzií.
V tomto podrobnom sprievodcovi sa pozrieme na to, ako vytvoriť výkonné vyhľadávanie, ktoré splní očakávania používateľov a posunie vaše online podnikanie vpred. Predstavíme osvedčené postupy týkajúce sa vyhľadávania na webe od návrhu vyhľadávacieho poľa až po pokročilú analýzu vyhľadávania.
Význam vyhľadávania na webe
Skôr než sa pustíme do osvedčených postupov, musíme najprv pochopiť, prečo je vyhľadávanie na webe také dôležité. Z výskumov vyplýva, že viac ako 40 % návštevníkov webu prechádza pri vstupe na web priamo na vyhľadávacieho pole. Títo používatelia majú často jasný cieľ a je u nich väčšia pravdepodobnosť konverzie ako u tých, ktorí si stránky iba prezerajú. Ak týmto užívateľom poskytnete efektívne vyhľadávanie, pomôžete im ľahko a rýchlo nájsť to, čo potrebujú, a zvýšite tak šancu na konverziu.
Vyhľadávanie na webe hrá tiež zásadnú úlohu pri skvalitňovaní nakupovania. Umožňuje používateľom prehliadať váš web a objavovať relevantný obsah alebo produkty, o ktorých možno ani nevedeli. Poskytnutím relevantných výsledkov vyhľadávania a pokročilých funkcií, ako sú automatické dokončovanie dopytov, filtre, pokročilé zoraďovanie, odporúčania a analytika, môžete používateľom pomôcť spresniť vyhľadávanie a preskúmať rôzne kategórie obsahu, čo vytvára zaujímavejšie a uspokojivejšie prostredie.
Dobre optimalizované vyhľadávanie na webe môže tiež znížiť mieru okamžitých odchodov z webu. Ak používatelia nenájdu, čo hľadajú, je pravdepodobnejšie, že váš web opustia a budú hľadať inde. Vytvorením bezproblémového a presného vyhľadávania udržíte používateľov na webe a zabránite, aby odišli ku konkurencii.
V neposlednom rade poskytuje vyhľadávanie na webe cenné poznatky o správaní používateľov. Analýzou údajov o vyhľadávaní môžete identifikovať obľúbené produkty alebo obsah, pochopiť zámery používateľov a zaplniť medzery v obsahu. Tieto údaje vám pomôžu optimalizovať web a prispôsobiť ponuku potrebám a preferenciám používateľov.
Osvedčené postupy na optimalizáciu vyhľadávania na webe
Teraz, keď už viete, prečo je vyhľadávanie také dôležité, sa môžeme pozrieť na osvedčené postupy.
Vyhľadávacie pole umiestnite na viditeľné miesto
Základom úspešného vyhľadávania je používateľské prostredie. Základným pravidlom je, aby bol vyhľadávací panel viditeľný a ľahko prístupný na celom webe. Strategicky umiestnené vyhľadávanie s tlačidlom (často sa znázorňuje ako ikona lupy) umožňuje používateľom začať vyhľadávanie bez námahy. Zvážte implementáciu našepkávača so spracovaním prirodzeného jazyka a pomáhajú používateľom upresniť vyhľadávacie dopyty. Táto funkcia nielen urýchľuje proces vyhľadávania pre mobilných užívateľov, ale taktiež výrazne spresňuje výsledky vyhľadávania.
Spresnite výsledky
Skutočná hodnota vyhľadávania spočíva v jej schopnosti rýchlo zobraziť relevantné výsledky vyhľadávania. Pridajte možnosti filtrovania a triedenia, ktoré používateľom umožnia prispôsobiť vyhľadávanie podľa konkrétnych požiadaviek. Vďaka týmto možnostiam umožníte používateľom nájsť presne tie produkty alebo obsah, ktoré hľadajú, a zvýšite tak mieru konverzie. Majte tiež na pamäti, že mocnou hnacou silou je zámer používateľov. Integrácia algoritmov spracovania prirodzeného jazyka preto môže výsledky vyhľadávania ďalej spresniť podľa zámeru používateľa a prispôsobiť ich jeho očakávaniam.
Pridajte vizuálne prvky
V súvislosti s návrhmi vo vyhľadávaní platí, že „obrázok povie viac než tisíc slov“. Implementujte vizuálne prvky, ako sú dynamické náhľady a obrázky produktov, aby boli výsledky vyhľadávania ešte pútavejšie. Používatelia sa s väčšou pravdepodobnosťou zapoja a budú ďalej skúmať váš obsah, pokiaľ im dáte k vyhľadávaným produktom vizuálne podnety. Pomocou štruktúrovaných štítkov môžete zároveň vytvoriť bohaté náhľady, ktoré používateľom na prvý pohľad poskytnú základné informácie o produktoch. Tie sa môžu stať rozhodujúcim faktorom pri rozhodovaní o nákupe.
Priebežne optimalizujte výkon
Výkon vyhľadávania môže dojem používateľov zlepšiť alebo naopak zničiť. Vyhľadávanie vo veľkom objeme údajov, ktoré často využívajú používatelia pri hľadaní konkrétnych produktov, vyžaduje presnosť a rýchlosť. Optimalizácia vyhľadávania, využitie ukladanie do medzipamäte a efektívne fungovanie servera sa preto stávajú úplne zásadnými. Oneskorené zobrazovanie výsledkov môže viesť k frustrácii a vyššej miere odchodov z webu. Dbajte na optimalizáciu výkonu, aby ste si udržali pozornosť a spokojnosť používateľov.
Analyzujte údaje o vyhľadávaní
Analýza vyhľadávania je často podceňovaným zdrojom informácií o správaní používateľov. Analýzou dát z vyhľadávania môžete odhaliť obľúbené vyhľadávania, bežné chyby a zámery používateľov. Tieto informácie môžu byť podkladom pre obchodné rozhodnutia, rozšírenie katalógu produktov či stratégiu tvorby obsahu. Analýza vyhľadávania obľúbených produktov a často používaných filtrov vám umožní efektívne pracovať s potrebami bežných zákazníkov.
Trvalo výborné hodnotenia na portáli G2
Záver
V dynamickom svete online nakupovania sa vyhľadávanie na webe stáva mocným nástrojom na zlepšenie používateľského prostredia a zvýšenie konverzií. Implementáciou dobre optimalizovaného vyhľadávania, komplexnou analýzou údajov a neustálym dôrazom na spätnú väzbu od používateľov pripravíte pôdu pre efektívne vyhľadávanie, ktoré poteší používateľov a umožní vám dosiahnuť obchodné ciele.
Ako sme už v tomto článku spomenuli, intuitívne prostredie je pre úspech vášho webu absolútne zásadné. Ak budete dodržiavať tieto osvedčené postupy, môžete svoje vyhľadávanie zmeniť z obyčajného vyhľadávacieho poľa na strategický prvok, ktorý dáva používateľom nové možnosti, ako objavovať produkty, a zlepšuje vašu online prezentáciu.
Často kladené otázky
Ktoré prvky efektívneho vyhľadávania na webe sú kľúčové?
Medzi najdôležitejšie prvky patria našepkávač a automatické návrhy, prispôsobenie, analytika, oprava a spracovanie preklepov, filtre, funkcie pre merchandising, synonymá, rýchlosť a relevancia vyhľadávania a viditeľnosť vyhľadávacieho poľa.
Aké metriky mám sledovať, ak chcem zabezpečiť skvelý výkon vyhľadávania na svojom webe?
Sledovanie výkonnosti a efektivity vyhľadávania na vašom webe zahŕňa sledovanie rôznych metrík, ako sú objem vyhľadávania, rýchlosť, miera odchodov z webu, miera prekliknutí, nevyužité príležitosti, obľúbené dopyty alebo miera okamžitých odchodov.
Aké výhody prináša dodržiavanie týchto postupov?
Dodržiavanie osvedčených postupov pre vyhľadávanie na webe prináša mnohé výhody, ako napríklad vylepšené používateľské prostredie, väčšia spokojnosť zákazníkov, znížená miera odchodov z webu, lepšie zapojenie a nárast konverzií.
Ako nástroj Luigi's Box Search vylepší výkon webu?
Nástroj Luigi’s Box Search prináša niekoľko pokročilých funkcií vyhľadávania, ktoré znižujú pravdepodobnosť zobrazenia nerelevantných výsledkov a zlepšujú vyhľadávanie a prehliadanie obsahu na vašom webe. Okrem funkcií, ako sú našepkávač, správa synoným, tolerancia preklepov, dynamické filtre, vyhľadávanie podľa polohy, pokročilé zoradenie produktov alebo funkcie pre merchandising, ponúka aj komplexnú analytiku vyhľadávania, kde môžete sledovať metriky, ako sú časté dopyty, vyhľadávania bez výsledkov, stratené príležitosti a mnohé ďalšie. Všetky tieto cenné poznatky môžete využiť na ďalšie zlepšovanie vyhľadávania.