NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e-shopu.

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender je inteligentný nástroj, ktorý v e-shope zobrazuje boxy s personalizovanými odporúčaniami produktov. Vytvára ich pre každého zákazníka na mieru pomocou umelej inteligencie.

Luigi’s Box Recommender zobrazuje napríklad:

Hlavná stránka

  • naposledy prezerané produkty
  • novinky
  • populárne produkty

Detail produktu

  • podobné produkty
  • súvisiace produkty
  • populárne produkty tej istej značky/kategórie

Odporúčania je možné zobrazovať aj v rôznych iných častiach e-shopu, ako napríklad priamo v košíku, pri detaile kategórie a pod.

A/B testing v e-shope NAUREUS

V období od 9. novembra do 3. decembra 2021 sme v spolupráci s e-shopom NAUREUS (www.naureus.sk) zrealizovali rozsiahly A/B testing, v ktorom sme sledovali výkonnosť nasadeného Luigi’s Box Recommendera.

Na homepage najlepšie performujú zľavy

Na homepage sme k dvom existujúcim boxom s odporúčaniami nasadili aj dva nové – „Pre vás“ a „Naposledy videné”. Prvý pracuje s dátami získanými na základe návštevy zákazníka v e-shope, pričom sleduje jeho správanie – kam klikal, čo si prezeral alebo čo nakupoval. Druhý zobrazuje posledné produkty, ktoré si v e-shope prezeral a umožňuje mu pohodlne sa k ním vrátiť. V tomto prípade paradoxne v oboch prípadoch najlepšie performoval práve pôvodný box s odporúčaniami na zľavy.

Druhým najlepšie performujúcim boxom bol „Pre vás”, ktorý bol pre návštevníkov rovnako zaujímavý ako spomínané odporúčania so zľavami (rovnaké CTR* 1,6 % a rovnaké CVR** 46,5 %) a ktorý priniesol až 84 asistovaných konverzií. Pokiaľ ide o Recommender na homepage, je to veľmi dobrý výsledok.

Pri odporúčaniach „Naposledy videné”*** si lepšie počínal pôvodný variant, ktorý dosiahol CTR 1,2 % oproti 0,4 % pri Luigi’s Box variante, čo viedlo k 207 asistovaným konverziám (oproti 74 pre Luigi’s Box variant). Dôvodom môže byť to, že pôvodný variant má pravdepodobne presnejšie informácie o histórii používateľov.

*Click-Through Rate, po slovensky „miera preklikov”, je pomer medzi počtom kliknutí na reklamný odkaz a počtom jeho zobrazení vyjadrený v percentách.
**Conversion Rate, po slovensky „konverzný pomer”, je pomer úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke vyjadrený v percentách.
***pozn.: v štatistikách „naposledy videné” sú započítané aj výsledky z rovnomennej sekcie, ktorá ale bola umiestnená pri detaile produktu, nakoľko analytický nástroj nevie tieto dáta rozlíšiť.

Odporúčania v košíku s viac ako 50 % konverzným pomerom 

V pôvodnej verzii stránky nebol Recommender v košíku nasadený vôbec, takže dáta pre porovnanie sme nemali k dispozícii. Verzia s nasadeným Luigi’s Box Recommenderom ale aj napriek tomu dosiahla krásne čísla – až 2,6 % CTR a 50,8 % CVR, čo viedlo k 286 asistovaným konverziám pri 96 reláciách.

2,6 %

CTR

50,8 %

CVR

286

asistovaných konverzií

96

relácií

Až 1,8x viac konverzií vďaka odporúčaniam pri detaile produktu

Odporúčania v detaile produktu boli nasadené len počas 16 dní, no aj napriek tomu dosiahli vyššie CTR (4,7 %) v porovnaní s pôvodnou verziou. Tá dosiahla CTR 3,2 %, pričom CVR bolo porovnateľné 30 % vs 34 %. Počet asistovaných konverzií bol s nasadeným Luigi’s Box Recommenderom 1,8 x vyšší, a to konkrétne 552 asistovaných konverzií vs 313 konverzií.

Odporúčania v kategóriách s takmer päťnásobkom konverzií

Pôvodný variant obsahoval box s odporúčaniami na TOP produkty z kategórie, zatiaľ čo Luigi’s Box variant zobrazoval personalizované odporúčania z danej kategórie. Celkovo zaznamenal Luigi’s Box variant 4x viac zobrazených odporúčaní, pričom CTR bolo na úrovni 0,7 % oproti 0,5 % pri pôvodnom variante. CVR bolo porovnateľné, a to 41 % vs 42,9 %. Luigi’s Box variant priniesol celkovo 83 asistovaných konverzií, zatiaľ čo pôvodný variant len 17.

+4,8x

viac asistovaných konverzií pri Luigi's Boxe

Ako môžeme vidieť, Luigi’s Box odporúčania performovali lepšie vo všetkých prípadoch okrem odporúčaní “Naposledy videné” a priniesli aj viac asistovaných konverzií. Klient sa preto rozhodol v spolupráci pokračovať a personalizované odporúčania vo svojom e-shope používa aj naďalej. 

Up to 5-time increase in recommendation conversions

Place of personalized recommendations in the Naureus.sk e-shop was proven by the last year's A/B. With few exceptions, in most cases, Recommender increased the number of conversions, sometimes up to 5 times.

David Škrobánek
Director, Naureus

Prečo sa oplatí používať odporúčania v e-shope? 

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e-shopu. Celkovo možno povedať, že zákazníci, ktorí vidia personalizované odporúčania nielenže zostávajú v e-shope dlhšie, ale si aj menej porovnávajú ceny. Okrem toho personalizované odporúčania:

  • znižujú mieru opustenia nákupného košíka – zobrazenie personalizovaných odporúčaní na stránke košíka môže zlepšiť mieru opustenia košíka o 4,35 %
  • zvyšujú priemernú hodnotu objednávky (AOV) – personalizované odporúčania ponúkajú príležitosti na cross-sell a up-sell, vďaka čomu zákazník nakúpi viac
  • predlžujú čas relácie – zákazník ostáva v e-shope dlhšie, nakoľko ho vieme zaujať odporúčaniami takých produktov, o ktorých neuvažoval alebo neočakával, že ich nájde
  • odlíšia e-shop od konkurencie – až 80 % spotrebiteľov uvádza, že s väčšou pravdepodobnosťou nakúpia v e-shope, ktorý im ponúkne personalizované služby

Pravdepodobnosť, že sa zákazník vráti a znova nakúpi je pri personalizovaných odporúčaniach až o 56 % vyššia. Navyše priemernú hodnotu nákupného košíka dokážu zvýšiť až o 25 %, čo za to určite stojí!

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

Ako Muziker spolu s Luigi’s Boxom vylepšili odporúčania produktov

Pripravení na inšpiráciu? Prečítajte sa na našu prípadovú štúdiu a dozviete sa ako Muziker a Luigi's Box spoločne zmenili online odporúčania produktov.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Nárast konverzií e-shopu Diego o 28 %

Diego je známy predajca podlahových krytín v regióne strednej a východnej Európy, ktorý sa rozhodol použiť riešenie Luigi's Boxu vo svojom e-shope a prinieslo mu to vynikajúce výsledky.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Exisport dosahuje impozantný nárast CTR v recommenderi o viac než 50%

Testy jednoznačne preukázali, že Recommender od Luigi’s Boxu má oveľa lepšie výsledky, ako pôvodné recommendre. Naviac nasadením v kategóriách získali ďalšie cenné transakcie.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Datart: Kúzlo za 19% nárastom konverzií? A/B test

Po vyhodnotení výsledkov A/B testov vyhľadávania sa Luigi's Box riešenie preukázalo ako preukázateľne lepšie oproti pôvodnej verzii.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e-shopu.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;