NOVINKA: Štandardy a poznatky o vyhľadávaní v e-commerce. Kliknite sem pre aktualizované dáta za 2024.

Konverzná miera z vyhľadávania sa nám zvýšila o 32 %

Vyhľadávanie s našepkávačm pomohlo EXIsportu zvýšiť konverznú mieru vyhľadávania.

Konverzná miera z vyhľadávania sa nám zvýšila o 32 %

EXIsport je slovenská sieť maloobchodných predajní so športovým oblečením s online pobočkou v Českej republike. Od svojho vzniku v roku 2003 je jednotkou na trhu. Ročný obrat spoločnosti predstavuje 23 miliónov eur, pričom online tržby medziročne rastú o 52 %.

Luigi’s Box zlepšil skúsenosti zákazníkov

Najvyšší prínos Luigi’s Boxu vidieť v zlepšení UX nášho webu. Keď predávate vybavenie k toľkým športom, relevatné výsledky vyhľadávania sú mimoriadne dôležité. Čím rýchlejšie zákazníci nájdu, čo hľadali a čím relevantnejšie výsledky dostanú, tým väčšia je šanca, že nakúpia u vás.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Offline obchod pochopil silu e-commerce

Načo investovať do online predaja, keď väčšinu tržieb tvoria kamenné predajne? Túto otázku si v EXIsporte položili v roku 2010.

Pri množstve zabehnutých značiek fokusujúcich sa na online sa to nezdalo byť nevyhnutné, v EXIsporte však pochopili, že to nevyhnutné je.

Trend online nakupovania rástol a spoločnosť sa rozhodla venovať tomuto kanálu viac pozornosti.

Vďaka svojej popularite a širokej ponuke sa EXIsport stal rýchlo lídrom na trhu.

S príchodom zahraničnej konkurencie v podobe Sportisima, Sports Directu a Decathlonu v roku 2015 sa však situácia zmenila.

Potrebné bolo investovať do technológií a online marketingu.

Začiatok spolupráce s Luigi’s Boxom

V roku 2017 prišiel do EXIsportu Juraj, skúsený marketingový konzultant, ktorý sa špecializoval na PPC kampane, sociálne siete a UX.

Po úvodnom UX teste sa ukázalo, že web EXIsportu má nedostatky, ktoré treba začať riešiť. Vtedy sa Juraj obrátil na Luigi’s Box.

V EXIsporte implementovali Luigi’s Analytics a zakrátko dospeli k zaujímavým pozorovaniam.

Zistili, že 30 % predajov sa uskutočňuje s použitím vyhľadávania a tiež, že konverzná miera ľudí, ktorí použili search je 2,6-krát vyššia než u ľudí, ktorí sa k produktom dostali cez navigáciu.

Navyše zistili, že priemerná hodnota objednávok pri zákazníkoch, ktorí nakúpili s použitím searchu, je o 9 % vyššia než pri navigácii.

Na základe týchto dát sa EXIsport rozhodol vylepšiť svoje vyhľadávanie implementovaním Searchu s autocompletom.

Searching red jacket in EXIsport store.
Using search to filter colors? No problem.

Okamžité výsledky

Kombinácia prehľadnej analytiky s efektívnym searchom viedla k zvýšeniu konverznej miery searchu o 32 %, čo prispelo k medziročnému rastu tržieb o 52 %.

Prekvapujúce bolo, že kým priemerný čas strávený na stránke klesol o 17 %, tržby narásli o 52 %. Niekto by to mohol interpretovať ako negatívny jav, ale podľa Juraja sú teraz ľudia, ktorí sú rozhodnutí nakúpiť, schopní nájsť želané produkty rýchlejšie a nemusia na webe tráviť viac času ako je potrebné.

Z lepšieho searchu nebenefitujú iba zákazníci, ale aj predajcovia v kamenných predajniach, ktorí teraz dokážu zákazníkov obslúžiť rýchlejšie.

Záver

Luigi’s Analytics a Luigi’s Box Search prispeli k vyššej zákazníckej spokojnosti online aj offline.

EXIsport chce však spoluprácu naďalej rozvíjať a využívať nové funkcie, ktoré Luigi’s Box do svojho Searchu postupne implementuje.

Ako naši klienti profitujú z Luigi's Box

Ako Muziker spolu s Luigi’s Boxom vylepšili odporúčania produktov

Pripravení na inšpiráciu? Prečítajte sa na našu prípadovú štúdiu a dozviete sa ako Muziker a Luigi's Box spoločne zmenili online odporúčania produktov.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Nárast konverzií e-shopu Diego o 28 %

Diego je známy predajca podlahových krytín v regióne strednej a východnej Európy, ktorý sa rozhodol použiť riešenie Luigi's Boxu vo svojom e-shope a prinieslo mu to vynikajúce výsledky.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Exisport dosahuje impozantný nárast CTR v recommenderi o viac než 50%

Testy jednoznačne preukázali, že Recommender od Luigi’s Boxu má oveľa lepšie výsledky, ako pôvodné recommendre. Naviac nasadením v kategóriách získali ďalšie cenné transakcie.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Datart: Kúzlo za 19% nárastom konverzií? A/B test

Po vyhodnotení výsledkov A/B testov vyhľadávania sa Luigi's Box riešenie preukázalo ako preukázateľne lepšie oproti pôvodnej verzii.

Prečítajte si prípadovú štúdiu

Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e-shopu.

Prečítajte si prípadovú štúdiu
;