Ako spracovať 120 miliónov requestov mesačne na deviatich doménach

    Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v CEE regióne. Počas integrácie searchu sme pre klienta vyvíjali viacero funkcií.

    Ako spracovať 120 miliónov requestov mesačne na deviatich doménach
    Answear logo
    Poľsko
    vznik
    9
    krajín
    90 tisíc
    produktov
    350
    značiek

    Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v strednej a východnej Európe. E‑shop ich veľkosti si dobre uvedomoval dôležitosť vyhľadávania pre svoj biznis a rozhodol sa zorganizovať tender. V konkurencii štyroch popredných dodávateľov vyhľadávania zvíťazil Luigi’s Box.

    Integrácia na mieru

    V rámci backendovej integrácie sme pre Answear špeciálne vyvíjali viacero funkcií, s cieľom zjednodušiť integráciu a minimalizovať objem prác. Weby klienta mesačne navštevujú 4 milióny ľudí, čo generuje v priemere 120 miliónov requestov na Luigi’s Box mesačne, takmer 1,5 miliardy ročne.

    Pre e‑shop Answearu sme na mieru vyvíjali tieto funkcie:

    1. Ukrajinsko-ruský search bez nutnosti prepínania jazykovej verzie

    Ukrajinská verzia webu má v zmysle zákona aj prepínač na ruský jazyk. Klient chcel svojim zákazníkom tento krok uľahčiť, a preto potreboval importovať obrovské množstvo ruských výrazov ako synonymá pre produkty v ukrajinčine (a naopak). Zákazníci tak nemuseli prepínať jazykové verzie webu, search dokázal automaticky vyhľadávať v potrebnom jazyku.

    2. Aktualizácia všetkých produktov z vybranej kategórie

    Pre zjednodušenie administrácie produktov potreboval klient možnosť upravovať atribúty všetkých produktov z určitej kategórie naraz. Pridali sme preto možnosť napríklad hromadne zmeniť všetky produkty značky Adidas na nedostupné.

    3. Automatická reindexácia produktov po zmene kategórie

    Pri zmene kategórie produktov na stránke, je potrebné všetky položky z danej kategórie reindexovať aj v produktovom katalógu. Tento proces sme pre klienta zautomatizovali, aby pri zmenách v administrácii webu nemuseli na tento krok myslieť.

    4. Fazety nad štrukturovanými dátami

    V produktovom katalógu klienta sa fazety skladajú z viacerých komponentov (napr. fazeta farba má meno, ID, alebo html kód). Pri backendovej integrácii bolo potrebné zabezpečiť napojenie na existujúci frontend a túto štruktúru dodržať. Preto sme naše riešenie upravili tak, aby nám mohol Answear dodávať dáta v požadovanej štruktúre.

    5. Vlastné servre

    Požiadavkou klienta bolo, aby bol jeho e‑shopu dedikované vlastné servre. Chcel tak mať istotu, že iné weby na výkon nebudú mať žiadny vplyv. Napriek tomu, že v tejto oblasti k negatívnemu vplyvu u nás nikdy v minulosti nedošlo, ich požiadavke sme vyhoveli.

    6. Klientská knižnica v PHP

    Klient si vytvoril open-source klientskú knižnicu v jazyku PHP, aby si uľahčili prácu s Luigi’s Box API.

    7. Vyhľadávanie zohľadňujúce pohlavie

    Vyhľadávanie v e‑shope Answear sa vám zobrazí až keď si zvolíte pohlavie. Nakonfigurovali sme ho tak, aby následne vyhľadávalo produkty iba pre dané pohlavie aj pri zadaní všeobecných výrazov ako tričko, nohavice, bunda atď.

    8. Knižnice pre vykreslenie našepkávača

    Nástroje Luigi’s Boxu sú dizajnované tak, aby vyzerali ako natívna súčasť webu. Klient si však chcel našepkávač prispôsobiť svojim potrebám ešte viac. Na začiatku našej spolupráce sme mu prístupnili zdrojové kódy našich knižníc a mohol si tak vykresliť dizajn našepkávača podľa vlastných predstáv.

    Výsledky

    Luigi’s Box Search bol v e‑shope Answear spustený 14.12.2020. Porovnali sme dáta niekoľko týždňov pred a po spustení nástroja. Keďže toto obdobie zahŕňa Black Friday a Vianoce, tradične najsilnejšie obdobia v roku, je potrebné sa na čísla pozerať s nadhľadom. Jednoznačne však badať pozitívne tendencie:

    2x

    použitie vyhľadávania

    Celkový počet použití vyhľadávania a našepkávača stúpol dvojnásobne. Zákazníci si okamžite všimli rýchlejšie a efektívnejšie vyhľadávanie a odrazilo sa to na frekvencii jeho používania.

    +40%

    konverzná miera

    Počet relácií s konverziou z vyhľadávania v januári 2021 bol naďalej o viac ako 40 % vyšší ako v októbri 2020. Nové vyhľadávanie si udržalo vysokú úroveň konverzie aj po najsilnejšom období v roku.

    Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e‑shop.

    Piotr Maciazka
    Implementation Team Manager, Answear

    Zrhnutie

    Počas integrácie nášho searchu do e‑shopu Answear sme pre klienta na mieru vyvíjali množstvo funkcií pre uľahčenie administrácie produktového katalógu, ale aj uľahčenie nákupného procesu. Efektívnejší search si zákazníci okamžite všimli, o čom svedčí najmä dvojnásobné zvýšenie jeho používania. Nástroj mal vplyv aj na konverznú mieru searchu, ktorá si vysoké hodnoty udržala aj po silnom období Vianoc.

    Ako naši klienti profitujú vďaka Luigi's Boxu

    Datart: Kúzlo za 19% nárastom konverzií? A/B test

    Po vyhodnotení výsledkov A/B testov vyhľadávania sa Luigi's Box riešenie preukázalo ako preukázateľne lepšie oproti pôvodnej verzii.

    Prečítať

    Správne odporúčania dokážu zvýšiť konverzie aj niekoľkonásobne

    Luigi’s Box Recommender ponúka celý rad výhod, s ktorými môžete pohodlne zvýšiť obrat vášho e‑shopu.

    Prečítať

    Konverzie z vyhľadávania sa nám zvýšili o 10 %

    Ako sme pomohli členovi najväčšej lekárenskej siete v EÚ zvýšiť pomer konverzií z vyhľadávania o 9,49 % vďaka nášmu intuitívnemu vyhľadávaniu.

    Prečítať

    Ako spracovať 120 miliónov requestov mesačne na deviatich doménach

    Answear je jeden z najväčších online obchodov s oblečením v CEE regióne. Počas integrácie searchu sme pre klienta vyvíjali viacero funkcií.

    Prečítať

    Konverzná miera z našepkávača Mountfieldu sa zvýšila o 67 %

    Najväčšiemu predajcovi záhradných potrieb v Česku a na Slovensku sa vďaka Luigi's Boxu podarilo zvýšiť konverznú mieru našepkávača o 67 %.

    Prečítať
    ;